Предмет дискусій - проблеми освіти

Науково-педагогічне та культурно-освітнє співробітництво Кременецької гуманітарно-педагогічної академії ім. Тараса Шевченка, і Могильовського Державного педагогічного університету ім. А.А.Кулєшова наближається до свого першого десятирічного ювілею. Одним з важливих напрямів творчої співпраці українського та білоруського закладів вищої освіти - є спільна участь у підготовці та проведенні міжнародних науково-практичних конференцій у Кременці і Могильові.
Тема цьогорічної науково-практичної конференції - філософсько-педагогічні проблеми неперервної освіти. Захід проходив на базі білоруського ВНЗ і в складі оргкомітету, де працювала проректор з наукової роботи Кременецької академії, доктор педагогічних наук, професор В.Є.Бенера. Вона ж очолювала делегацію науковців – учасників конференції з Тернопілля.
Науковий форум зібрав 150 фахівців з: Республіки Білорусь, України, Республіки Молдова, США і Російської Федерації. Вони запропонували до програми конференції 125 тематичних наукових досліджень з проблем неперервної освіти. Крім фахівців з Тернопільщини, Україну представляли науково-педагогічні працівники вищих закладів освіти міст: Харкова, Одеси, Івано-Франківська, Запоріжжя, Житомира, Луганська і Мелітополя.
Виступаючі аналізували теоретико-методологічні основи неперервної освіти; неперервну освіту, як резерв вищої школи; мовну компетенцію фахівця, як результат неперервної освіти; міжнародні проблеми професійної мобільності, як фактор якості неперервної освіти, а також висвітлювали використання інформаційних технологій у навчально-виховному процесі. Розглянули особливості організації навчальної діяльності ВНЗ у контексті неперервної освіти, роль будинкового центру соціальних послуг, як форми неперервної освіти, генезис поглядів на освіту та виховання дітей.
Науковці висвітлювали неперервну освіту, як основу реформування сучасних освітніх систем; розкривали її аксіологічні, політологічні, соціокультурні аспекти, визначали роль сім’ї, як соціального інституту неперервного виховання дітей та молоді. Також обсудили інформатизацію освіти, як умову переходу від інформаційного суспільства до суспільства знань; мову, як комунікативний засіб неперервності освіти суб’єкта соціальної дії; взаємозв’язок праці та гри, як частини неперервної гуманітарної освіти; основні тенденції модернізаційних аспектів неперервної освіти; інформаційно-комунікативну компетентність, як умову забезпечення спадковості у світі, а також про гуманізм, як необхідну світоглядну установку сучасної освіти.
Водночас науковці, які зібралися на Міжнародну науково-практичну конференцію у Брестському Державному університеті ім. О.С.Пушкіна, вирішували проблему «Порівняльна педагогіка в умовах міжнародного співробітництва та європейської інтеграції». У пленарному і секційних режимах розглядались питання порівняльного аналізу тенденцій розвитку міжнародної освіти, методології порівняльної педагогіки, досвіду і проблем модернізації вищої школи, інноваційних моделей освіти в білоруських та зарубіжних педагогічних дослідженнях і в освітній практиці, забезпечення якості освіти в контексті глобальних і регіональних проблем, особливостей соціалізації особистості в сучасних освітніх системах. На пленарному засіданні конференції з доповіддю «Якість освіти: сучасні стратегії та перспективи розвитку» виступив завідувач кафедри педагогіки вищої школи Кременецької академії, професор О.О.Безносюк. Він же презентував навчальний посібник «Технології соціально-педагогічних досліджень», що було передбачено Угодою про співпрацю Кременецької гуманітарно-педагогічної академії ім. Тараса Шевченка з Брестським Державним університетом ім. О.С.Пушкіна (Республіка Білорусь) в галузі вищої освіти.
За матеріалами конференцій підготовлено збірники наукових праць.
За інформацією департаменту освіти і науки Тернопільської ОДА