Освітнє коло з іноземних мов: експерти й експертки обговорили майбутнє освітньої галузі

Міністерство освіти і науки України провело експертне коло з оновлення змісту мовно-літературної (іноземні мови) освітньої галузі. Захід є частиною політики «Освіта для життя», що посилює реформу НУШ. До обговорення долучилися освітяни й освітянки, методисти й методистки, представники й представниці дипломатичних місій і культурних інституцій, громадські діячі й діячки, учні й учениці. Вони спільно міркували над майбутнім іншомовної освіти в Україні.
У межах заходу відбулася панельна дискусія, під час якої експерти й експертки вивчали роль іноземних мов у формуванні сучасної української ідентичності та міжкультурного діалогу. Також обговорювали, як трансформувати іноземну мову зі звичайного шкільного предмета на потужний інструмент особистісного зростання й розвитку громад.
Серед ключових ідей панельної дискусії:
- іноземні мови як інструмент подолання відчуття меншовартості та здобуття українцями власного голосу у світі;
- використання іноземних мов для розвитку громад і культурних проєктів;
- іноземні мови як зброя проти дезінформації та інструмент поширення правди про Україну;
- англійська мова як альтернатива російськомовному контенту для дітей і молоді;
- практичні аспекти виховання амбасадорів України через іншомовну освіту.
Особливо запамʼятався виступ школярки НУШ, яка закликала відмовитися від російськомовного контенту на користь матеріалів англійською: «Я хочу, щоб ніхто не використовував російськомовний контент, щоб не слухали російської мови. Краще, наприклад, прийти до школи й сказати своїм друзям “привіт” англійською».
Напрацювання експертів стануть основою для концепції мовно-літературної освітньої галузі (іноземні мови), яку оприлюднять найближчим часом. Оновлений зміст почнуть упроваджувати з осені 2025 року в 5 класах у пілотних закладах освіти в природничій, технологічній та мистецькій галузях.