Секція. Дошкільна освіта
Секція Серпневої конференції. Дошкільна освіта (ФОТО)
Розвивальний простір закладу дошкільної освіти
Створення безпечного розвивального простору
Дослідження у дошкіллі як основа формування освітньої політики
Особливості надання ранньої допомоги дітям в умовах ІРЦ м. Камянського
Результат анкетування
Система ранньої діагностики та корекції
Особливості надання ранньої допомоги дітям, а також створення розвивального освітнього простору у закладі дошкільної освіти стали головними темами, про які говорили учасники секції з дошкілля.
Під час обговорення першої теми педагоги ділилися досвідом у питанні ранньої допомоги дітям, розповідали про шляхи її надання в закладах освіти.
Віра Ремажевська, директор навчально-реабілітаційного центру «Левеня» м. Львів, розповіла про створення свого експериментального закладу. Основна мета його діяльності - розроблення моделі ранньої допомоги та організація навчання і реабілітації сліпоглухих дітей в умовах закладу освіти. Серед головних завдань працівників центру вона назвала:
- зменшення часового розриву між встановленням медичного діагнозу і наданням комплексної корекційної допомоги;
- максимальне включення найближчого оточення в корекційний процес;
- навчання баченню позитивних змін, а не проблем розвитку;
- недопущення тяжкої інвалідизації.
Особливу увагу учасники панельної дискусії приділили принципам ранньої допомоги: принцип розвитку, взаємодії, включення сім'ї, загального характеру втручання (допомоги), реалізації допомоги в ігровій діяльності, принцип інклюзії. А на завершення обговорення теми модератор секції Ніна Омельяненко, голова правління ВГО «Асоціація працівників дошкільної освіти», презентувала Платформу Раннього Втручання (http://rvua.com.ua/memorandum), де є корисні матеріали для фахівців і батьків.
Під час обговорення другої теми учасники акцентували увагу на тому, що розвивальний простір — це не лише оснащення закладу дошкільної освіти.
На прикладі свого садочка Кристина Шевич, завідувач ЗДО № 18 м. Суми, показала, як організувати освітній простір, щоб він був одночасно і безпечним, і розвивальним. Вона підкреслила, що в садочку мають бути створені такі умови, що забезпечувитимуть всебічний розвиток дитини. Саме тому в закладі облаштовані спеціальні осередки: мовленнєвий, розвивального навчання, фізично-розвивальний, екологічний та інші. Крім того, для кожного вікового періоду передбачено відповідне предметно-ігрове середовище.
Учасники торкнулися також проблем і недоліків сучасного освітнього середовища в закладах дошкільної освіти. Зокрема, найчастішими з них є:
- штучна і надмірна декоративність;
- формальність окремих осередків;
- наявність в групах сенсорних стимулів, які не можна використати в приміщенні;
- надмірна стаціонарність обладнання, що ускладнює можливість моделювання простору під ігрові потреби дітей.