Проєкт «Вивчай та розрізняй: інфомедійна грамотність в освіті. Посилення стійкості до дезінформації та маніпуляцій» (2022-2025)
Проєкт є продовженням попередніх ініціатив IREX та спрямований на:
- зміцнення навичок критичного сприйняття інформації серед вчителів/-ок та учнів/-ениць;
- формування навичок щодо взаємодії з інформацією у контексті психічного здоров’я;
- формування попиту на якісну інформацію у системі загальної середньої освіти в Україні;
- розширення мережі «Вивчай та розрізняй: інфомедійна грамотність» шляхом долучення до проєкту нових шкіл та освітян.
Цілі та компоненти проєкту
Ціль 1. Оновити розроблені навчальні програми з метою посилення стійкості та протидії новим тенденціям у сфері дезінформації
- Регулярні дослідження потреб освітян для адаптації методології, навчальних програм та матеріалів.
- Розробка нових уроків та навчальних матеріалів, що містять сучасні приклади, пов’язані з війною.
- Інформаційна кампанія.
Ціль 2: Мінімізувати наслідки медіа- та інформаційного травмування шляхом включення тематики цифрового/інформаційного здоров’я та добробуту
- Дослідження щодо того, як зменшити вплив травматичного висвітлення війни на добробут вчителів/-ок та учнів/-ць.
- Розробка нових навчальних матеріалів щодо психоемоційного здоров’я у контексті медіа та інформації.
- Інформаційна кампанія.
Ціль 3: Розширити мережу проєкту шляхом долучення нових вчителів/-ок та охоплення ширшої освітянської аудиторії
- Долучення до проєкту нових шкіл та вчителів/-ок.
- Навчання зі зміцнення спроможності та підвищення кваліфікації вчителів/ок з питань медіаграмотності.
- Обмін досвідом та кращими практиками.
- Оновлення та популяризація відкритого онлайн-курсу з медіаграмотності «Very Verified».
- Залучення учнів до додаткових можливостей навчання.
Ціль 4: Розширити співпрацю з органами влади, школами та освітянською спільнотою для забезпечення сталості впровадження політики та практики викладання медіаграмотності у закладах загальної середньої освіти
- Навчальний візит з метою обміну кращими практиками між МОН та колегами з Фінляндії.
- Розробка нових універсальних матеріалів для ширшого кола вчителів/-ок.
- Розробка та сертифікація курсу з інтеграції медіаграмотності в предмети шкільної програми.
Очікувані результати проєкту:
- Учителі/-ки підготовлені до протидії новим тенденціям у сфері дезінформації.
- Учителі/-ки мають навички психологічної стійкості та знають, як формувати звички здорової взаємодії з інформацією та пріоритезувати власне психічне здоров’я.
- Учителі/-ки мають необхідні ресурси для інтеграції питань критичного споживання інформації до уроків, використовуючи універсальні прикладні матеріали.
- Учителі/-ки мережі проєкту забезпечені ресурсами, знаннями та навичками для формування у своїх учнів/-ениць стійкості до інформаційних маніпуляцій.
- Підвищена стійкість учнів/-ениць до дезінформації є важливою основою процесу відбудови України.