СЕРЕДЮК ТЕТЯНА ВАЛЕРІЇВНА
вчитель трудового навчання Деражнянського ліцею № 1 імені Петра Стрілецького Деражнянської районної ради Хмельницької області
Педагогічний стаж: 9 років.
Кваліфікаційна категорія: спеціаліст другої категорії.
Освіта: Хмельницький національний університет, 2011 рік.
Самоосвіта: курси підвищення кваліфікації при Хмельницькому обласному інституті післядипломної педагогічної освіти (2018, 2020 рр.);
курс студії онлайн-освіти EdEra «Академічна доброчесність» (2020 р.).
Педагогічна ідея
«Використання онлайн-технологій як засіб підвищення пізнавальної активності учнів»
Сучасний розвиток суспільства і виробництва потребує від нас, вчителів, формування в учнів не тільки техніко-технологічних знань і навичок користуватися інструментами, але й вміння застосовувати ці знання на практиці – через розв’язання творчих завдань, а саме виконання навчальних і творчих проєктів.
Якість та міцність засвоєння навчального матеріалу учнем залежить не тільки від об’єктивних факторів (змісту й структури матеріалу, використання різних форм і методів навчання, часу навчання), але й від суб’єктивного ставлення учня до даного навчального матеріалу й навчання в цілому. У своїй педагогічній діяльності я намагаюсь у центр навчання поставити того, хто навчається – його психологічні особливості, мотиви, цілі.
Формуванню мотивів освітньої діяльності учнів сприяють засоби і методи інтерактивної діяльності, інформаційно-комунікаційні технології та онлайн- технології. Використання засобів інформаційно-комунікаційних технологій як компонента освітнього процесу змінює роль засобів навчання, що використовуються під час проведення занять та сприяє мотивації навчальної діяльності учня. Впровадження ІКТ у процес трудового навчання створює можливість для більш предметного ознайомлення з певною технологією. Це сприяє розширенню в учнів кругозору, розвитку обізнаності в різних сферах людської діяльності, бачення проблем сучасного виробництва та життя. Творча людина не обмежується якимось одним видом діяльності, вона повинна бути компетентною в широкому колі питань.
У сукупності добре організований освітній процес позитивно впливає на формування творчих здібностей учнів. Тому, виходячи з власного досвіду, можу виділити такі варіанти використання вчителем інформаційно-комунікаційних технологій на уроках трудового навчання:
на етапі пояснення нового матеріалу – презентації, методичні комплекси (створені разом з учнями, авторські, іншомовні), мультимедійні банки ідей, вебквести, онлайн-дошки, інтерактивні плакати, інтерактивні онлайн-вправи, QR-коди;
для контролю ступеня засвоєння знань, сформованості умінь, компетентностей – онлайн-тести, дидактичні ігри, інтерактивні аркуші, онлайн-пазли;
для закріплення матеріалу або нестандартного проведення уроку – домашні завдання, мультимедійні дослідження, складання ментальних карт тощо.
Учні під час роботи над проєктом створюють банки ідей, проводять відеоінтерв’ю своїх рідних чи друзів як приклад міні-маркетингового дослідження, висвітлюють процес виготовлення виробу, презентують фрагменти власної діяльності, колективної роботи або роботи в парі та результати такої роботи. Для створення електронного портфоліо досягнень учні виготовляють фотоальбом процесу роботи над проєктом та готового виробу, відеокліп з фрагментів проєктної діяльності, презентації роботи.
Мої учні вміють вільно та швидко знаходити потрібну інформацію, створюють банки ідей, презентують власну діяльність та діяльність групи чи пари, проводять міні-маркетингові дослідження.
Свій досвід поширюю через роботу шкільного та обласного методичного об’єднання вчителів трудового навчання та технологій, виступи на семінарах, публікації в інтернет-виданнях.
Посилання на відеорезюме: