Програма підтримки професійно-технічної освіти в Україні
15 грудня 2021 року підписано Фінансову угоду «Програма підтримки професійно-технічної освіти в Україні» між Україною та Європейським інвестиційним банком на суму 58 млн євро. Додатково залучено 8,5 млн євро грантової технічної допомоги від Інвестиційної платформи сусідства ЄС (NIP) для підтримки Ініціатора (МОН) та Кінцевих бенефіціарів (закладів освіти), зокрема щодо закупівель.
Термін реалізації Проєкту: 2022-2027 роки
Метою проєкту «Програми підтримки професійно-технічної освіти в Україні» (далі – Проєкт) є створення умов для підвищення якості надання освітніх послуг та сприяння формуванню нового іміджу випускника закладу професійно-технічної освіти як:
всебічно розвиненої особистості, здатної до вибору індивідуальної освітньої траєкторії, навчання впродовж усього життя, розвитку професійної кар’єри, підприємництва та самозайнятості;
конкурентоспроможного та мобільного на ринку праці фахівця, особистості, яка здобула освітні та професійні компетентності відповідно до її інтересів, здібностей, можливостей, потреб національної економіки та суспільства.
Реалізація Проєкту передбачає здійснення будівництва та/або реконструкції закладів професійної (професійно-технічної) освіти і належного їх обладнання з подальшим набуттям статусу Центрів професійної досконалості.
Фінансовою угодою визначено заклади професійно-технічної освіти на базі яких будуть створені Центри професійної досконалості:
- Колківське вище професійне училище (Волинська область).
- ДПТНЗ «Дніпровський центр професійно-технічної освіти» (Дніпропетровська область).
- Вище професійне училище № 7 м. Калуша (Івано-Франківська область).
- Київський професійний коледж артдизайну.
- ДНЗ «Ужгородський центр професійно-технічної освіти» (Закарпатська область).
- ДНЗ «Одеський центр професійно-технічної освіти».
- ДНЗ «Чортківське вище професійне училище» (Тернопільська область).
Проєкт позитивно впливатиме на:
- зміцнення матеріально-технічної бази закладів П(ПТ)О,
- підвищення якості надання освітніх послуг,
- запровадження нових професій, яких потребує ринок праці,
- оновлення освітніх стандартів відповідно до вимог роботодавців,
- розширення переліку освітніх послуг, що надаються закладами П(ПТ)О),
- покращення показників енергоефективності у закладах освіти (підвищення енергетичної ефективності будівель, скорочення обсягів споживання комунальних послуг та енергоносіїв).