РУДА НАТАЛІЯ ФЕДОРІВНА
вчитель трудового навчання Новопетрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 Петрівської сільської ради Київської області
Педагогічний стаж: 17 років.
Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії.
Педагогічне звання: старший учитель.
Освіта: Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, 2008 рік.
Самоосвіта: курси підвищення фахової кваліфікаціі з проблеми «Розвиток закладу освіти на засадах реалізації педагогіки партнерства в умовах Нової української школи» (2019 р.);
курси підвищення фахової кваліфікаціі для учителів інформатики (2020 р.);
курс студії онлайн-освіти EdEra «Про дистанційний та змішаний формати навчання» для педагогів та керівників шкіл (2020 р.).
Педагогічна ідея
«Розвиток креативного потенціалу учнів як засіб формування компетентної та творчої особистості»
Сьогодення вимагає від нас здатності якісно та оперативно реагувати на освітні виклики: орієнтацію на принципи Нової української школи, компетентнісне навчання, навчання у змішаному та дистанційному форматі. Саме тому прагну організовувати освітній процес, надаючи перевагу компетентнісним та практично спрямованим технологіям. На своїх уроках я широко використовую різні інноваційні інтерактивні методи навчання та виховання учнів. Спрямовую зусилля дітей не лише на засвоєння знань, а на здобуття практичного досвіду, самостійності, відповідальності. Моє переконання: «Зробити своїми руками – це цікаво!» - розуміють діти, тому стараються працювати якісно, натхненно. Звідси й педагогічне кредо: «Не повчай, а будь прикладом».
Бажання побудувати урок цікаво й змістовно спонукає мене до пошуку нових методів навчання. Переконана, що кожен учень може стати не просто старанним виконавцем, але й активним творцем власного виробу, досвіду, уподобання. Для досягнення такої мети я ставлю перед собою наступні завдання:
- формувати позивну мотивацію;
- створювати навчальні ситуації, що сприяють досягненню поставлених цілей;
- створювати на уроках простір для креативності та розвитку творчих здібностей дітей;
- залучати учнів до проєктної діяльності;
- розвивати навички успішної командної співпраці;
- готувати дітей до самостійного життя, щоб бути освіченими, успішними і самодостатніми.
У своїй діяльності широко застосовую усні, словесні, демонстраційні та практичні методи: проблемне навчання, мозковий штурм, мікрофон, навчаючи – учусь, робота в групах, проєктна діяльність. Використання активної та інтерактивної моделей на уроках створює комфортні умови навчання, коли кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність, що сприяє співробітництву, створює доброзичливу атмосферу. Такі умови дають можливість дійсно реалізувати принцип особистісно орієнтованого навчання.
На початку уроку налаштовую дітей на гарний настрій, адже це запорука успіху. Мотивую дітей, використовуючи тематичні ребуси та інтерактивні ігри.
Широко використовую різні види ілюстративного матеріалу (ілюстрації, готові вироби учнів, портрети, колажі, нові матеріали та інструменти, мультимедійні презентації, відеоролики, фотографії тощо). Випереджальні завдання розвивають в учнів вміння користуватися додатковою літературою та формують навички самоосвіти.
Особливу увагу приділяю диференційованому навчанню, кожна дитина особлива, зі своїми смаками і творчими здібностями. У кожному класі є талановиті творчі дівчата, яким під силу особливі завдання. Отримавши таке завдання, учениця завзято працює над його виконанням, розкриваючи свої здібності й таланти. Об’єднання в групи відкриває учням можливість співпраці і сприяє досягненню учнями високих результатів.
Здоров’я дітей повинно бути завжди в центрі уваги вчителя, а особливо під час освітнього процесу. Тому я завжди використовую руханки для тіла та вправи для гімнастики очей (особливо під час дистанційного навчання).
Проєктний метод навчання розвиває в учнів творче та критичне мислення, уміння самостійно працювати з інформаційними джерелами, різними видами проєктно-технологічної документації; формує в учнів навики проєктної діяльності, вміння свідомо обирати технологічні процеси, трудові прийоми, інструменти та матеріали, аналізувати та оцінювати технологічні об’єкти. Спрямовую увагу учнів на функціональність виробу, його практичне застосування. Велику частину серед проєктів займають інтер’єрні вироби, зокрема, створення тематичних фотозон у школі.
На уроках трудового навчання розвиваю творчий та інтелектуальний потенціал учнів, формую такі ключові компетентності:
- спілкування державною мовою,
- математична грамотність,
- інформаційно-цифрова,
- уміння вчитися впродовж життя,
- обізнаність і самовираження у сфері культури,
- екологічна грамотность і здорове життя.
У період організації дистанційного та змішаного навчання надаю перевагу демонстраційним методам, використовую навчальні відео, мультимедійні презентації, які розміщую на платформі Google Клас. Теоретичні знання перевіряю через онлайн-платформу «На Урок». Для проведення онлайн-уроків використовую сервіс для відеоконференцій Zoom.
Посилання на відеорезюме: