МОН провело експертне коло з оновлення інформатичної освітньої галузі

На факультеті комп'ютерних наук та кібернетики Київського національного університету імені Тараса Шевченка відбулося експертне коло з оновлення змісту інформатичної освітньої галузі. Захід зібрав провідних освітян, науковців, представників закладів вищої освіти, IT-компаній, а також учнів і студентів. Зустріч організувало Міністерство освіти і науки України у співпраці з Малою академією наук та Національним університетом імені Тараса Шевченка в межах політики «Освіта для життя», спрямованої на посилення реформи НУШ
Під час заходу були окреслені ключові виклики сучасної інформатичної освіти: зниження рівня знань вступників після пандемії та початку повномасштабної війни, проблеми з комунікацією в учнів й учениць, потреба в адаптації до нових способів сприйняття інформації та швидкий розвиток технологій, зокрема штучного інтелекту.
Учасники зосередилися на чотирьох стратегічних напрямах:
- формування інформатичних компетентностей випускників;
- застосування штучного інтелекту в освіті;
- місце програмування в шкільному курсі;
- професійний розвиток учителів і вчительок інформатики.
Під час панельних дискусій експерти й експертки висловили занепокоєння зниженням рівня допитливості та комунікаційних навичок учнів й учениць. Представники IT-бізнесу наголосили, що випускникам часто бракує не технічних навичок, а вмінь ефективно спілкуватися, критично мислити та працювати в команді.
Питання штучного інтелекту в освіті спричинило дискусію. Експерти й експертки дійшли висновку, що важливо навчити учнів правильно використовувати ці технології як інструмент, розуміти принципи їхньої роботи та критично оцінювати результати.
Щодо програмування більшість учасників погодилась, що важливіше розвивати алгоритмічне мислення всіх учнів й учениць, ніж лише навчати синтаксису конкретних мов програмування. Інформатика має залишатися предметом, що поєднує алгоритмічне мислення та цифрову грамотність.
У практичній частині заходу учасники об'єдналися в чотири тематичні групи, які напрацювали конкретні рекомендації. Серед ключових пропозицій:
- створення моделі підвищення кваліфікації вчителів;
- посилення практико-орієнтованого навчання через проєктну діяльність.
Напрацювання експертного кола стануть основою для концепції інформатичної освітньої галузі, яка буде представлена до громадського обговорення найближчим часом.