Реформи МОН направлені на євроінтеграцію України, – Сергій Шкарлет

Євроінтеграційні прагнення України у сфері освіти і науки відображені в реформах Міністерства освіти і науки України. Вони покликані покроково утвердити кращі стандарти європейської освітньої і наукової традиції в українському суспільстві. На цьому наголосив т.в.о. Міністра Сергій Шкарлет під час установчого засідання Комісії з питань координації виконання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, яке відбулося сьогодні, 21 жовтня 2020 року.
Сергій Шкарлет виокремив чотири євроінтеграційні пріоритети у сфері освіти і науки, над якими сьогодні працює Міністерство:
- інтеграція України до Європейського дослідницького та інноваційного простору;
- активізація участі українських дослідників у наукових, науково-технічних та інноваційних програмах та ініціативах ЄС;
- розбудова системи забезпечення якості освіти і навчання відповідно до європейських стандартів та рекомендацій;
- розширення можливостей академічної мобільності для учнів, студентів, викладачів і дослідників ЄС.
“МОН працює над оновленням та затвердженням Дорожньої карти інтеграції України до Європейського дослідницького простору та відновленням Рамкової угоди з ЄС про наукове та технічне співробітництво. Окрім того, працюємо над адаптацією принципу Відкритої науки, що сприятиме інтеграції української дослідницької інфраструктури до європейських дослідницьких та e-інфраструктур та їх консорціумів, а також долучення до розбудови Європейської Хмари Відкритої Науки”, – зазначив т.в.о. Міністра освіти і науки України.
Сергій Шкарлет повідомив, що реалізація євроінтеграційних пріоритетів МОН також передбачає:
- запровадження механізмів та інструментів політики Відкритих інновацій, що сприятиме наближенню до політики ЄС у сфері розвитку інновацій та трансферу технологій;
- приєднання України до Рамкової програми досліджень та інновацій “Горизонт Європа”;
- розширення участі України у програмі “EUREKA”;
- участь в ініціативі ЄС “Європейський зелений курс”;
- участь в реалізації Плану дій ЄС “ERAvsCORONA”;
- обмін досвідом і запровадження кращих європейських практик цифровізації освіти;
- продовження реалізації реформи “Нова українська школа”;
- реалізація програми у сфері професійної освіти “EU4Skills: Кращі навички для сучасної України”;
- імплементація зобов’язань Болонського процесу;
- активізація співпраці у рамках поточних та майбутніх програм Еразмус+;
- удосконалення умов підтримки міжнародної академічної мобільності з метою інтеграції українських дослідників до європейського науково-освітнього простору.
Нагадаємо, т.в.о. Міністра освіти і науки України Сергій Шкарлет назвав п’ять завдань, над якими працює команда МОН.