Креативна активність як мотиваційний чинник розвитку особистості студентів ВНЗ
Сьогодні залишається актуальним питання психологічних особливостей людини, необхідних для успішної життєдіяльності, конкурентоздатності на ринку праці, у процесі професійної підготовки.
Становлення особистості професіонала, формування необхідних професійних якостей, знань, умінь, навичок та професійного мислення є досить складним, багатогранним і тривалим – починається з моменту виникнення бажання освоїти професію і продовжується поетапною підготовкою до неї. Наприкінці минулого століття необхідним компонентом будь-якої діяльності стає креативність, оскільки сама діяльність виходить на усе більш складний рівень.
Співвідношення креативних і репродуктивних компонентів діяльності змінюється на користь перших. Суспільству потрібні не генії у традиційному розумінні, а креативні люди, що вміють творити нові продукти. Більш того, виявилося, що креативність у людині можна розвивати, їй можна навчати. Обговорити цю тему зібралися практичні психологи та соціальні педагоги аграрних навчальних закладів із Запорізької, Харківської, Сумської, Полтавської, Кіровоградської, Миколаївської, Одеської, Дніпропетровської та черкаської областей. Під час семінару були розглянуті такі питання:
- діагностика ціннісних орієнтацій молоді в процесі соціального і професійного становлення;
- експрес-діагностика потреб та мотивів студентів: можливості та застереження;
- діагностика особистісного розвитку студентів ВНЗ засобами електронного програмування;
- використання комп’ютерних і мультимедійних засобів для діагностики та самодіагностики;
А також були проведені тренінги як найефективніша та найцікавіша методика для глибокого пізнання себе, виявлення далеких закутків душі.
У семінарі взяли участь Острова В. Д., кандидат психологічних наук, науковий співробітник Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України, Васильченко О.М., доктор психологічних наук, провідний науковий співробітник Інституту соціальної та політичної психології НАПН України, Малюк В.В., науковий кореспондент Інституту обдарованої дитини НАПН України. Досвідом роботи в студентських колективах поділилися Шапран Т.М., практичний психолог Будівельного коледжу Житомирського НАУ, Гриценюк С.С., практичний психолог Технолого-економічного коледжу Білоцерківського НАУ, Дронь В.В., куратор групи, викладач Прилуцького агротехнічного коледжу, Свищ Н.М., соціальний педагог Ізмаїльського технікуму механізації та електрифікації сільського господарства.
За інформацією Науково-методичного центру інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності вищих навчальних закладів «Агроосвіта»