Комунікація та державно-приватне партнерство: у Львові відкрили другий день конференції «Освіта можливостей: нові горизонти П(ПТ)О в Україні»







У межах першого дня конференції пройшли конструктивні дискусії про управління та фінансування системи профосвіти, відповідність її змісту і якості потребам ринку праці. Сьогодні відбудеться низка не менш важливих обговорень: про розвиток партнерства у сфері, зокрема з роботодавцями, а також воркшопи щодо комунікації професійної освіти. Ці два напрями є в переліку стратегічних завдань реформи, тож важливо комунікувати їх значення та етапи впровадження. Про це розповів заступник Міністра освіти і науки з питань цифровізації Артур Селецький під час відкриття другого дня конференції «Освіта можливостей: нові горизонти професійної (професійно-технічної) освіти в Україні» сьогодні, 9 липня 2021 року, у м. Львів.
Після відкриття конференції розпочався круглий стіл про співробітництво в професійній освіті, державно-приватне партнерство та дуальну форму навчання. Паралельно для учасників проводили воркшоп щодо кар'єрного консультування (запис воркшопу буде розміщено на сайті МОН у розділі «Професійно-технічна освіта»).
Спікерами круглого столу щодо державно-приватного партнерства стали фахівчині дослідницького бюро «Соціологіст» Тетяна Зуб та Поліна Алпатова, експерт Федерації металургів України Андрій Лукасевич, директор Інституту професійних кваліфікацій Родіон Колишко, директор Вищого профтехучилища №7 м. Кременчук Микола Несен та генеральна директорка директорату професійної освіти МОН Ірина Шумік.
«Нині в Україні 217 закладів реалізовують дуальну освіту у 2020/2021 навчальному році. Це понад 20% від усіх закладів професійної освіти в Україні. Для нас такі цифри – це вже успіх, адже дуальна форма навчання впроваджується в Україні нещодавно, лише з 2015 року. Ми намагаємось робити все, щоб ця система працювала ефективно як для бізнесу, так і для закладів профосвіти. Зокрема, торік МОН затвердило Положення про дуальну форму навчання в закладах професійної освіти. Документ детально визначає права та обов'язки ключових стейкхолдерів процесу: роботодавця, адміністрації закладу та учня. До того ж ми надали рекомендації щодо структури та змісту договору між цими сторонами. Такий договір вони укладають перед початком дуального навчання», – зазначила Ірина Шумік.
Про дослідження впровадження дуальної форми освіти в Україні розповіли представниці дослідницького бюро «Соціологіст». Процес дуальної освіти та підхід до її організації, тривалість та зарплата учнів – це лише декілька питань, які було досліджено в опитуванні, що здійснювало бюро. Аналіз результатів дослідження дозволить створити кращі умови для впровадження дуальної форми навчання в професійній освіті.
Інший спікер круглого столу – Андрій Лукасевич – розповів про переваги дуальної освіти порівняно з іншими формами навчання. Він вказав на необхідність створення кластерів дуальної форми навчання – організаційних об’єднань стейкхолдерів сфери: представників місцевої влади, підприємств і закладів професійної освіти, які мають допомогти всім зацікавленим сторонам дійти спільного розуміння розвитку та цілей дуальної освіти в регіоні.
Учасники також обговорили необхідність запровадження державної підтримки для роботодавців та закладів професійної освіти, а також базові вимоги до підприємств, які хочуть реалізовувати дуальне навчання. Однією з таких вимог є проведення профорієнтації щодо робітничих професій для школярів та популяризація професійної освіти.
Матеріали конференції та відеозапис буде розміщено за цим покликанням.
Нагадаємо, в Україні створюватимуть більше можливостей для залучення бізнесу до співпраці над змістом професійної освіти.