Рибачок Наталія Борисівна
Номінація
|
Біологія
|
Місце роботи
|
Христинівська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №1 ім. О. Є. Корнійчука Христинівської районної ради Черкаської області
|
Посада
|
Вчитель біології і хімії
|
Освіта
|
Кіровоградський державний педагогічний університет ім. Володимира Винниченка, 2003 рік;
Уманський державний педагогічний інститут ім. П. Г. Тичини, 1998 рік |
Самоосвіта
|
Обласний семінар-тренінг для учителів біології з проблеми «Стандарти Нової української школи. Модернізація програм із біології для учнів 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів», 2017 рік;
обласний семінар-тренінг для учителів біології з проблеми «Психологія професійного іміджу. Розвиток навичок формування професійного іміджу», 2017 рік; курси підвищення кваліфікації, 2015рік |
Педагогічний стаж
|
16 років
|
Кваліфікаційна категорія
|
Спеціаліст вищої категорії
|
Звання
|
Старший учитель
|
Педагогічне кредо
|
«Головна мудрість: здобувай мудрість і усіма зусиллями твоїми набувай розум» (Соломон)
|
Технології, методи та форми, що використовуються у навчально-виховному процесі
Сучасний урок для мене базується на двох новітніх технологіях – інтерактивного навчання і інформаційно-комунікаційних. Прийоми інтерактивного навчання дозволяють реалізовувати принципи особистісно орієнтованого навчання. Використання названих технологій сприяє формуванню активної життєвої позиції учня.
Широко впроваджую інформаційно-комунікаційні технології. І це не данина моді, а необхідність сьогодення. Сучасні діти – це діти інформаційного суспільства зі своєю специфікою основних психічних процесів. Тому використання електронних засобів у навчанні – невід’ємний елемент роботи учителя і учнів.
Як взаємодоповнюючі, використовую технологію проблемного навчання і технологію розвитку критичного мислення. Проблемне навчання забезпечує можливості творчої участі учнів у процесі засвоєння нових знань. Технологія розвитку критичного мислення спрямована на використання власного, раніше отриманого досвіду учнів. При активному узагальненні цього досвіду на уроці, повідомленні нових фактів, формується умовивід нового рівня. На усі згадані технології накладаю канву із сугестивної технології навчання, підвищуючи таким чином їх життєздатність
Автопортрет «Я – педагог і особистість»
Дитина розвивається сама, граючись, спостерігаючи, пізнаючи ... Головна умова для прояву внутрішньої активності дітей – надання свободи кожної особистості в прояві своїх здібностей, а також повагу гідності кожного учня. Оскільки ми, педагоги, маємо справу з дитячими душами, то тут потрібен не просто творчий підхід.
Моя педагогічна філософія заснована на життєвій – жити в ладу з собою, розвивати творчі здібності, зростати духовно, намагатися бути краще, поважати себе та інших. Дуже важливо любити свою професію, не дивлячись на життєві ситуації, будь-то світова криза чи загальна депресія. А наша професія, на мою думку, одна з найбільш потрібних і чудових.
Усе в житті треба робити з любов'ю. Діти краще ніж дорослі відчувають щиру любов – це відомий факт. Потрібно не нарікати, не скаржитися, адже діти не зобов'язані слухати наші невдоволення. Жити з любов'ю: любити себе, близьких, свою роботу, своїх учнів... З любов'ю йти по життю, з любов'ю готуватися до уроків, писати конспекти уроків, перевіряти зошити (нехай навіть у них написано не зовсім те, чого ми чекаємо), вигадувати щось цікаве для дітей. З любов'ю...
Любов! Все навчання і виховання тримається на цьому слові. Любити – це значить «трудися душевно». Навчати – спонукати здатність любити. Ось так, люблячи усім серцем своїх вихованців, віддаючи все найкраще, закликаючи творити тільки добре й хороше, отримуючи натомість вдячність і повагу, трудяться учителі на всій планеті...
Одна з легенд свідчить: «Багато тисяч років тому побачив Бог, що множаться пороки людей і вирішив допомогти їм. Скликав він високих Духів і сказав: «Люди втратили свій шлях. Як бути?». Один з Духів запропонував навіяти на людей сон, інший – послати манну небесну, третій – воду від Бога. І тільки четвертий Високий Дух прорік: «Вклади в кожну людину спрагу до пізнання і дай учителя».
Стосунки з людьми – головне в будь-якій діяльності, а тим паче, у педагогічній. Всі мої знання та ідеї залишаться незатребуваними, якщо діти не потягнуться до мене душею і серцем. Думаючи над своїми взаєминами з учнями, я намагаюся будувати їх на взаєморозумінні і довірі. Спілкуючись з дітьми, я ніколи не «зациклююся» на досягненні моїх конкретних цілей і завдань, намагаюся будувати спілкування з ними не «від себе», а «від них».
Як вчитель, у своїй професійній діяльності не обмежуюся лише організацією та проведенням навчального процесу. Я ніколи не забуваю, що дитина, її інтереси, прагнення, її сьогодення і майбутнє – ось сенс моєї роботи. Я вчуся бачити в кожному учневі те, що вигідно відрізняє його від інших, ту «родзинку», яка робить його унікальним, неповторним.
Моя концепція ґрунтується на любові до дітей. Адже кожен з них – це особистість зі своїм маршрутом досягнення успіху.
Нова школа – це нові вчителі, відкриті до всього нового, що розуміють дитячу психологію та особливості розвитку школярів, які добре знають свій предмет не тільки теоретично, а й показують численні напрямки використання цих знань. Завдання вчителя – допомогти дітям знайти себе в майбутньому, стати самостійними, творчими і впевненими в собі людьми.
Мета моєї педагогічної діяльності відповідає цілям освіти в цілому, а саме: всебічно сприяти соціалізації особистості дитини, яка б могла сприймати зміни, що відбуваються навколо неї, вирішувати проблеми, робити вибір, бути мобільною і готовою отримувати освіту протягом усього життя. Це і є моє бачення образу сучасної людини
- Посилання на персональний Інтернет-ресурс http://biologzoolog.blogspot.com
- Посилання на розміщення відеозапису майстер-класу http://oipopp.ed-sp.net/node/19883, http://biologzoolog.blogspot.com/p/blog-page_3.html
- Посилання на конкурсне випробування "Співбесіда" https://www.youtube.com/watch?v=6z3895EbaF4