Павло Полянський: Маємо створити умови для дітей, які в тимчасово окупованому Криму, Донецькій і Луганській областях навчатимуться і проходитимуть підсумкову атестацію дистанційно

30 липня 2015 року під головуванням заступника Міністра освіти і науки Павла Полянського відбулася робоча зустріч щодо впровадження та нормативного врегулювання дистанційної освіти, участь в якій взяли директори шкіл та педагоги з досвідом впровадження різних форм навчання, громадські представники, що займаються онлайн-освітою в Україні, фахівці Міністерства освіти і науки та ДНУ «Інститут інноваційних технологій і змісту освіти», представники обласних управлінь освіти.
Заступник Міністра освіти і науки Павло Полянський наголосив на актуальності питання впровадження дистанційної форми навчання, особливо для тих дітей, які фізично не можуть виїхати з територій Донецької й Луганської областей, непідконтрольних українській владі, а також окупованого Криму. «Ми повинні подбати про те, щоб ці діти мали доступ до навчальних програм та якісної освіти», - підкреслив Павло Полянський.
Окрім того, заступник Міністра зазначив, що з наступного навчального року збільшиться кількість дітей, які не матимуть українських документів про закінчення 9-го класу. «Ми повинні дати дітям шанс дистанційно здобувати знання і дистанційно проходити державну підсумкову атестацію, якщо вони дійсно хочуть отримати якісну українську освіту та вступати в українські університети»,- запевнив заступник Міністра.
Задля реалізації поставлених цілей учасники робочої зустрічі зосередилися на трьох ключових завданнях, які потрібно вирішити: створення платформ для дистанційного навчання та дистанційного проходження ДПА, створення контенту (навчальних матеріалів) для дистанційного навчання, а також - врегулювання нормативних документів.
Учасники обговорили доцільність створення двох платформ, які матимуть різне функціональне призначення. Одна з них - для розміщення сертифікованого контенту (навчального матеріалу). Друга - надаватиме можливість для учнів 9-х та 11-х класів проходити державну підсумкову атестацію в онлайн-режимі.
Робота над навчальним матеріалом (контентом), передусім, потребує створення стандартизованих програм та визначення параметрів до цього навчального контенту. Учасники також зазначили про необхідність створити навчальні матеріали з кожного предмету для кожного класу або ж за модулями.
Окрім того, потрібно працювати над змінами до законодавства, зокрема, - змінами до положень про дистанційну освіту та державну підсумкову атестацію. Необхідно передбачити поняття «навчальні групи», визначити оплату праці вчителя за онлайн-заняття чи консультації тощо. Загалом, дистанційна форма навчання має бути узаконена як паралельна до звичної класно-урочної системи, що вже закладено в новому законопроекті «Про освіту».
Учасники зустрічі також зазначили, що до процесу дистанційного навчання, до прикладу - онлайн-консультування учнів з різних навчальних предметів - варто залучати студентів вищих навчальних закладів та майбутніх педагогів для проходження практики.
Також було визначено, що додаткового обговорення потребує питання сертифікатів про опанування учнем освітньої програми за певний клас.
Підбиваючи підсумки обговорення, було вирішено створити робочі групи, які надалі працюватимуть над окремим питанням з впровадження дистанційної освіти: створення платформ, створення навчальних програм та контенту, розроблення змін до законодавства.
Освітяни, громадські представники, ІТ-спеціалісти, які хочуть долучитися до робочих груп або ж мають конструктивні пропозиції щодо впровадження дистанційної освіти, можуть писати на скриньку [email protected]