• A-
    A+

СЕРЕДЮК ТЕТЯНА ВАЛЕРІЇВНА

вчитель трудового навчання Деражнянського ліцею № 1 імені Петра Стрілецького Деражнянської районної ради Хмельницької області 

Педагогічний стаж: 9 років.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст другої категорії.

Освіта: Хмельницький національний університет, 2011 рік.

Самоосвіта: курси підвищення кваліфікації при Хмельницькому обласному інституті післядипломної педагогічної освіти (2018, 2020 рр.);

курс студії онлайн-освіти EdEra «Академічна доброчесність» (2020 р.).

Педагогічна ідея

 «Використання онлайн-технологій як засіб підвищення пізнавальної активності учнів»

Сучасний розвиток суспільства і виробництва потребує від нас, вчителів,  формування в учнів не тільки техніко-технологічних знань і навичок користуватися інструментами, але й вміння застосовувати ці знання на практиці – через розв’язання творчих завдань, а саме виконання навчальних і творчих проєктів.

Якість та міцність засвоєння навчального матеріалу учнем залежить не тільки від об’єктивних факторів (змісту й структури матеріалу, використання різних форм і методів навчання, часу навчання), але й від суб’єктивного ставлення учня до даного навчального матеріалу й навчання в цілому. У своїй педагогічній діяльності я намагаюсь у центр навчання поставити того, хто навчається – його психологічні особливості, мотиви, цілі.

Формуванню мотивів освітньої діяльності учнів сприяють засоби і методи інтерактивної діяльності, інформаційно-комунікаційні технології та онлайн- технології. Використання засобів інформаційно-комунікаційних технологій як компонента освітнього процесу змінює роль засобів навчання, що використовуються під час проведення занять та сприяє мотивації навчальної діяльності учня. Впровадження ІКТ у процес трудового навчання створює можливість для більш предметного ознайомлення з певною технологією. Це сприяє розширенню в учнів кругозору, розвитку обізнаності в різних сферах людської діяльності, бачення проблем сучасного виробництва та життя. Творча людина не обмежується якимось одним видом діяльності, вона повинна бути компетентною в широкому колі питань.

У сукупності добре організований освітній процес позитивно впливає на формування творчих здібностей учнів. Тому, виходячи з власного досвіду, можу виділити такі варіанти використання вчителем інформаційно-комунікаційних технологій на уроках трудового навчання:

на етапі пояснення нового матеріалу – презентації, методичні комплекси (створені разом з учнями, авторські, іншомовні), мультимедійні банки ідей, вебквести, онлайн-дошки, інтерактивні плакати, інтерактивні онлайн-вправи, QR-коди;

для контролю ступеня засвоєння знань, сформованості умінь, компетентностей – онлайн-тести, дидактичні ігри, інтерактивні аркуші, онлайн-пазли;

для закріплення матеріалу або нестандартного проведення уроку домашні завдання, мультимедійні дослідження, складання ментальних карт тощо.

Учні під час роботи над проєктом створюють банки ідей, проводять відеоінтерв’ю своїх рідних чи друзів як приклад міні-маркетингового дослідження, висвітлюють процес виготовлення виробу, презентують фрагменти власної діяльності, колективної роботи або роботи в парі та результати такої роботи. Для створення електронного портфоліо досягнень учні виготовляють фотоальбом процесу роботи над проєктом та готового виробу, відеокліп з фрагментів проєктної діяльності, презентації роботи.

Мої учні вміють вільно та швидко знаходити потрібну інформацію, створюють банки ідей, презентують власну діяльність та діяльність групи чи пари, проводять міні-маркетингові дослідження.

Свій досвід поширюю через роботу шкільного та обласного методичного об’єднання вчителів трудового навчання та технологій, виступи на семінарах,  публікації в інтернет-виданнях.

Посилання на відеорезюме: 

https://youtu.be/XEkoXKX7ImE


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux