Незламний Маріуполь: памʼятаймо ціну оборони та борімося за свободу

Ще однією відкритою раною на серці України з перших днів широкомасштабної війни став Маріуполь. Місто за кілька днів опинилося в оточенні ворога.
16 березня 2022 року російська авіація цілеспрямовано скинула авіабомбу на Маріупольський драматичний театр, який слугував сховищем для кількох тисяч цивільних. Попри надскладні умови, під постійними обстрілами українські захисники і захисниці тримали оборону в заблокованому окупантами Маріуполі 86 днів — до 20 травня 2022 року. Цей спротив українських військових — важливий внесок у хід війни, оскільки він зупинив подальше активне просування російських військ та змушував їх скеровувати сили до блокадного міста для протистояння опору.
Символом незламності українців і українок, а для декого останнім прихистком, у Маріуполі став завод «Азовсталь».
Сьогодні минуло рівно 2 роки, як територію заводу «Азовсталь» у Маріуполі покинули останні захисники і захисниці міста.
Після того, як завод взяли в облогу, ситуація стала катастрофічною: беззупинне бомбардування, критична ситуація з їжею та водою, а також із санітарними та медичними умовами. Саме тому задля збереження життів військовослужбовцям необхідно було евакуюватися з надією на швидкий обмін полоненими.
Станом на сьогодні ще сотні захисників «Азовсталі» перебувають у російському полоні та вже третій рік продовжують боротьбу.
Важливо, щоб кожен з нас памʼятав про ціну оборони Маріуполя та важливість боротьби за свободу. Саме тому закликаємо говорити зі своїми дітьми або учнями про такі чутливі та важливі в сучасній історії події. Обговорення таких тем може відбуватися на класній годині, уроках історії, громадянської освіти, літератури, під час розмов з учнями й ученицями. Детальніше про те, як говорити про російсько-українську війну в школі, зокрема й про такі памʼятні дати, — у посібнику від МОН.
Памʼятаймо, що учні — співтворці цього наративу, а не його споживачі. Кожен з нас має власний досвід цієї війни. Тому вчителям і вчителькам важливо зважати на свій емоційний стан, а також стан учнів і учениць.