• A-
    A+

Секція. Інклюзія

Секція Серпневої конференції. Інклюзія (ФОТО)

Інклюзивна освіта в Україні наразі активно розвивається –  цьому сприяє як потужна законотворчість, так і фінансова підтримка державою цього напряму, а також підтримка з боку громадськості.  Про це йшлося під час панельної дискусії з питань розвитку інклюзивної освіти на серпневій освітянській конференції.

Так, найближчим часом планується внести зміни до деяких законів України щодо особливостей доступу дітей з особливими освітніми потребами до закладів освіти. Окрім цього, розробляються порядки організації інклюзивного навчання в закладах дошкільної, позашкільної, професійно-технічної та вищої освіти.  Також готується нова редакція порядку організації інклюзивного навчання в школі та внесення змін до типових штатних розписів закладів освіти, аби забезпечити потреби дітей.

Як повідомила генеральний директор директорату інклюзивної та позашкільної освіти Лариса Самсонова, цього року створено 322 інклюзивно-ресурсних центри (ІРЦ), в яких працюють 879 фахівців. Відповідно до плану Уряду, у 2018 році загалом буде створено 500 ІРЦ.

На початок цього навчального року, за оперативними даними, планують відкрити 8 212 інклюзивних класів, минулого навчального їх було 5 033.  А кількість учнів з особливими освітніми потребами в інклюзивних класах зросте майже до 12 тис дітей.

«Таке зростання зумовлене потужною фінансовою підтримкою держави, адже цього року для  навчання та розвитку дітей з особливими освітніми потребами було виділено майже 505 млн грн з цільової субвенції», – розповіла Лариса Самсонова.

Зокрема, ці кошти направлено на проведення корекційно-розвиткових занять, придбання спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку, на оснащення кабінетів в ІРЦ тощо. Частину коштів використають на закупівлю наборів сучасних методик для проведення комплексної оцінки (діагностики) розвитку дітей з особливими освітніми потребами, якими будуть оснащені ІРЦ, а також на навчання фахівців.

Під час зустрічі на конференції освітяни обмінювалися досвідом. Зокрема, вони обговорювали як покращувати роботу ІРЦ, де шукати фахівців, як налагодити співпрацю зі школами та дитячими садками, з якими труднощами зіштовхнулися і як їх вирішували.

Приміром, про відкриття інклюзивних класів  у школах розказала Валентина Маланчій, заступник директора школи із Хмельницького. У закладі працює 18 таких класів, а інклюзія впроваджується із 2003 року. За її словами, головне – бажання та зацікавленість у спільній роботі на рівні місцевої громади.

Варто зазначити, що для учасників дискусії надіслала відеозвернення перша леді країни Марина Порошенко.  Вона наголосила, що концепція НУШ – це ключова реформа у системі освіти, що має стати у авангарді державних змін. І невід’ємною частиною цієї реформи, без якої неможливо уявити Нову українську школу, є розвиток інклюзивної освіти, що запроваджує прогресивні принципи сучасного суспільства. Перша леді побажала учасникам конференції, щоб новий навчальний рік став роком рівних можливостей для усіх дітей без винятку.


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux