Гринишина Лариса Миколаївна
Номінація
|
Музичне мистецтво
|
Місце роботи
|
Старокостянтинівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 8 Старокостянтинівської міської ради Хмельницької області
|
Посада
|
Вчитель музичного мистецтва
|
Освіта
|
Рівненський державний гуманітарний університет, 2001 рік
|
Самоосвіта
|
Курси підвищення кваліфікації на базі Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, 2015 рік
|
Педагогічний стаж
|
23 роки
|
Кваліфікаційна категорія
|
Спеціаліст вищої категорії
|
Звання
|
Учитель-методист
|
Педагогічне кредо
|
Музичне виховання – це не лише виховання музиканта, а перш за все виховання людини
|
Технології, методи та форми, що використовуються у навчально-виховному процесі
Концепція музичного виховання Д. Кабалевського, музично-педагогічна концепція Б. Асафьєва, методика викладання музики О. Ростовського, «Практичний курс навчання співу» М. Леонтовича, концепція поліцентричної художньої інтеграції Л. Масол.
Автопортрет «Я – педагог і особистість»
Світ не стоїть на місці. І в авангарді цього руху завжди буде освіта та наука. Змінюються технології, удосконалюються прийоми та методи, але мистецтво визначатиме духовний світ людини. І це робить мою професію актуальною завжди. Так, я вчитель музики, учитель радості, учитель прекрасного.
Що може бути прекраснішим, ніж розвивати особистість, гармонізувати її відносини з природою, людьми, мистецтвом, самим собою?! На кожному уроці ставлю за мету формування цілісного сприймання музики як мистецтва, розвиток особистого потенціалу учня.
Народ-поет, народ-музикант – так називали українців у всьому світі. Розкрити дітям у народних піснях подих століть, глибокі людяні почуття. Яка ніжність у поєднанні з силою і мужністю звучить у фольклорних піснях! На народній творчості зростають геніальні митці і просто люди.
На чиї творчі доробки спираюсь у своїй роботі? Моя відповідь – Б. Асафьєва, Д. Кабалевського, О. Ростовського, М. Леонтовича, Л. Масол. Але активність молодого покоління та особливості їхнього світосприймання вимагають нових форм та методів. Улюбленими прийомами та методами роботи є «гронування» під час інтерпретації музичних творів, «театралізація» пісні, «імпровізація» ритму, мелодії, рухів, форми під час слухання, а також «зіпсований телефон», «логічний ланцюжок», робота у групах, музичні ігри, квест-ігри, інформаційні акції, «музичні планери», концертні хвилинки чи проекти тощо. Коли бачу радість в очах, цікавинку з приводу відкриття нового, захоплення творами мистецтва – ось для мене результат моєї творчості.
На своїх уроках я не можу виховати «блискучого» виконавця (це завдання музичних шкіл), а от вдумливого та грамотного слухача – так.
У 2016 році учні нашої школи розпочали Інтернет-проект «Музичні бджоли восьмої школи» у групі соціальної мережі «Фейсбук», де продовжили вивчати музичне мистецтво через пошукову індивідуальну роботу.
Скільки праці, душі вкладено в організацію вокально-хорового гуртка. Наш колектив «Чисті джерела» та його солісти є щорічними переможцями обласного етапу огляду художньої самодіяльності, конкурсу патріотичної пісні.
Ростуть мої вихованці – зростаю і я: створюю обробки народних пісень, власні твори для дитячого колективу. Мої збірки стали переможцями обласної педагогічної виставки «Освіта Хмельниччини на шляхах реформування» у 2009, 2011, 2012, 2016 роках.
Сьогодні так важливо повертати людські душі в русло прекрасного. Як сказав Рудольф Шенкер: «Музика пробуджує мрію у людей усього світу, і насамперед у ті часи, коли для мрії в житті місця взагалі не залишається».
- Посилання на персональний Інтернет-ресурс https://www.facebook.com/groups/1689628328022667/
- Посилання на розміщення відеозапису майстер-класу https://www.youtube.com/watch?v=_3-_8tw9GB8&feature=youtu.be
- Посилання на конкурсне випробування "Співбесіда" https://www.youtube.com/watch?v=knRe8Dr2rck&t=2s