• A-
    A+

ТЕПЛОВА ОЛЕНА В`ЯЧЕСЛАВІВНА

 вчителька української мови та літератури Миколаївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 28 Миколаївської міської ради Миколаївської області

Педагогічний стаж: 14 років.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст першої категорії.

Освіта: Миколаївський державний університет ім. В. О. Сухомлинського, 2008 рік.

Самоосвіта: курси вчителів української мови та літератури та навчання за програмою підвищення кваліфікації педагогічних працівників за компетентнісно та діяльнісно орієнтованим модулем (кейсом) «Педагогічна інноватика» (2020);

онлайн-навчання під час педагогічної ради «Особливості дистанційної освіти: що, як, навіщо» (Видавництво «Ранок», 2020);

Всеукраїнський онлайн-фестиваль «Щасливий Бути Вчителем» (2019, 2020);

вебінари «Емоційний інтелект» у рамках Міжнародного проєкту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність» (2020);

вебінари «Інтерактивна взаємодія-онлайн між учасниками освітнього процесу», «Гуманна педагогіка – педагогіка майбутнього», «Пропаганда: чому ми такі вразливі», «Особистий ресурс в часи пандемії», «Як зробити урок цікавим: перевірені лайфхаки» та конференція «Підготовка до нового навчального року: поради, ідеї та досвід» (2019, 2020);

вебінари «Електронні освітні ігрові ресурси – нові можливості для Інклюзивної освіти», «Медіаграмотність. Соціальні мережі у розвитку і саморозвитку вчителя»,  «Інтерактивні технології в освіті: залучаємо учнів у процес навчання за допомогою інтернет-сервісів», «Інструменти для розвитку критичного і креативного мислення дітей», «Використання лінгвістичних ігор на уроках української мови та літератури» на порталі «На урок» (2018);

участь в змаганнях Національної премії Global Teacher Prize Ukraine (2019);

MINI-EDCAMPYUZHNE – Регіональна (не)конференція для шкільних педагогів магістральний MINI-EDCAMPYUZHNE «Діти і дорослі – едкемпери і едкемперки»; MINI-EDCAMPMykolaiv – Регіональна (не)конференція для шкільних педагогів магістральний MINI-EDCAMPMykolaiv «Від творчого учительства до відповідального громадянства» (2019);

науково-методичний семінар «Мовно-літературна освіта в Новій українській школі: від знань до компетентностей» (м. Миколаїв, 2019);

всеукраїнські педагогічні читання з гуманної педагогіки «Добра воля – найдорожча перемога» (м. Київ, 2019); «Чисті думки дива творять», присвячених 100-річчю з дня народження Василя Олександровича Сухомлинського (2018).

Педагогічна ідея

Професія учителя тим і особлива, що вимагає постійної наполегливої роботи над собою, вічного незадоволення досягнутим і безперервного навчання…

Я учитель! В мені живе велика ЛЮБОВ до дітей! Найбільше щастя – дивитися кожного ранку у їхні допитливі оченята!

З такими девізами я поринула у професію вчителя. За 14 років роботи багато змінилося: розуміння, яким повинен бути урок, що таке любов до дітей, яким має бути вчитель; хто такий наставник, коуч, тьютор, фасилітатор, тренер; учні стали здобувачами освіти; звичні методи, прийоми, технології частково замінили новітні (інноваційні, сучасні). Якщо ти не мислиш критично, не вмієш мотивувати, не маєш уявлення про емпатію, кліпову свідомість чи стратегічне мислення, не володієш інструментами інноваційних технологій, таймменеджменту, тобі не місце в сучасній школі. Усвідомлюю, що вчитель стає не «транслятором знань… а транслятором своєї особистості, свого життєвого досвіду і мудрості» (А. І. Богосвятська). Тому педагог повинен мати великий життєвий досвід, глибокі фахові знання, високий рівень професіоналізму, комунікативні здібності, бажання допомогти здобувачам освіти опанувати знання і життєві компетентності.

На мою думку, діти повинні навчатися у Школі без стресу, підґрунтям якої є педагогіка партнерства, гуманна педагогіка, академічна доброчесність, медіакомпетентність. Робота вчителів такого закладу повинна бути спрямована на розвиток духовного інтелекту.

Про емоційний інтелект уже говорять не перший рік. У сучасному світі діткам важко керувати своїми емоціями, що призводить до «гіпержорстокої» поведінки, необдуманих вчинків, негативно сформованої особистості. І хто як не батьки та заклад освіти спроможні допомогти. На своїх уроках за основу роботи я беру прийоми, вправи А. І. Богосвятської, інтерпретуючи їх. Найбільш дієвими є тренінгові заняття або ж тренінгові вправи, які приваблюють ефективністю, конфіденційністю, довірливою психологічною атмосферою. Отже, твориться система осмисленої взаємодії здобувача освіти з вчителем, що підвищує рівень відповідальності і мотивації. Зокрема, створила власну колекцію мовних формул привітань, сезонні валеохвилинки (автор терміну М. В. Кіба) на розслаблення, відновлення сил, зняття напруги (як інтелектуальної, так і емоційної). Ці вправи використовую на початку уроку (вітання добрим словом, позитивним знаком), під час фізкультхвилинок (дихальні вправи, вправи на розвиток півкуль) або хвилинок зняття напруги (вправи на розслаблення, для очей), як рефлексію.

Протягом 2 років активно впроваджую в роботу авторську гру-тренажер Наталії Чуприни «Бачу. Думаю. Відчуваю», є тренером-ігропрактиком даної гри. Тільки відкрила її по-своєму. За допомогою карток опрацьовуємо літературні твори, інтерпретуємо, складаємо Storytellings. Гра спрямована на ефективну комунікацію, емпатійне спілкування, налагодження відносин, креативність, командну взаємодію. Основна мета: розуміти і висловлювати власні відчуття та думки; усвідомлювати, наскільки наші думки і відчуття можуть відрізнятись; формувати навичку «чути інших»; спілкуватись і приймати інші точки зору; усвідомлювати власні відчуття і приймати відчуття інших; формувати спільне поле сенсів; вчитись висловлювати власні відчуття і думки; розвивати творче та критичне мислення, креативність, уяву, фантазію.

З 2018 року беру участь у Міжнародному проєкті IREX «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність». Медіаосвіта повинна, по-перше, захистити дітей від потенційно шкідливих ефектів медіа, а, по-друге, виростити такого споживача медіа, котрий міг би ефективно задовольняти свої інтереси, використовуючи ЗМК [Збірник статей П’ятої міжнародної науково-методичної конференції «Практична медіаграмотність: міжнародний досвід та українські перспективи»]. Під час уроків добираю медіатексти, що розвивають критичне мислення, інформаційну та візуальну грамотність, уміння аналізувати, співставляти, мислити, визначати маніпуляції, розрізняти факти від суджень. Тренінгові вправи розвивають навички діалогової взаємодії, уміння користуватися онлайн-інструментами. Таким чином, формується уявлення про академічну доброчесніть як невід’єму частину освітнього процесу.

Використання новітніх технологій сприяє розвитку предметної і  ключових компетентностей. Під час уроків використовую хмарний сервіс Google, який подає велику кількість додатків (Google форми, документи, презентації, таблиці тощо), що допомагають у навчанні; хмарні технології Mindmap (bubbles.us, Coggle.it), інтерактивні вправи Learningapps. Сучасні здобувачі освіти мають кліпову свідомість, мислення, тому застосування мнемотехніки та інфографіки допомагає легше запам`ятати теоретичний матеріал, вчити вірші, переказувати тексти.

З метою підвищення рівня фахової компетентності, стимулювання  самоосвітньої діяльності беру участь у відповідних заходах всеукраїнського, міського, шкільного рівня: конференціях, вебінарах, семінарах, тренінгах. Щорічно беру участь у Всеукраїнській грі «Соняшник-учитель», отримала диплом ІІІ ступеня у VІІІ Всеукраїнському конкурсі фахової майстерності для вчителів української мови та літератури «Соняшник-учитель - 2017». Я є співукладачем збірки «Формування життєтворчої та медіакомпетентної особистості в умовах сучасного освітнього середовища», яка була відзначена дипломом ІІ ступеня під час міської виставки-презентації педагогічних досягнень «Освіта Миколаєва – 2017». З метою розширення використання сучасних технологій навчання, трансформації освіти, сприяння інноваціям у роботі та відповідно до засад Нової української школи брала участь у практичних тренінгах «Методика використання хмарних сервісів Microsoft Offiсe 365» та «Організація мобільного навчання за допомогою планшетів та смартфонів» під керівництвом тренера з інформаційних технологій в освіті Івана Іванова. Як керівник методичного об’єднання протягом 5 років організовувала роботу творчих зон «Школи компетентностей: від вчителів для вчителів» для 29 освітян зарубіжної літератури щодо підготовки конкурентоспроможного фахівця в умовах освітніх змін. Така системна самоосвітня робота та використання інноваційних технологій під час освітнього процесу мають свої результати. Багато років мої учні є переможцями ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури, ІІ етапу Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика, Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка, конкурсу читців «Тарасове слово», конкурсу поезій Валерія Бойченка, інтернет-олімпіад.

Попереду багато відкриттів! Моєю життєвою позицією залишається формування гуманної, медіакометентної та інтелектуально розвиненої особистості, здатної реалізовувати свої можливості, налагоджувати партнерські зв’язки, бути конкурентоспроможною.

Посилання на відеорезюме: 

https://www.youtube.com/watch?v=tdl0kGGtxmc


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux