Холодна Нінель Борисівна
Номінація
|
Біологія
|
Місце роботи
|
Броварська гімназія ім. С. І. Олійника Київської області
|
Посада
|
Вчитель біології
|
Освіта
|
Київський державний педагогічний інститут ім. О. М. Горького, 1989 рік
|
Самоосвіта
|
Курси «Формування діяльнісних умінь і навичок учнів у процесі вивчення біології та природознавства», 2016 рік;
курси «Використання засобів інформаційно-комунікаційних технологій у процесі вивчення предметів природничого циклу», 2014 рік |
Педагогічний стаж
|
27 років
|
Кваліфікаційна категорія
|
Спеціаліст вищої категорії
|
Звання
|
Учитель-методист
|
Педагогічне кредо
|
«… не так важливо навчити відомої кількості знань, як виховати вміння здобувати ці знання та користуватись ними» (Л. С. Виготський)
|
Технології, методи та форми, що використовуються у навчально-виховному процесі
У процесі навчання біології я використовую такі педагогічні технології: продуктивне, особистісно орієнтоване, проблемне навчання, інформаційно-комунікаційні та проектні технології, елементи технології критичного мислення.
На уроках я застосовую інтерактивні та кооперативні методи навчання, тренінгові методики, методи, засновані на плідній співпраці з учнями: проекти (соціальні, дослідницькі), експерименти, навчально-пізнавальні та рольові ігри, роботу в малих групах, парах, «перевернуте навчання» (Flippedlearning), Case-study.
Створюю проблемні ситуації, під час яких учні залучаються до спільної діяльності, стають дослідниками вирішення проблеми, де вони аналізують, порівнюють, розпізнають, характеризують, досліджують, визначають.
Користуючись сучасними технологіями, спрямовую освітній процес на розвиток умінь і навичок учнів, на застосування ними здобутих знань на практиці, на формування вмінь працювати з однокласниками в команді, прислухатись до думки кожного.
Достатньо часу я приділяю мотивації учнів до усвідомленого та якісного навчання. Вдало організована мотивація на уроці стимулює інтерес школярів до вивчення предмета, бажання разом думати, дискутувати, ставити нестандартні запитання, генерувати ідеї.
У процесі навчання створюю ситуацію успіху, надаю можливість кожній дитині розвинути власний інтелект, творчий потенціал, спонукаю учнів до самостійної діяльності, самореалізації та самооцінювання власних результатів.
На уроках панує повага до особистості, доброзичливість, довіра у відносинах. Учні (як рівноправні учасники освітнього процесу) постійно зацікавлені та відповідальні за результати роботи. Кожен з них почувається невимушено, а це, в свою чергу, сприяє самовдосконаленню їх як особистостей.
Диференційований підхід до навчання у своїй практиці я здійснюю, застосовуючи індивідуальні форми роботи з учнями: створення індивідуальних проектів практико-орієнтовного спрямування, розв’язання творчих та нестандартних завдань, проведення індивідуальних консультацій тощо.
У системі роботи з обдарованими учнями переважають частково-пошуковий і дослідницький методи.
Мій педагогічний досвід показує, що оптимально обрані методи та форми навчання, залучення учнів до активної діяльності на заняттях сприяють розвитку ключових та предметних компетентностей
Автопортрет «Я – педагог і особистість»
Перед тим, як почати писати ці рядки, я на колінах тримала своїх дворічних онучок. Вони наперебій розпитували мене про все на світі, слухали й, головне, – вірили кожному моєму слову. Аякже, я – авторитет.
Тому задумалася… Яку ж відповідальність несе педагог перед суспільством! Ми вчимо розуміти світ, і нам повинні вірити. Кожному учителю необхідно серйозно й виважено підходити до моментів спілкування з дітьми. Тут важливо все: зважати на їх потреби та інтереси, власну чесність і відвертість, логіку викладу, значущість сказаного, навіть харизматичність. Це і є професіоналізм.
Ми – люди теперішнього часу, а наші вихованці – майбутнього. Запитала подумки себе: «Не страшно нести таку відповідальність?». І сама ж відповіла: «Трохи є, але я цим живу. Я – вчитель і наставник».
Неважливо, який предмет викладаєш. Ти повинен як радар ловити всі новітні тенденції в сучасному житті, відчувати їх усіма можливими й неможливими сенсорами, бо ти випускаєш людину в світ, де вона буде господарювати. Навчати треба любові, довіри, відповідальності, поваги, адекватної самооцінки, моральності, ентузіазму, позитиву. І лише на все це нашаровувати знання, раніше здобуті людством.
Тоді твої учні зроблять власні відкриття, навчаться приймати важливі рішення, робити вибір і за все це свідомо відповідати.
Хочеш, щоб тобі вірили – будь відвертим. Хочеш навчити чогось – роби це сам. Стань дзеркалом того, що проповідуєш. Тільки тоді можеш сказати: «Я – педагог, бо я – особистість»
- Посилання на персональний Інтернет-ресурс http://holodnanb.blogspot.com/
- Посилання на розміщення відеозапису майстер-класу https://www.youtube.com/watch?v=TpkWPSZzpMY, http://www.xn--80aamewp7k6b.com.ua/karta-sajtu-2/naukovo-metodychna-robota/profesijni-konkursy/vseukrayinskyj-konkurs-uchytel-roku/
- Посилання на конкурсне випробування "Співбесіда" https://www.youtube.com/watch?v=6nhcsaxoRiE&t=10s
- Посилання на конкурсне випробування "Проект" https://www.youtube.com/watch?v=-_p3wLdQHAE
- Посилання на конкурсне випробування "Урок" https://www.youtube.com/watch?v=4OVHEHwzgqs