Науково-методична рада Міністерства освіти і науки України
Науково-методична рада Міністерства освіти і науки України – це постійно діючий консультативно-дорадчий орган до складу якого можуть входити представники держави, роботодавців та їх об’єднань, закладів освіти усіх форм власності, наукових установ, Національної академії наук України та галузевих національних академій наук, професійних асоціацій, міжнародних експертів.
До персонального складу Науково-методичної ради входять Міністр, перший заступник Міністра, заступники Міністра відповідно до розподілу обов’язків та інші члени, обрані за конкурсом.
У своїй діяльності Науково-методична рада керується Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про позашкільну освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про професійну (професійно-технічну освіту)», «Про фахову передвищу освіту», «Про вищу освіту», цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами.
У складі науково-методичної ради формується п’ять секторів:
- сектор дошкільної освіти – до 15 осіб;
- сектор загальної середньої, позашкільної освіти та виховання – до 17 осіб;
- сектор професійної (професійно-технічної) – до 15 осіб;
- сектор фахової передвищої освіти – до 15 осіб;
- сектор вищої освіти – до 17 осіб.
При секторах можуть формуватись науково-методичні комісії (далі – НМК) та підкомісії у складі до 15 осіб.
Підкомісії науково-методичних комісій секторів фахової передвищої та вищої формуються за спеціальностями або групами спеціальностей.
Члени Науково-методичної ради та науково-методичних комісій (підкомісій) обираються шляхом конкурсного відбору відповідно до наказу МОН України від 27.11.2015 № 1246 «Про затвердження Порядку конкурсного відбору членів Науково методичної ради та науково-методичних комісій Міністерства освіти і науки України».
Персональний склад Науково-методичної ради, секторів, комісій та підкомісій затверджується наказом Міністерства освіти і науки України на строк не більше, ніж три роки.
Основні завдання науково-методичної ради:
- вироблення стратегічних напрямів та орієнтирів, державної політики щодо вдосконалення змісту освіти;
- розгляд пропозицій міністерств, відомств, роботодавців та їх об'єднань, закладів освіти, наукових установ, академій, професійних асоціацій та міжнародних експертів тощо щодо удосконалення та розвитку змісту освіти, впровадження інновацій і сучасних технологій у системі освіти;
- прогнозування та підготовка пропозицій щодо удосконалення наукового, педагогічного, психологічного, методичного забезпечення освітнього процесу, забезпечення якості освіти;
- участь у розробці стратегій та програм розвитку, проведенні аналітично-прогностичної діяльності в освіті;
- координація роботи секторів Науково-методичної ради;
- надання іншої консультативної допомоги Міністерству освіти і науки України із актуальних освітніх питань.