Всеукраїнський конкурс «Учитель року»: Все краще, що було напрацьовано під час конкурсу – буде запроваджено у шкільний процес

5 жовтня 2015 року у прес-центрі інформаційно-аналітичного агентства «Главком» відбулась прес-конференція на тему «Всеукраїнський конкурс «Учитель року»: підсумки».
У заході взяли участь директор департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки Юрій Кононенко, голова журі у номінації «Українська мова та література» Дмитро Дроздовський, учитель спеціалізованої школи з поглибленим вивченням математики м. Києва та переможець у номінації «Хімія» Яна Коваль.
Як повідомив директор департаменту, історія конкурсу почалась 20 років, тому та за цей час конкурс ставав більш сучасним. «Сьогодні освіта реформується, але мета і завдання конкурсу фактично не змінились. Міністерство робить все, аби навіть в складних економічних і соціальних умовах, підтримати вчителів», - наголосив Юрій Кононенко.
Під час прес-конференції директор департаменту Міністерства освіти і науки Юрій Кононенко повідомив, що у четвертому турі змагань взяло участь 48 вчителів.
Переможцями у чотирьох номінаціях конкурсу «Учитель року» стали: у номінації «Українська мова та література» - Ківеждій Олеся, учитель Хустської гімназії-інтернату Закарпатської області; у номінації «Образотворче мистецтво» – Кізілова Галина, учитель Тернопільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4; у номінації «Правознавство» – Кульчицька Тетяна, учитель Тернопільської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 7 з поглибленим вивченням іноземних мов; у номінації «Хімія» – Коваль Яна, учитель спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 250 з поглибленим вивченням математики міста Києва.
За словами Юрія Кононенка, з кожним роком конкурс удосконалюється. Зокрема, організатором цього конкурсу - Інститутом модернізації та змісту освіти Міністерства освіти і науки, у різних етапах випробувань конкурсу застосовуються новітні комп’ютерні технології. «МОН зараз проводить різного роду навчальні експерименти, в тому числі у викладанні окремих навчальних предметів. Все краще, що було напрацьовано у цьогорічному конкурсі – буде запроваджено у шкільний процес», - розповів директор департаменту загальної середньої та дошкільної освіти.
На думку голови журі у номінації «Українська мова та література» Дмитра Дроздовського, конкурс «Учитель року» - це те, що у складні часи війни вириває нас із трагедії сьогодення й показує нам, що освіта тримається на «фанатах» своєї справи, які дуже люблять дітей. «Ми хотіли довести, що це конкурс, де перемагають вчителі, де нема ніяких інсинуацій. Була створена максимально об’єктивна, прозора та креативна атмосфера, в якій перебували члени журі».
За словами Дмитра Дроздовського, учитель повинен ставити перед собою конкретні цілі , спонукати учнів до пізнання іншої істини. Для цього вчителю потрібно зробити великий стрибок у гору, відкрити щось нове.
Для учителя спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 250 із поглибленим вивченням математики м. Києва та переможця у номінації «Хімія» Яни Коваль, головна мотивація брати участь у конкурсі полягала у осмисленні того, що у номінації «Хімія» вже довгий час не було переможців. «Я хотіла довести всій Україні, що у Києві теж є гарні вчителі, які гідно представляють столицю країни», - розповіла вчителька. На її думку, хімія може бути не нудним предметом для дітей, адже зацікавити їх – це завдання учителя. До того ж, Україні треба розвивати промисловість, а для цього потрібні фахівці.
Начальник відділення змісту позашкільної освіти та виховної роботи Інституту модернізації та змісту освіти Олена Артеменко розповіла, що Міністерством освіти і науки вже підписано наказ щодо проведення 21 конкурсу «Учитель року» у 2015/2016 навчальному році. Конкурс буде проходити у чотирьох номінаціях: історія України, захист вітчизни (вперше), математика, англійська мова.