Нечай Анастасія Василівна
Номінація
|
Музичне мистецтво
|
Місце роботи
|
Середня загальноосвітня школа I-III ступенів № 1 м. Києва
|
Посада
|
Вчитель музики та художньої культури
|
Освіта
|
Ніжинський державний університет ім. М. В. Гоголя, 2009 рік
|
Самоосвіта
|
Курси підвищення кваліфікації на базі Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, 2015 рік
|
Педагогічний стаж
|
7 років
|
Кваліфікаційна категорія
|
Спеціаліст II категорії
|
Звання
|
-
|
Педагогічне кредо
|
Спочатку любити, а потім вчити
|
Технології, методи та форми, що використовуються у навчально-виховному процесі
Сучасне життя висуває свої вимоги й вимагає від учителя активно використовувати інноваційні технології в навчальному процесі.
На своїх уроках я широко використовую інтерактивні методи навчання. Наприклад, «Мозковий штурм», «Мікрофон» при обговоренні таких питань: «Чим музика 21 століття відрізняється від музики 18 століття?», «Які теми в мистецтві є актуальними в усі часи?».
Також активно впроваджую технологію проблемного навчання. Наприклад пропоную учням такі завдання:
- «Знайди зайве слово і аргументуй свій вибір» (Симфонія, увертюра, пісня, концерт);
- «Назви композитора за таким асоціативним рядом» (Орган, фуга, поліфонія, Німеччина - Й. С. Бах).
Також пропоную дати назву прослуханому твору, порівняти два виконання одного твору.
Одним із найважливіших завдань сучасної школи є формування творчої особистості, яка здатна до нестандартного мислення, вміє творчо підходити до вирішення проблем. Тому на своїх уроках я пропоную такі творчі завдання:
- скласти легенду, казку чи оповідання, де головними героями є музика, музичні інструменти, музиканти;
- намалювати ілюстрацію до музичного твору;
- виготовити ударні чи шумові музичні інструменти;
- створити ребуси, кросворди, де б містилися вивченні поняття.
У молодшій школі дуже цікавим для учнів є інсценування пісень, рухи під музику, танцювальні елементи під час виконання пісні.
Для формування пошукової і творчої діяльності у 6-7 класах використовую метод проектів. Серед тем цього навчального року були такі: «Видатні оперні театри світу», «Вулиці Києва, названі на честь композиторів», «Мій улюблений український виконавець».
Засвоюючи поняття «лад», «тембр», «динаміка», пропоную учням ігри «Мажор-мінор», «Хто співає? Відгадай» та «Холодно-гаряче». Для закріплення понять про засоби музичної виразності застосовую гру «Музичний маскарад».
У кінці семестру я традиційно проводжу уроки-вікторини, уроки-конкурси з метою повторення вивченого матеріалу.
Активно на своїх уроках використовую мультимедійні технології для перегляду відеофрагментів музичних творів, фільмів про композиторів, презентацій.
Дуже важливими і необхідними у наш час стали здоров’язберігаючі технології. Одним з завдань уроків музики є зняття нервово-психічного напруження. Тому під час слухання музики використовую прийом «слухання з закритими очима», що є своєрідною релаксацією. Також використовую пальчикову гімнастику, прийоми кольоротерапії, логоритміки. Задля попередження перевтоми учнів проводжу фізкультхвилинки та ігри-рухавки.
Автопортрет «Я – педагог і особистість»
Складно описати в кількох словах себе як людину і педагога. Щоб осягнути всю багатогранність своєї особистості та позиціонування себе як вчителя, йдуть цілі роки. Тому я вирішила, щоб мати змогу стати справжнім викладачем, слід бути вимогливою до себе, все життя вчитися, не боятися помилок, експериментувати, а головне любити дітей і свою роботу. Ми маємо нести добре, світле і вічне, щоб змінювати цей світ на краще, нехай навіть ця зміна відбудеться в душі однієї дитини.
- Посилання на персональний Інтернет-ресурс http://7polifonia.blogspot.com
- Посилання на розміщення відеозапису майстер-класу https://www.youtube.com/watch?v=Rq0t9DUGCzM
- Посилання на конкурсне випробування "Співбесіда" https://www.youtube.com/watch?v=jYLJjir3L6E