Хоменко Вікторія Олексіївна
Самоосвіта
|
Тренінг «Особливості використання ментальних карт», 2017 рік;
Міжнародна конференція «Екологічні проблеми водних ресурсів Кіровоградщини» на базі НАУ «Кіровоградська льотна академія», 2016 рік; курс «Сервіси Google для вчителя», 2016 рік; XI Всеукраїнський конкурс «Вчитель-новатор», 2015 рік; обласна міжвузівська конференція «Екологічні та еколого-просвітницькі проблеми Центральної України та шляхи їх вирішення», 2014 рік; курс «Безпека дітей в Інтернеті», 2014 рік; курси підвищення кваліфікації учителів освітньої галузі «Природознавство», 2014 рік; навчальна програма для тренерів з використанням навчально-методичного комплексу «Зелений пакет» (за координації ОБСЄ в Україні), 2012 рік |
|
Педагогічний стаж
|
8 років
|
|
Кваліфікаційна категорія
|
Спеціаліст першої категорії
|
|
Звання
|
-
|
|
Педагогічне кредо
|
Найбільша радість для вчителя, коли його учні досягають успіху
|
Технології, методи та форми, що використовуються у навчально-виховному процесі
У навчально-виховному процесі використовую технології, методи й форми, які дозволять ефективно реалізувати цілі та завдання кожного окремого уроку біології.
На практиці переконуюсь, що найефективнішим навчання стає тоді, коли учень виявляє максимальну активність, а вчитель виконує роль консультанта та фасилітатора – допомагає йому самостійно робити висновки й узагальнення, спираючись на власний життєвий досвід і ніколи не «замикає» навчання на собі.
На своїх уроках намагаюся поєднати традиційні та інноваційні методи навчання. При цьому враховую основні дидактичні принципи: науковість, цілісність, послідовність, наочність, доступність.
З метою підвищення ефективності навчання використовую метод проблемного навчання, форми колективної, групової, індивідуальної та самостійної роботи учнів, надаю перевагу розв'язуванню задач логічного, навчального, пошукового характеру.
Особливу увагу приділяю використанню інформаційно-комунікаційних технологій, різноманітним формам роботи з освітніми онлайн-серверами та хмарними ресурсами, які формують в учнів позитивну мотивацію та покращують якість набутих знань з біології.
Інноваційні технологій вдало поєдную з традиційними методами навчання, чим забезпечую проведення ефективних уроків, під час яких підвищується інтерес учнів до вивчення біології, зростає їх активність. Вважаю, що секретом успішного уроку є створення атмосфери співробітництва, розуміння і доброзичливості.
На уроках біології залучаю учнів до творчої та самоосвітньої роботи шляхом оптимальної організації їх навчально-дослідницької діяльності. Формування науково-дослідницьких умінь у школярів – процес складний і довготривалий. А тому завдання вчителя-керівника – поступово і методично формувати дослідницькі навички, здійснюючи постійний контроль за виконанням учнями науково-дослідницьких робіт; аналізувати і виправляти помилки; визначати найкращі, найефективніші шляхи виконання роботи, навчаючи учнів поєднувати дослідницьку діяльність з науковою, а також з'ясовувати можливості подальшого застосування результатів роботи.
У процесі формування навчально-дослідницьких умінь учні вчаться самостійно одержувати знання шляхом оволодіння специфічними процедурами: бачити проблему й висувати гіпотезу її вирішення; планувати й проводити експерименти; рефлексувати та оцінювати свою діяльність; переносити раніше засвоєні знання в нову ситуацію.
Учні, виконуючи дослідницьку роботу з біології, удосконалюють свої знання, розвивають уміння, пов’язані з науковим пошуком, вчаться оцінювати екологічну ситуацію в реальних умовах. Така дослідницька діяльність сприяє визначенню сфери наукових інтересів, розкриттю здібностей учнів у процесі активного пізнання.
Автопортрет учасника «Я – педагог і особистість»
У кожного з нас свій шлях до школи… Хтось усе дитинство, навчаючи ляльок, марив бути вчителем, хтось вступив до педагогічного вишу, проваливши іспити в інший заклад. Однак, тільки подальше життя покаже, чи правильним був цей вибір, чи це дійсно Доля?
Пропрацювавши вісім років, я не уявляю своє життя деінде, крім школи – найкращої школи № 3, яка має багату 100-літню історію, гордо носить ім’я поетеси і вчителя Олени Журливої, є центром громадського й освітнього життя мікрорайону. Не уявляю свого життя без цікавих уроків, веселої метушні перерв, колег, які стали найкращими друзями.
Однак щоразу, переступаючи шкільний поріг, ставиш собі питання: «Який ти вчитель?». І шукаєш відповідь в учнях… В очах своїх одинадцятикласників, з якими ти пройшов становлення як класний керівник з п’ятого по одинадцятий клас, і які після здобуття базової середньої освіти майже усім складом залишилися з тобою, не піддавшись на спокусливі пропозиції від професійних навчальних закладів. Знаходиш відповідь у вже дорослих юнаках і дівчатах, які приїжджають до школи з різних куточків України розповісти про своє життя… Це студенти медичних університетів, ветеринарних академій, хіміко-біологічних факультетів педагогічних університетів. З ними згадуєш уроки, непросту підготовку до ЗНО і радієш їхнім теперішнім успіхам, з гордістю усвідомлюючи, що робиш велику справу – допомагаєш дитині реалізувати себе як особистість. Саме тоді з’являється думка, що, можливо, в цьому і є суть професії Педагога і ти на своєму місці.
Але життя мінливе і змушує рухатися вперед. І ось на тебе вже дивляться нові допитливі оченята, і знову працюєш над собою, і знову йдеш шляхом спроб і помилок… Адже як говорить мудрець однієї давньої притчі: «Є тільки один шлях – діяти…».
Діяти – саме це поняття стає гаслом твоєї діяльності, як учителя природничих дисциплін. І починаєш розуміти, що ти на правильному шляху, коли твої учні посідають призові міста на конкурсах та олімпіадах. Та остаточно в цьому переконуєшся, коли за першим дзвінком майже весь клас іде з тобою для роботи в лісництві та проведення акції з благоустрою мікрорайону. Це не пікнік на природі, а нелегка праця – висадка лісу мечем Колесова чи прибирання Лісопаркової зони у вихідний день.
Це і є моє розуміння діяльності вчителя: власним прикладом і, працюючи пліч-о-пліч з учнями, прищеплювати їм любов до живої природи, виховувати власну відповідальність за збереження і примноження природних багатств рідного краю.
Я горда тим, що маю справжнє щастя вчителя – моїх учнів, талановиту й активну молодь, яка має власну життєву позицію і прагне змінити майбутнє нашої Батьківщини на краще
- Посилання на персональний Інтернет-ресурс: https://hm-vika.blogspot.com
- Посилання на розміщення відеозапису майстер-класу: https://www.youtube.com/watch?v=8bKBJF1brpE
- Посилання на конкурсне випробування "Співбесіда" https://www.youtube.com/watch?v=CcpDNmnlnq0