У Рівному відбувся науково – методичний семінар
У Інституті післядипломної педагогічної освіти спільно з Інститутом модернізації змісту освіти в місті Рівному відбувсясемінар на тему «Науково-методичний супровід дослідно-експериментальної роботи у навчальному закладі в умовах створення інноваційного освітнього простору регіону».
У заході взяли участь члени науково-методичної комісії з питань інноваційної освітньої діяльності та дослідно-експериментальної роботи з проблем виховання, розвитку дітей та учнівської молоді Науково-методичної ради з питань освіти МОН України, керівники експериментальних навчальних закладів всеукраїнського та регіонального рівнів, завідувачі та методисти районних, міських методичних кабінетів; науково-педагогічні та педагогічні працівники області.
В.о. ректора Рівненського ОІППО Андрій Лавренчук, відкриваючи теоретико-методологічний блок семінару, зупинився на ролі Рівненського ОІППО у формуванні інноваційного освітнього простору регіону та зосередив увагу на базових функціях закладу щодо поширення новаторського руху з післядипломної освіти, науково-методичного супроводу здійснення дистанційного навчання та інклюзивної освіти, а також окреслив пріоритети створення інноваційної платформи змін у експериментальному навчальному закладі.
Директ??р Інституту проблем виховання НАПН України Іван Бех презентував власну наукову концепцію виховання патріотизму як базової якості громадянина української держави, пріоритетом якої є накопичення морального, громадянського, та військово-патріотичного виховного впливу на особистість.
Основні пріоритети сучасної науки, освіти, педагогіки та напрями реформаційних змін для оновлення ідей науково-педагогічних досліджень у системі освіти регіону висвітлила проректор із наукової роботи Рівненського ОІППО Тетяна Гавлітіна.
Важливість ролі науково-методичної ради в організації і проведенні дослідно-експериментальної роботи розкрила Ольга Кіян, старший науковий співробітник відділу дослідження підготовки вчителів ІМЗО МОН України.
Також освітянами було розглянуто проблему дослідно-експериментальної діяльності педагогів щодо створення виховної системи сучасної української школи, сучасні підходи до науково орієнтованої освіти та перспективи впровадження STEM-освіти на різних освітніх рівнях.
У рефлексивному теоретико-методологічного блоці семінару працювала «Вільна трибуна» для виступів учасників семінару, керівників експериментальних навчальних закладів та для висновків організаторів-дорадників освіти і педагогічної науки за порушеними проблемами: післядипломна освіта та інновації: взаємодія і протидія; розвиток особистості в професійно-педагогічній діяльності: традиції й інновації; дослідно-експериментальна діяльність: позитивний і негативний ефекти; інноваційний потенціал навчального закладу: нововведення та застаріла, педагогічно недоцільна практика; реформа освіти: неперервність, векторність, багатоаспектність, полікультурність.
Практико-орієнтований блок семінару у формі панельної дискусії відбувся на базі Рівненської гуманітарної гімназії та Корецького НВК «Школа І – ІІ ступенів-Ліцей» за темою «Реформа освіти й інновації у навчальному закладі: міфи чи реальність?».
На завершення семінару учасникам було запропоновано продовжити панельну дискусію у своїх навчальних закладах.
За інформацією Інституту модернізації змісту освіти