• Людям з вадами зору
  • A-
    A+
  • English

ЛЯХОВЕЦЬ НАТАЛІЯ ВАЛЕРІЇВНА

вчителька української мови та літератури комунального закладу «Навчально-виховний комплекс школа І-ІІ ступенів - ліцей «Гарант» Лисичанської міської ради Луганської області» 

Педагогічний стаж: 21 рік.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст першої категорії.

Освіта: Луганський державний педагогічний університет імені Тараса Шевченка,1999 рік.

Самоосвіта: онлайн майстер-клас «Підготовка до ЗНО-2021. Особливості та новації сертифікаційних робіт з української мови та літератури».

перевірка відкритої частини ЗНО з української мови (екзаменатор), (м. Сєвєродонецьк, 2018-2020);

освітянський форум «Стандарт Нової української школи», м. Харків; Всеукраїнський тренінг «Ненасильницька комунікація», м. Київ; 17-й Відкритий фестиваль молодіжних ЗМІ «Жми на RECord», м. Святогірськ  (2019);

онлайн-курси для вчителів початкової школи на платформі ЕdEra, «Критичне мислення для освітян» на платформі Рrometheus (2018, 2019);

курси підвищення кваліфікації учителів української мови та літератури на базі Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти (2017);

воркшоп «Медіаграмотність - GPS у світі інформації» у рамках проєкту «Підвищення рівня медіаграмотності в Полтавській та Луганській областях» за підтримки Полтавської філії Суспільної служби України;

семінари та майстер-класи для вчителів «Українська мова в умовах НУШ», «Стандарти НУШ в рамках викладання української мови у старшій школі», «Теорія і практика написання есе»;

вебінари «Скринкасти, або форми і методи подачі навчального матеріалу під час дистанційного навчання», «Мовленнєва культура учнів: механізми та інструменти формування», «Інструменти організації дистанційного навчання» за сприяння організації MONDO, «Креативний контент для дистанційного навчання», «Актуальні аспекти підвищення рівня майстерності вчителя в підготовці учнів до ЗНО з української мови та літератури»;

Міжнародний проєкт IREX «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність»;

тренінги «Медіаграмотність для громадян», «Сучасні технології організації та проведення батьківських зборів»; «Вчитель Майбутнього: Навички 4К».

Педагогічна ідея 

Нова українська школа поставила перед нами доволі непросте завдання: сформувати освітній простір, адекватний викликам ХХІ століття. Сьогодні школа творить сучасну людину – успішну особистість з високорозвиненими компетентностями. Вона креативно мислить, генерує ідеї, не боїться втілювати їх у життя. Ця людина розуміє себе та чує інших. Вона хороший командний гравець. Вона лідер, який не боїться вести за собою, готовий до конкуренції. Вона здатна до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству.

Наразі сучасний урок розглядається не тільки як засіб набуття знань, а й як виховання ціннісних орієнтирів школярів у процесі наукового пізнання світу. І одну з провідних ролей у цьому питанні відіграють уроки української мови та літератури, бо саме українські філологи є найбільш причетними до духовної спадщини, загальнолюдської моралі та культивування найкращих рис особистості.

Задля гармонійного розвитку учня вкрай необхідно, щоб партнерські взаємини між усіма учасниками освітнього процесу були спрямовані на відкрите та щире спілкування, сповнене утвердження морально-етичних, соціально-правових та особистісно зорієнтованих цінностей.

Отже, моя педагогічна ідея відповідає викликам часу та полягає у тому, щоб на уроках української мови та літератури формувати ціннісні орієнтири та мовленнєву культуру учнів.

Важливо, аби освітній процес відповідав емоціям та очікуванням молоді.

Свої уроки намагаюся будувати так, щоб навчання було захопливим і легким, надихало дітей на творчість, критичне й креативне мислення, утверджуючи учнів у думці, що урок – це цікавий майданчик взаємообміну ідеями, взаємозбагачення й простір відкриттів, самовияву й самопізнання, яке відбувається у невимушений спосіб.

Щоб реалізувати свою педагогічну ідею, використовую низку сучасних технологій: інформаційно-цифрові, технології створення ситуації успіху, особистісно зорієнтовані, ігрові, елементи проєктного навчання, технології розвитку критичного та асоціативного мислення, візуалізації тексту. Особливо нам подобається експериментувати з візуалізацією. Свого часу видатний педагог К. Д. Ушинський зазначав: «Діти мислять формами, фарбами, звуками, відчуттями взагалі». Тому ми створюємо лепбуки, ейдос-конспекти, використовуємо скрайбінг, інтелект-карти, що дозволяє утримувати одночасно у свідомості значну кількість даних, демонструвати зв’язки між окремими частинами, запам’ятовувати матеріали та відтворювати їх навіть через тривалий термін. Такі карти створюються як власноруч, так і за допомогою комп’ютерних програм.

Систематично на уроках використовую активні методи й форми навчання: «Мозковий штурм», «Мікрофон», робота в групах, парах, «Асоціації», «Займи позицію», «Поетичне віконце», «Піраміда твору», «Кола Венна» тощо. Практикую вивчення біографій, літературних образів через значення імен (вправа «Я – психолог»), кольоровий аналіз поезій.

Аби зацікавити дітей, у своїй роботі я почала використовувати те, чим так захоплюються всі сучасні діти – це соціальні мережі. Тож ми створюємо меми, «змушуємо сидіти» в інстаграмі героїв творів. Також у нашому арсеналі є створені учнями буктрейлери та комікси.

Вважаю, що вміння говорити, формулювати власні думки – необхідні життєві навички для кожної людини. Особливо зараз, коли майже всі діти мріють бути відомими блогерами. Отже, на сьогодні володіння інформацією, її обробка, вміння чітко передавати почуття, аргументувати свою позицію – головні задачі, які стоять перед освітою.

Для вдосконалення мовленнєвої культури своїх учнів разом з орфографічними практикумами використовую такі вправи, як «Я – редактор», «Дослідження-аналіз, моделювання», «Злови помилку», технологію сторітелінгу, вправи на розвиток артилякуляції тощо.

Для успішної організації дистанційного навчання опанувала та вдало поєдную різні платформи: сервіс для відеоконференцій ZOOM, віртуальна дошка Padlet, додатки Google (Classroom, Jamboard, Google форми, презентації), освітній проєкт «На урок», сервіс Canva. Веду свій блог.

Вважаю, що використовувані мною форми і методи, дидактичний матеріал, який я підбираю для уроків, сприяють розвитку ціннісних орієнтацій учнів від загальнокультурних до особистісних, розвивають важливі для сучасної людини риси.

Це підтверджується й тим, що мої учні є неодноразовими призерами мовних та літературних конкурсів на міському та обласному рівнях. Маю зворотній зв’язок і з випускниками, вони – реалізована та успішна молодь.

Люблю свою професію за те, що поряд із молоддю можу завжди залишатися сучасною та мобільною!

Посилання на відеорезюме:

https://youtu.be/1ohjbCfff0k

 


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux