Завершилося загальнонаціональне навчання супервізорів предмета «Захист України»




25 червня в Рівному завершилося перше загальнонаціональне навчання супервізорів для викладачів оновленого предмета «Захист України». Завдяки програмі вдалося підготувати кваліфікованих фахівців для підтримки педагогів, які навчають українських школярів сучасних навичок виживання.
Супервізія — це добровільна професійна підтримка й допомога вчителям, яка сприяє підвищенню ефективності їхньої роботи. Супервізор допомагає педагогам рефлексувати над своєю роботою, розвивати професійні вміння та знаходити ефективні рішення у складних ситуаціях. Особливо важливо це для викладачів предмета «Захист України», які працюють в умовах реальної війни та потребують професійної психологічної підтримки.
Навчання відбувалося у два етапи:
Дистанційна частина (26–29 травня) передбачала теоретичну підготовку від Українського інституту розвитку освіти з тем:
- андрагогічний підхід у супервізії;
- документальне оформлення супервізії;
- цикл супервізії;
- принципи, форми та методи супервізії.
Очна частина (16–25 червня) на базі Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти поєднала практичні навички та спеціалізовані модулі від провідних організацій:
- 1-й корпус НГУ АЗОВ: стрілецька підготовка, домедична допомога в бойових умовах;
- Victory Drones: сучасні технології управління дронами;
- Європейський центр імені Вергеланда: методики побудови довіри, процедури та інструменти супервізії, основи групової супервізії в межах програми «Демократична школа: освіта для демократичної стійкості».
У програмі навчання взяли участь 80 педагогів з усієї України. Серед них — досвідчені педагоги та 20 ветеранів.
Підготовлені супервізори розпочнуть роботу в навчальних осередках України, забезпечуючи професійну підтримку вчителів предмета «Захист України». Це сприятиме ефективнішій роботі педагогів, допоможе долати емоційне вигорання та зберігати мотивацію в умовах воєнного часу.
Нагадаємо, що предмет «Захист України» зазнав суттєвого оновлення — від радянської моделі з маршируванням до сучасного практичного навчання. Тепер учні набувають життєво важливих навичок: надання домедичної допомоги, керування дронами, інформаційної та кібербезпеки, дій у надзвичайних ситуаціях та стрілецької підготовки. Навчання відбувається не традиційними 45-хвилинними уроками, а інтенсивними 6-8-годинними тренінгами раз на місяць у спеціально обладнаних осередках. Один такий осередок обслуговує декілька шкіл, забезпечуючи рівний доступ до якісної освіти.