Міністр освіти і науки зустрівся з освітянами Львівщини
Сьогодні, 7 липня, у Львівському вищому професійному училищі ресторанного сервісу і туризму відбулася зустріч Міністра освіти і науки України Сергія Квіта з керівниками органів управління освіти та навчальних закладів системи дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної та вищої освіти, членами громадської ради, представниками громадських організацій.
Ключовим питанням зустрічі було обговорення актуальних питань процесу реформування освітньої сфери України, зокрема, нового закону «Про освіту».
Сергій Квіт наголосив, що головною метою реформ, які впроваджує Міністерство, є підвищення якості освіти та забезпечення вільного доступу до неї, ефективне використання коштів в системі освіти, використання освіти як засобу соціальної інтеграції та інтернаціоналізації української системи вищої освіти.
Міністр поінформував, що законопроект вводить у законодавче поле освіту неформальну та інформальну. Формальна освіта здобуватиметься на традиційних рівнях – дошкільна, загальна середня, професійна та вища. Разом з тим Сергій Квіт підкреслив важливість врегулювання питання малокомплектних шкіл, що дасть змогу оптимізувати використання коштів та забезпечити усім учням доступ до якісної освіти.
За словами Міністра, у дітей має бути можливість здобуття дошкільної та початкової освіти якомога ближче до місця проживання. Місцеві органи влади повинні забезпечувати, а держава підтримуватиме довезення дітей до місця навчання в базовій школі, зокрема, через програму «Шкільний автобус».
Окремо Міністр зупинився на питанні сертифікації вчителів. «Учитель, який пройде сертифікацію, отримає вищу категорію, що дасть йому можливість отримати додаткову надбавку до заробітної плати», – зазначив Сергій Квіт.
Під час зустрічі було обговорено питання функціонування вищих навчальних закладів. Зокрема, Сергій Квіт поінформував, що Міністерство запроваджує дві новації в рамках загальної концепції децентралізації: перша – організація багатопрофільних регіональних центрів професійної освіти, які можуть об'єднувати будь-яку кількість невеликих закладів професійної освіти. Їх може бути лише кілька десятків на всю Україну.
Друга – створення обласних рад стейкхолдерів (представників самих закладів освіти, місцевої влади, бізнесу, державних підприємств), які прийматимуть всі необхідні рішення з питань розвитку цих регіональних центрів, запровадження нових професій тощо. Для рівня технікумів і коледжів важливо додати представників від працедавців з їхніх галузей на загальнонаціональному рівні.
На завершення зустрічі Міністр освіти і науки України Сергій Квіт зазначив, для того, щоб реформа освіти була успішною, необхідно змінити ставлення самих учасників процесу, сприяти більшому залученню та зацікавленості у змінах викладачів та учнів.