11 педагогічних університетів стали учасниками проекту «Шкільний вчитель нового покоління»

Якою має бути нова школа і яка роль вчителя у майбутній школі обговорили представники Міністерства освіти і науки, Британської Ради в Україні, педагогічних університетів під час презентації спільного «Шкільний вчитель нового покоління».
У заході взяли участь заступник Міністра освіти і науки Павло Хобзей директор навчального центру та екзаменаційних служб Британської Ради в Україні Пол Кім, заступник директора Британської Ради в Україні Наталя Василюк, представники Міністерства освіти і науки України, вищих навчальних закладів, які беруть участь у проекті «Шкільний вчитель нового покоління».
Заступник Міністра освіти і науки Павло Хобзей повідомив, що сьогодні Міністерство працює над створенням нової української школи, з новим змістом, з новими цілями. Разом з тим, успіх цієї реформи значною мірою залежить від вчителя, його фахової підготовки. «Без зміни цінностей, без зміни ставлення вчителя до наших учнів ми не змінимо школу», - підкреслив Павло Хобзей.
Сьогодні особливої уваги потребує ланка в системі вищої освіти – підготовка вчителя. За словами заступника Міністра, університети мають академічну автономію, що дає їм можливість запроваджувати програми, не чекати певної вказівки зверху. Вищі навчальні заклади можуть використати у підготовці вчителів допомогу і напрацювання міжнародних організацій. Саме тому проект «Шкільний вчитель нового покоління», напрацьований практиками і міжнародними експертами Британської Ради, має вирішити питання здобуття педагогічного фаху та підготовки нового вчителя, який здатний вирішувати завдання школи.
Директор навчального центру Британської Ради в Україні Пол Кім зазначив, що проект «Шкільний вчитель нового покоління» – це один із кроків викладання англійської мови в Україні. Викладачі розробили типову програму підготовки вчителів англійської мови «Методика навчання англійської мови». «Метою цієї нової програми – є підготовка студентів, які хочуть стати вчителями англійською мови, таким чином, щоб від самого початку свого навчання вони керувалися комунікативним підходом, що дає можливість використовувати більше часу на практику іноземної мови, а не аудиторної теорії», - пояснив Пол Кім.
Окрім того, програма містить навички 21 століття, які надають можливості послуговуватися англійською мовою в житті. На думку директора навчального центру Британської Ради, зміни не відбудуться швидко, але дуже важливо, що від самого поча??ку учасники проекту залишилися відданими принципам цієї реформи і працювали заради змін.
Як розповіла один із авторів проекту, викладач Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського Олена Змієвська, програма додипломної підготовки вчителя англійської мови складається з шести модулів. Це той шлях, який студенти мають пройти від учнів, що вивчають мову, до вчителів, що її навчають.
У 2016/2017 навчальному році до цього програмного курсу приєднаються 11 університетів: Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського; Державний вищий навчальний заклад «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника»; Житомирський державний університет імені Івана Франка; Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького; Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова; Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя; Рівненський державний гуманітарний університет; Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини; Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди; Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича. Ці вищі навчальні заклади продовжать пілотний проект у 2018-2019 роках для забезпечення безперервного досвіду. За впровадженням програми буде здійснюватися моніторинг, за результатами якого всім університетам, що готують учителів англійської мови, буде пропонуватися приєднуватися до програми.