• A-
    A+

СЕМЕНЧУК ОЛЬГА ІВАНІВНА

вчитель трудового навчання Бахмацького закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 1 Бахмацької міської ради Чернігівської області 

Педагогічний стаж: 20 років.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії.

Освіта: Чернігівський державний педагогічний університет імені Т. Г. Шевченка, 2001 рік.

Самоосвіта: Всеукраїнський онлайн-марафон з підвищення кваліфікації «Траєкторія розвитку сучасного педагога»;

участь у семінарі-тренінгу «Європейські тенденції у середній освіті: виклик і досвід»;

онлайн-курс для вчителів та керівників шкіл «Дистанційне навчання»;

курси підвищення кваліфікації «Учителі трудового навчання, технологій та креслення».

Педагогічна ідея 

 «Розвиток творчих здібностей учнів у проєктній діяльності на уроках трудового навчання»

Девізом своєї педагогічної діяльності бачу слова французького філософа Б. Паскаля: «Учень не посудина, яку потрібно наповнити, а факел, який потрібно запалити». Тому основна моя мета як сучасного вчителя – обрати актуальні методи й форми, прийоми й технології навчання, які б були спрямовані на розвиток творчої, конкурентоспроможної особистості. Переконана, що навчання для дитини має бути не лише механізмом здобутку знань, а й невичерпним джерелом насолоди, поштовхом до власного розвитку, пошуку цікавого та нового.

Моє завдання як вчителя полягає в створенні умов для практичного оволодіння певними навичками кожним учнем, у виборі таких методів навчання, які дозволили б кожній дитині проявити свою активність, творчість, креативність. Допомагають реалізувати індивідуальне й диференційоване навчання з урахуванням здібностей учнів, їх умінь сучасні педагогічні технології такі, як навчання в співпраці, сугестивне навчання, прогнозування успіху, проєктна методика,. Здобувачі освіти вчаться комунікувати, взаємодіяти, досягати спільно поставлених цілей при виконанні проєктів.

Готуючись до кожного уроку, я пам’ятаю, що нездібних дітей не буває. У кожного учня – свій талант, тому на заняттях використовую різні методи й прийоми для розвитку креативних якостей, зокрема надаю перевагу таким методам:

  • вербальні (бесіда, лекція, пояснення, розповідь, диспут);
  • пояснювально-ілюстративні (демонстрація наочності й ТЗН);
  • практичні (вправи, дослідження, самостійна робота учнів над проблемою, метод проєктів, лабораторні та практичні роботи);
  • інтерактивні (рольові й дидактичні ігри).

Вважаю, що підвищують ефективність роботи і такі прийоми:

  • «Виявлення недоліків у роботі» (діти колективно оцінюють вироби, що виконані під час практичної роботи, вчаться виявляти власні та чужі недоліки);
  • «Цікаві факти з історії» (прийом використовується під час вивчення нової теми: діти виконують практичну роботу, учитель розповідає цікавий факт з історії, що стосується теми, яка вивчається);
  • «Що змінив би я…» (під час презентації робіт діти висловлюють свою думку, що б вони змінили, якби виконували подібну роботу самі);
  • «Коло ідей» (учні, підібравши вироби-аналоги, проаналізувавши іх, пропонують свої ідеї для втілення проєкту);
  • «Проблемна ситуація» (учитель під час обговорення проєкту наголошує на особливостях виробу, які необхідно врахувати під час проєктування);
  • «Дивиргентне мислення» (уміння знаходити декілька варіантів рішення);
  • «Так – ні» (учням ставляться запитання, де вони стверджують чи заперечують факт);
  • «Чомучка» (дитина пропонує свою ідею втілення проєкту, а інші просять переконати їх у доцільності саме такого рішення проблеми).

Тож намагаюся зробити уроки завжди актуальними, адже слідкую за сучасними тенденціями, віяннями та використовую їх у роботі. Провела такі нестандартні уроки: «Мотанка – оберіг, зустріч з майстринею», «Спідниці крізь призму історії моди», «Сам собі дизайнер», «Учень, що вміє готувати, –– це студент, що не пропаде», «Мода – ніщо, стиль – усе…», «Апсайклінг – це по-нашому», «Побутова хімія – альтернатива є?»; урок-телепередачу «Модний вирок»; бінарний урок «Пакети, пластик – що шкодить нашому здоров’ю?»; дистанційний урок «Виготовлення новорічної іграшки в техніці кінусайга»; урок просто неба «Традиції лозоплетіння»; урок-подорож «Відвідини музею»; уроки-виставки «Клаптик до клаптика…», «Лялька як спосіб монетизаціі здібностей».

Для учениць добираю завдання підвищеної складності, разом штурмуємо стоси додаткової літератури, інтернетівські сайти, адже, працюючи з таким дітьми, я й сама повинна постійно бути в курсі останніх технік обробки матеріалів, новинок, регулярно підвищувати власну самоосвіту шляхом опрацювання фахових журналів, посібників для вчителів трудового навчання.

Сама майстерно володію різними техніками декорування, технологіями пошиття виробів різної складності, постійно навчаюся новим прийомам обробки матеріалів, здійснюю моніторинг сучасних актуальних ідей для проєктів. Постійно проходжу курси підвищення рівня професійної компетентності. Проводжу майстер-класи, ділюся креативними ідеями на платформі «Всеосвіта». Також я займаюся волонтерською діяльністю, спрямованою на популяризацію творчості та формування екологічної свідомості. З однодумцями беремо участь у благодійних проєктах (співорганізація проєкту «Артпікнік» на міжнародному фестивалі «Шабля» в м. Батурині; проведення різнопланових майстер-класів у рамках проєктів ГО «Метаморфози»; співорганізація дитячого спортивно-туристичного екотабору «Гайворонська січ» та ековеломарафону до мистецького хутора Обирок, участь у благодійних ярмарках).

Я не зупиняюся на досягнутому й бачу такі перспективи своєї подальшої педагогічної роботи:

  • створення команди колег-однодумців для роботи над проблемою;
  • укладання збірки з оформлення позакласних заходів «Декорування шкільних свят та інтер’єру школи»;
  • розширення контенту свого ютуб-каналу за рахунок дистанційних відеоуроків, майстер-класів, відеоінструкцій;
  • популяризація абсайклінгу та костомайзингу як можливості надання нового життя старим речам;
  • підготовка учнів до участі в роботі МАН.

Найбільш талановиті мої вихованці здобули численні перемоги в районних, обласних та всеукраїнських олімпіадах і конкурсах, брали участь у виставках, мистецьких заходах міста й області, Всеукраїнському конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України. Радію, що можу надихати дітей на творчість, вести їх до переможних вершин, виховувати в них активну громадянську позицію, патріотичне ставлення до Батьківщини, рідного краю, долучатися зі своїми вихованцями до збереження національного маркера, а ще можу втілити разом із ними наші найнеочікуваніші творчі задуми.

Посилання на відеорезюме:

https://www.youtube.com/watch?v=ClYQ1XThdFo


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux