Бондар Світлана Анатоліївна
Номінація
|
Біологія
|
Місце роботи
|
Вишневська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Старобільської районної ради Луганської області
|
Посада
|
Вчитель біології та хімії
|
Освіта
|
Луганський державний педагогічний університет імені Тараса Шевченка, 2000 рік
|
Самоосвіта
|
Курси підвищення кваліфікації при Луганському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти, 2015 рік
|
Педагогічний стаж
|
23 роки
|
Кваліфікаційна категорія
|
Спеціаліст першої категорії
|
Звання
|
-
|
Педагогічне кредо
|
Навчаю, досліджую, супроводжую – творю, бо кожна дитина талановита, й талановита по-своєму. Завдання вчителя – розкрити цей талант
|
Технології, методи та форми, що використовуються в навчально-виховному процесі
Сучасні технології навчання (особистісно орієнтовані: технологія співпраці, технологія проблемного навчання, технологія інтерактивного навчання). Методи та форми навчання (індивідуальна та групова, фронтальна й колективна, традиційні та активні форми навчання (урок, екскурсії, самостійна робота, ігри, веб-квести, навчальні проекти, лабораторні та практичні заняття)
Автопортрет «Я педагог та особистість»
Якби в мене запитали, за що люблю свою професію, я б без вагань відповіла словами відомої американської вчительки Крісті Маколіфф: «За можливість доторкнутися до майбутнього!». Можливість учити й продовжувати навчатися самій, тобто мати змогу докласти зусилля до формування майбутнього покоління та постійного саморозвитку!
Колись давно, лише починаючи свій професійний шлях педагогічної діяльності, я уявляла його досить «прозовим»: постійні плани, розробки уроків, програми… Чіткі рамки й вимоги до дій у ролі вчителя. Донесення інформації, перевірка домашніх завдань та зошитів, контрольні, оцінювання… і так по колу!
І тільки згодом, опановуючи педагогічну техніку, розвиваючи себе як педагога, відкриваючи пізнавальний світ своїх вихованців, які прагнули знань, чекали від кожного уроку чогось нового, я нарешті відчула поетику, своєрідну лірику діяльності вчителя. Полягає вона, на мою думку, у постійній творчості, у відвертій взаємодії з учнями, у любові до навчання та учнів, у натхненні, яке виникає від простого запитання, у гордості за вихованців, які отримують похвалу чи досягають чогось, у задоволенні від того, чим ти займаєшся!
Осягнувши це, я зрозуміла, що набагато важливіше не те, що ти розповідаєш учням, твої знання з дисципліни (хоча, без сумніву, це дуже значимо, без цього взагалі неможливе викладання!), а те, як ти передаєш вихованцям певну інформацію, які твої мотиви в цій діяльності, усвідомлення того, для чого ти це робиш, чого прагнеш досягти! Мені здається, якщо кожен учитель зможе відкрити для себе відповіді на ці запитання або хоча б над цим замислиться, тоді про професійне чи емоційне вигорання годі й говорити!
Усе це можливе лише з любові до того, чим ти займаєшся й до тих, з ким ти співпрацюєш! Ще історик Василь Ключевський говорив: «Щоб бути хорошим викладачем, необхідно любити те, що викладаєш, і любити тих, кому викладаєш!». Цілком згодна з таким висловленням!
На сьогодні, маючи більше 20 років стажу педагогічної діяльності, можу сказати, що хороший вчитель – це не лише той, хто осяг і «прозу», і «поетику» вчителювання, а зміг внести свій вклад в їхню розбудову, не забуваючи при цьому про власну особистість, про її розвиток та вдосконалення!
Ми, учителі, працюємо з учнями, які є майбутнім нашої держави, світу, планети. Саме від них буде залежати, якою завтра буде культура, політика, яким буде соціум та життя загалом! А щоб навчити дітей чомусь, потрібні власні вчинки, непохитні цінності та орієнтири! Для мене такими є любов до Батьківщини, до сім’ї, яка подарувала тобі життя та показала дорогу у світ; повага до старшого покоління, якому ми завдячуємо нашим сьогоденням; толерантність, можливість та прагнення зрозуміти інших, якщо їхня думка відмінна від твоєї; віра в найкраще та постійне прагнення рухатись далі, не зупиняючись на досягнутому!
У своїй діяльності я послуговуюсь непохитним для вчителя кредо: «Щоб дати краплинку іншому, потрібно самому стати океаном!». Саме тому робота над собою, над своєю педагогічною майстерністю допомагають мені навчати та виховувати учнів!
- Посилання на персональний Інтернет-ресурс http//biochemia.weebly.com/
- Посилання на розміщення відеозапису майстер-класу https://www.youtube.com/watch?v=oAeKzgXTq1U&feature=youtu.be
- http://loippo.edu.ua/news/1572-posilannya-na-majster-klasi-uchasnikiv-zaklyuchnogo-turu-vseukrajinskogo-konkursu-uchitel-roku-2017
- Посилання на конкурсне випробування "Співбесіда" https://www.youtube.com/watch?v=5pmco4jYuYA