• Людям з вадами зору
  • A-
    A+
  • English

ДУБЕЦЬКА СВІТЛАНА ЯРОСЛАВІВНА

вчителька української мови та літератури Червоноградської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 9 Червоноградської міської ради Львівської області 

Педагогічний стаж: 21 рік.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії.

Освіта: Тернопільський державний педагогічний університет ім. В. Гнатюка, 1999 рік.

Самоосвіта: курс «Критичне мислення для освітян» (С. Терно, Н. Степанова, С. Горбачов); участь у майстер-класі «Навчай для майбутнього. Сучасні тренди в освіті» («Гільдія вчителів»); навчання за програмою «Основи медіаграмотності» при Львівському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти (М. Костецька, О. Онанко ); участь у фестивалі освіти у Львові «Вчителі майбутнього» (Освіторія).

Педагогічна ідея 

На мою думку, я належу до щасливих людей. Адже, навчаючи, маю змогу навчатися сама, шукаючи творчі підходи до педагогічних проблем. Життя цьогоріч довело, що ми, вчителі, повинні і в складних умовах творити, пізнавати, вчитися, приймати рішення, виховувати в собі рішучість, вміння не зупинятися на досягнутому.

Уроки рідної мови та літератури для мене – не лише можливість пізнавати душу мого народу, віковічні традиції, захоплюватись творчістю його корифеїв, а й напружена й результативна праця всіх учнів у співтворчості з учителем. Саме вона розвиває творчі здібності учнів; стимулює роботу з додатковою літературою; формує в учнів навички самооцінки своєї навчальної діяльності.

Вважаю, використання інтерактивних технологій на уроках української мови та літератури найбільш повно забезпечує комфортні, сприятливі умови розвитку учнів, всебічно реалізує їх природній потенціал, виховує особистість. За допомогою інтерактивних вправ можна глибше осмислити актуальні явища життя, навчитися поважати власну думку, вміти її висловлювати.

Уроки будую на підставі рівноправного партнерства і спілкування на творчих засадах з використанням інтерактивних форм та методів: діалог, робота в парах, робота в малих групах, коло ідей, мікрофон, мозковий штурм, рольова гра, незакінчений ланцюжок.

1. ,,Мікрофон”. Ставлю запитання класові та пропоную предмет (олівець чи ручку), що виконуватиме роль уявного мікрофона. Учні передають його один одному, по черзі беручи слово.

2. ,,Мозковий штурм”. Чітко формулюю проблемне питання, пропоную кожній дитині висловити свої ідеї, коментарі, пов’язані з цією проблемою.

3. Робота в малих групах дає змогу учням набути навичок, необхідних у спілкуванні. Вона стимулює роботу в команді. Ідеї, вироблені в групі, допомагають учасникам бути корисними одне одному. Окрім того, дітям легше висловитись у групі. Під час роботи в малих групах об’єдную дітей у команди. Кожній команді даю конкретне завдання. Діти на певних сайтах шукають інформацію, уявляють себе дослідниками і з радістю діляться своїми знахідками. Групи представляють результати колективної діяльності.

4. ,,Незакінчене речення”. Завдання може бути як письмовим, так і усним. Наприклад: ,,Сьогодні я навчився…”, ,,Для мене сьогодні важливим було…”.

5. ,,Буктрейлер”. Створення групою дітей сучасної реклами на книгу. Це завдання найбільш актуальне для учнів 5-7 класів.

6. Уроки у формі змагання: вікторина, естафета, веселі перегони.

7. Уроки із застосуванням фантазії: урок-подорож, урок-сюрприз, урок-казка.

8. ,,Метод проєктів”. Учні здобувають знання у процесі планування і виконання практичних та творчих завдань.

На уроках мови та літератури практикую ще й використання різноманітних ігрових завдань, тому що такі завдання зазвичай носять пошуковий характер. Сучасні діти люблять такі завдання, адже вони самостійно знаходять шляхи розв’язання, аналізують мовні факти, зіставляють їх і роблять висновки. А це розвиває творчі здібності школяра, увагу; учень отримує задоволення, впевненість у своїх здібностях.

Застосування комп’ютерної техніки робить уроки української мови та літератури насиченішими, яскравішими. На них кожен учень працює активно, зростає допитливість, пізнавальний інтерес. Комп’ютер дозволяє підсилити мотивацію навчання розмаїтістю інформації (текст + звуки + колір + анімація), шляхом орієнтації навчання на успіх, зацікавити ігровою формою. При проведені уроків української літератури учні складають мультимедійні презентації. На таких уроках реалізуються принципи наочності, доступності. Урок-презентація – можливість подати великий обсяг інформації та завдань за короткий період, створити ситуації для діалогів.

Щоб отримати миттєву візуалізацію прогресу усього класу, використовую платформи Classtime та ,,На Урок”.

У наш час освіта повинна підготувати до життя нове покоління людей. Звідси і випливають вимоги до системи освіти: виховати активних, самостійно мислячих людей, які б могли творчо розв’язувати нестандартні задачі. Виходячи із завдань освіти, продиктованих вимогами часу, поставила собі мету: активізувати можливості кожної дитини, розвивати особистість, здатну до творчого пошуку, самостійних висновків і рішень.

Тому ідея мого досвіду полягає в зменшенні прірви між потрібними для життя знаннями мови та літератури, що подаються, щоб якнайбільше забезпечити необхідність отриманих знань для майбутнього життя учнів.

Посилання на відеорезюме:

https://youtu.be/sTi5dBs-sS4.


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux