Освітяни з Хмельниччини та Польщі поділилися з черкаськими колегами досвідом ефективного освітнього менеджменту в ОТГ

Керівники опорних навчальних закладів, об’єднаних територіальних громад (ОТГ), органів управління освітою Черкащини стали учасникам семінару «Ефективне управління освітою в об’єднаних територіальних громадах», що відбувся на базі КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради». Провели семінар-тренінг експерт Шведсько-українського проекту «Підтримка децентралізації в Україні» Айдер Сеітосманов, експерт Шведсько-українського проекту Войтек Мархлевський, директор Департаменту освіти і науки Хмельницької облдержадміністрації Олег Фасоля.
Айдер Сеітосманов сформулював ключові завдання реалізації проекту міжнародної технічної допомоги «Підтримка децентралізації в Україні». Також він представив увазі присутніх методичні рекомендації щодо створення системи управління освітою об’єднаних територіальних громад, які розроблені спільно з Департаментом освіти і науки Хмельницької облдержадміністрації.
Олег Фасоля розповів про досвід освітян Хмельниччини щодо адміністрування освітньої галузі області в умовах створення органів управління освітою в рамках об’єднаних територіальних громад. Слід зазначити, що наразі понад 40% населення області живуть на території новостворених ОТГ. На Хмельниччині сформовано 26 ОТГ, у рамках яких створено 16 органів управління освітою.
Освітянин означив методологію у підході до визначення функцій новостворених органів, їхньої співпраці з вже існуючими, представив моделі створення органів управління освітою зі збереженням певної вертикалі у виконанні освітніх повноважень та завдань діючих та створюваних органів управління освітою.
Войтек Мархлевський торкнувся питання оптимізації мережі навчальних закладів. Зокрема, польський колега зазначив, що оптимізація мережі ЗНЗ є унікальною можливістю громади, що впливає на одну з найбільш соціально значущих сфер – забезпечення дітей якісними освітніми послугами.
«Учні та батьки, особливо з сіл, де є необхідність підвезення дітей, повинні відчути, що вони стали вчитися в новій школі, в якій не тільки матеріальна база краща, а головне – більш якісна атмосфера навчання і демократична модель управління школою», – наголосив Мархлевський щодо завдань оптимізаційних процесів.
Окремо він назвав 5 основних кроків щодо здійснення оптимізації мережі ЗНЗ: визначення лідерів процесу оптимізації; збір та аналіз даних для оптимізації шкільної мережі; підготовка сценаріїв оптимізації; розроблення сценаріїв для змін у шкільній мережі; кампанія з інформування та залучення громадськості.
Захід відбувся в форматі відкритого діалогу, де учасники шведсько-українського проекту не тільки поділилися власним досвідом формування органів управління освітою у межах новостворених ОТГ, але й мали нагоду вислухати думки та пропозиції колег з Черкащини.
Довідково:
Проект «Підтримка децентралізації в Україні» реалізується за підтримки уряду Королівства Швеції через Шведське агентство міжнародного розвитку. Виконавцем проекту є компанія SKL International - підвідомча організація Шведської асоціації місцевих влад і регіонів (SALAR). Проект реалізується у партнерстві з Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Міністерством освіти і науки України, Міністерством фінансів України, Департаментом освіти і науки Хмельницької облдержадміністрації та іншими.