ЩЕРБИНА ЛІНА МИКОЛАЇВНА
вчителька української мови та літератури Першотравенської школи І-ІІІ ступенів № 4 Першотравенської міської ради Дніпропетровської області
Педагогічний стаж: 22 роки.
Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії.
Педагогічне звання: старший учитель.
Освіта: Полтавський державний педагогічний університет ім. В. Г. Короленка, 2004 рік (нині – Полтавський національний педагогічний університет ім. В. Г. Короленка).
Самоосвіта: методична розробка «Інтегроване навчання у процесі вивчення української мови і літератури» в номінації «Інтегрований підхід у формуванні ключових компетентностей учнів» (І місце, фестиваль педагогічних інновацій освітян Дніпропетровщини «EDU_FESTDnipro-2020»), методична розробка «Реалізація технології особистісно зорієнтованого навчання на уроках української мови і літератури» (позачергова атестація);
курси «Алгоритм впровадження проєктних технологій в закладах загальної середньої освіти», курси підвищення кваліфікації на базі Дніпровської академії неперервної освіти;
дистанційні курси «Академічна доброчесність», «Недискримінаційний підхід у навчанні», «Бери і роби», «Ключові уміння ХХІ століття», «VERIFIED: медіаграмотність», онлайн-тренінг «Медіаграмотність для громадян», «Лайфхаки з української мови» на платформі EdEra;
онлайн-курси «Про дистанційний та змішаний формати навчання» для педагогів та керівників шкіл, «Впровадження інновацій в школах» на платформі на Prometheus;
участь у міжнародному проєкті IREX «Вивчай та розрізняй: інфомедійна грамотність», роботі журі ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови і літератури, методичних заходах для педагогів, шкільній творчій групі, методичних нарадах та педагогічних радах, всеукраїнському конкурсі «Учитель року – 2018» (ІV місце в обласному турі).
Педагогічна ідея
ХХІ століття вимагає від школи творчого вчителя-новатора, який зміг би задовольнити освітні потреби сучасного учня. Саме тому я обрала таку методичну проблему: «Особистісно зорієнтоване навчання: мода чи панацея?».
Засновником і розробником ОЗОНу став відомий педагог, методист, теоретик і практик Анатолій Миколайович Фасоля. Опановуючи теорію, чітко визначаю, що основними аспектами, на які, безперечно націлюю свою роботу, є особистість, емоції, потреби, пошук, інтелект, розвиток, самовиховання, пізнання, світогляд, соціум, співпраця, адаптація, ідеал, оригінальність, реалізація. Переконана, що поставлених цілей поступово досягаю, адже моїм кредо є дієвий вислів «Творчість, лідерство, компетентність замість стандартів, рутинності, банальності». Я вважаю, що за рахунок найрізноманітніших новітніх форм, методів і прийомів, за рахунок диференційованого та діяльнісно-компетентнісного підходів можна сприяти особистісному розвитку учнів, виробленню позитивної «Я-концепції» особистості (Я – свідоме, Я – емоційне, Я здатний (-а), Я – діюче).
Надважливим завданням педагога є розвиток життєвих компетентностей, визначення рівня навченості, научуваності та особистісного зростання дітей. Щоб досягти поставлених цілей, намагаюся на кожному уроці забезпечувати учням ситуацію успіху, дотримуюсь принципів співпраці, гуманізму та діалогічної взаємодії.
Пропоную перелік методів і прийомів, які дали безперечний результат: «Подвійний щоденник», буктрейлер, інсценізація, інтерпретація, дослідження, сторітелінг, мовний флешмоб, інтерв’ю, робота в парах чи групах, діаграма Вена, «Передбачення», діалог з автором (персонажем), асоціації, візуалізація (портрет, колаж, печворк, мапа життя, реклама), есе, лепбук, фішбоун, хмарини тег, фрейм, модель Фрейєра, анкета персонажа, психологічний портрет, ментальна карта, тайм-менеджмент, «Цитата дня», «Емоційний привіт», «Дошка оголошень), презентації, власні аудіо- та відеоролики, літературна аплікація або вишивка, «Я – вчитель» (учні в ролі педагога), інтегровані уроки.
Зважаючи на особистісні, індивідуальні, творчі та креативні здібності учнів, часто поповнюю свою «скарбничку» новими видами роботи, аби зацікавити, мотивувати і спонукати їх до співпраці заради спільної мети – успіху.
Посилання на відеорезюме: