• A-
    A+

Ідеї гуманної педагогіки та сучасна система інклюзивного навчання

Опубліковано 05 жовтня 2015 року о 09:35

Під таким лейтмотивом у комунальному закладі «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського» відбулась Всеукраїнська науково-методична конференція, присвячена 97-річчю від дня народження Василя Сухомлинського.

У заході взяли участь наукові працівники вищих навчальних закладів, інститутів післядипломної педагогічної освіти, педагоги дошкільних, загальноосвітніх, в тому числі спеціальних, навчальних закладів, а також представники психолого-медико-педагогічних консультацій із сімнадцяти областей України.  

Учасники семінару обговорили актуальність ідей видатного українського педагога, вченого і практика В. О. Сухомлинського в контексті  сучасної системи  інклюзивного навчання, зокрема:

основа навчання та виховання є гуманне ставлення до особливих дітей  та сприяння їх соціалізації;

педагогічна спадщина як концептуальна основа особистісно-орієнтованого навчання в системі інклюзивної освіти;

духовно-гуманістичне виховання в теорії і практиці В.О.Сухомлинського;

корекційна спрямованість педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського у роботі з дітьми, які мають затримку психічного розвитку та інші.Важливого значення В. О. Сухомлинський надавав створенню комфортних умов для навчання і виховання дитини, формуванню толерантного ставлення батьків, учителів та учнів до дітей з обмеженими можливостями, що є співзвучним із завданнямиінклюзивної школи. Не вживаючи термін «особистісна орієнтація» та «інклюзія»,  у своїх працях «Як виховати справжню людину», «Проблеми виховання всебічно розвиненої особистості», «Сто порад учителеві», «Батьківська педагогіка» та інших вчений відобразив основні принципи інклюзивної освіти.

Учасники конференції відвідали педагогічно-меморіальний музей імені В. О. Сухомлинського у селищі Павлиш, вшанували пам’ять, покладанням квітів на могилі Вчителя, та взяли участь у круглому столі «Використання творчої спадщини В.О. Сухомлинського у роботі з дітьми, що мають особливі освітні потреби».

На секційних засіданнях обговорено практику роботи з дітьми з особливими потребами  у навчальних закладах Вінницької, Кіровоградської, Львівської, Луганської, Сумської, інших областей, а також досвід роботи Кіровоградської обласної психолого-медико-педагогічної консультації  (далі –  ПМПК).

Для зручності батьків в ПМПК змінено години та дні прийому, зокрема, робочими днями є субота, на базі  ПМПК діє інфрмаційно-ресурсний центр,  влітку було організовано інклюзивну «літню школу» з метою соціалізації дітей з особливими освітніми потребами.

Попри певні здобутки учасники конференції засвідчили, що розвиток інклюзії потребує удосконалення нормативно-правових засад, приведення системи освітньої діяльності у відповідність до потреб дитини, сім’ї, а також відповідної підготовки педагогічних кадрів.

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux