Успішний досвід інклюзивного навчання педагогів Житомирщини

Минулого року управління освіти і науки Житомирської обласної державної адміністрації відкрило на базі комунального навчального закладу «Житомирська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат №2» дошкільну групу для дітей, що мають синдром Дауна. До цього часу в області не існувало груп або класів для такої категорії дітей, тому вони виховувалися і навчалися разом з дітьми, що мають порушення інтелектуального розвитку.
Малюки навчалися за окремим навчальним планом і спеціальними програмами, у процесі навчання педагоги групи широко застосовували жестове мовлення. Світова практика довела, що саме такий підхід до навчання даної категорії дітей, при якому вербальний виклад матеріалу підкріплюється зоровими підказками або жестами, що допомагає дітям краще засвоювати знання і соціальні навички.
Порівняння наслідків вхідного і вихідного тестування знань, умінь і навичок вихованців групи продемонстрували гарні результати. Крім того, за продовження такої практикти одноголосно висловилися батьки. Тож управління освіти і науки Житомирської обласної державної адміністрації вирішило продовжити практику навчання дітей з синдромом Дауна у школі-інтернаті № 2.
За інформацією Житомирської ОДА