Ваганова Ірина Дмитрівна
Номінація
|
Біологія
|
Місце роботи
|
Кривоозерська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2 Кривоозерської районної ради Миколаївської області
|
Посада
|
Вчитель біології
|
Освіта
|
Уманський державний педагогічний університет ім. П. Тичини, 2008 рік
|
Самоосвіта
|
Курси підвищення при Миколаївському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти, 2016 рік
|
Педагогічний стаж
|
8 років
|
Кваліфікаційна категорія
|
Спеціаліст другої категорії
|
Звання
|
-
|
Педагогічне кредо
|
Вчитель – не той, хто вчить, а той, у якого вчаться
|
Технології, методи та форми, що використовуються у навчально-виховному процесі
Навчаючи біології використовую такі форми організації навчального процесу, як індивідуальну, групову (робота в парах, малих групах), колективну, тренінг; надаю перевагу таким методам і прийомам: традиційним (розповідь, бесіда, робота з підручником, ілюстрації і демонстрації) та інноваційним (моделювання біологічних процесів, створення проблемних ситуацій, метод гіпотез, евристичні бесіди, елементи гри, метод проектів)
Автопортрет учасника «Я – педагог і особистість»
Мабуть, немає іншої галузі як наука й освіта,яка б зазнавала таких великих змін. І якщо проаналізувати, чому це так, то цілком зрозуміло, що без освічених талановитих педагогів неможливо досягти прогресу в жодній сфері нашого життя. Саме тому вчитель – це та людина, яка має крокувати в ногу з часом і навіть випереджувати час, щоб вести за собою нові й нові покоління.
Глибина усвідомлення цієї важливої істини прийшла до мене не в шкільні і навіть не студентські роки, а пізніше – коли я відчула себе вчителем. Тому, якщо бути цілком відвертою, то я не можу дати однозначної відповіді, чому обрала саме цю професію. У школі мені дуже подобалася біологія, я щоразу відкривала для себе все нові й нові сторінки цієї захоплюючої науки про світ живої природи.
Сьогодні я – вчитель, і це моє покликання. Кожна дитина – це особистість зі своїми інтересами, думками, поглядами та потребами. Саме тому професія педагога потребує уміння поєднувати й професію лікаря, який лікує дитячі душі, будівельника, який будує людські долі, і скульптора, який надихає на творчість. Не дарма кажуть, що всі професії від учителів, а професія вчителя – від Бога.
Модель сучасного педагога передбачає готовність до застосування нових освітянських ідей, здатність постійно навчатися, бути в творчому пошуку. Ці якості не видаються додатком до диплома про педагогічну освіту, а формуються щоденною вчительською працею. Згадую слова Василя Сухомлинського: «Не кожен стане вченим, письменником, артистом, не кожному судилося винайти порох або велосипед, але майстром своєї справи має стати кожен». Саме цього я намагаюся досягти у своїй педагогічній діяльності.
У процесі формування природничо-наукової компетентності учнів забезпечую реалізацію діяльнісного підходу, спрямованого на розвиток навичок науково-дослідницької діяльності, застосування знань і вмінь у майбутньому житті дитини. Із практики своєї роботи можу стверджувати, що такий підхід відіграє провідну роль у викладанні біології та формує в учнів природничо-наукову картину світу, розуміння цінності здорового способу життя.
…За кілька хвилин у одинадцятикласників – біологія. Вони готуються до уроку, вони чекають на зустріч з дивами світу живої природи, а я поруч…
- Посилання на розміщення відеозапису майстер-класу https://youtu.be/NaHosvoSitY
- Посилання на конкурсне випробування "Співбесіда" https://www.youtube.com/watch?v=kYI1VHONf6g