• A-
    A+

ПРОЦАК ОЛЬГА МИХАЙЛІВНА

вчитель трудового навчання Отинійського ліцею Отинійської селищної ради Івано-Франківської області

Педагогічний стаж: 19 років.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії.

Педагогічне звання: учитель-методист, старший учитель.

Освіта: Глухівський державний педагогічний університет, 2004 рік.

Самоосвіта: курси підвищення кваліфікації при Івано-Франківському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти за навчальними модулями: «Інформаційно-комунікаційні технології», «Методика формування ключових компетентностей» (група «Учителі (викладачі) трудового навчання, технології (обслуговуючі види праці), майстри виробничого навчання, креслення, керівники гуртків») (2021 р.), «Наскрізні змістовні лінії в навчальному процесі» (група «Учителі трудового навчання») (2020 р.), «Психологія розвитку», «Проектно-технологічна діяльність» (група «Учителі трудового навчання») (2019 р.);

участь у вебінарі «Доповнена реальність на заняттях з кулінарії в дистанційному трудовому навчанні» (2020 р.);

онлайн-курс на платформі EDERA «Академічна доброчесність» (2019 р.).

Педагогічна ідея 

«Формування в учнів підприємницької компетентності засобами проєктної технології на уроках технологічного циклу»

Метою базової загальної середньої освіти є розвиток і соціалізація учнів, формування у них національної самосвідомості, загальної культури, світоглядних орієнтирів, екологічного стилю мислення і поведінки, творчих здібностей, дослідницьких і життєзабезпечувальних навичок, здатності до саморозвитку й самонавчання в умовах глобальних змін і викликів. Сучасний школяр — це патріот України, який знає її історію, поважає надбання інших народів; є носієм української культури; компетентний мовець, що вільно спілкується державною мовою, володіє також рідною (у разі відмінності) й однією чи кількома іноземними мовами, має бажання і здатність до самоосвіти, виявляє активність і відповідальність у громадському й особистому житті, здатний до підприємливості та ініціативності, має уявлення про світобудову, бережно ставиться до природи, безпечно й доцільно використовує досягнення науки і техніки, дотримується здорового способу життя.

Сьогодні нагальним є засвоєння досвіду європейської спільноти, зокрема у визначенні та відборі ключових компетентностей, серед яких вирізняється інноваційність, підприємливість та фінансова грамотність. Здобути ці компетентності можна лише тоді, коли робота над їхнім формуванням буде здійснюватися за кожної нагоди – як на уроках трудового навчання, технологій, так і в позаурочний час. Саме таким важливим кроком до формування в учнів Отинійського ліцею підприємницької компетентності є участь та перемога у конкурсі проєктів «Заснування соціальних шкільних підприємств у сільській місцевості та малих містах України для заохочення молоді до соціального підприємництва у Івано-Франківській, Житомирській і Донецькій областях», організатором якого є Фонд Східна Європа за фінансової підтримки Федерального Міністерства економічного співробітництва та розвитку Німеччини.

Участь у проєкті дає змогу учням оволодіти фінансовою грамотністю, культурою підприємництва та волонтерства, детально вивчити весь бізнес-процес, сприяє розвитку соціального шкільного підприємництва (СШП) на базі Отинійського ліцею. Адже проєкт комплексно охоплює усі етапи бізнесу: від створення підприємства, виготовлення продукту, просування його на ринок збуту до роботи з клієнтом щодо реалізації.

Перспектива соціального підприємництва передбачає навчання школярів підприємницькому способу мислення, соціальній відповідальності та реалізовується шляхом впровадження проєкту «Створення соціального шкільного підприємства «Етно-код» на базі Отинійського ліцею», одним із результатів якого має стати створення та організація діяльності конкурентоспроможного шкільного соціального підприємства зі своїм етно-еко брендом. Завдяки проєкту діти зможуть підвищити шанси на успішну самореалізацію у майбутньому.

Формат соціального шкільного підприємництва допомагає мені впроваджувати інноваційні методи (метод проєктів, навчання у співробітництві, креативне навчання та дистанційне навчання), які розвивають творчі та практичні навички у дітей. Сподіваюся, що сме СШП «Етно-код» стане одним із інструментів якісної підготовки учнів до життя з його непередбачуваними викликами, а також сформує звичку постійного навчання та відкритості до інновацій, гнучкої реакції на зміни.

Моєю головною метою на уроках трудового навчання є формування технологічно освіченої особистості, підготовленої до самостійного життя і активної перетворювальної діяльності в умовах сучасного високотехнологічного, інформаційного суспільства для реалізації творчого потенціалу учнів.

Основними завданнями на уроках трудового навчання і технологій є:

  • ознайомлення учнів із виробничим середовищем, традиційними і перспективними технологіями обробки матеріалів, декоративно-ужитковим мистецтвом;
  • формування здатності розвивати надбання рідної культури з використанням засобів декоративно-ужиткового мистецтва;
  • набуття учнями досвіду впровадження технологічної діяльності, партнерської взаємодії і ціннісних ставлень до трудових традицій;
  • розвиток технологічних умінь і навичок учнів;
  • створення умов для самореалізації, розвитку підприємливості, фінансової грамотності та професійного самовизначення кожного учня;
  • оволодіння вмінням оцінювати власні результати предметно-перетворювальної діяльності та рівень сформованості ключових компетентностей – підприємливості, ініціативності та фінансової грамотності.

Зміст трудового навчання має чітко виражену прикладну спрямованість, тому на уроках трудового навчання, технологій, формування ключових компетентностей реалізую через практичні форми і методи навчання. Для формування ключових компетентностей на уроках значну увагу приділяю інтерактивному навчанню, яке допомагає кожному учню відчути свою успішність. Використовую такі інтерактивні методи і техніки, як дискусії, робота в групах, індивідуальна робота, «мозковий штурм», «мікрофон», «ажурна пилка/пазли», інтерв’ю, генерування ідей, метод візуалізації (фокальних об’єктів) тощо, практичні завдання і ситуації, що наближені до реального життя. Залучаю учнів до створення творчих проєктів, до самостійної та групової пошукової діяльності, навчаю використанню сучасних інтернет-засобів комунікації під час роботи з джерелами інформації. Також при створенні об’єктів технологічної діяльності постійно застосовую методи проєктування: біоніки, комбінування, комбінаторики, метод фокальних об’єктів та інші.

При складанні поурочних планів, визначаю основну мету, завдання, щоб зосередити увагу учнів на проблемах та викликати інтерес до теми; мотивуючи, налаштовую на ефективний процес пізнання; практикую різноманітні форми роботи, щоб задіяти всіх дітей класу. Сприяю виробленню в учнів комунікативних навичок. Кульмінацією уроку трудового навчання стає презентація учнями готового виробу, продукту. Намагаюсь створити таку атмосферу на уроці, щоб кожен учень відчував гордість за результат своєї праці. Особливо у своїй роботі звертаю увагу на підсумок уроку, на якому закріплюю всі набуті учнями знання та вміння.

На уроках, використовуючи інтерактивні методи, значну частину своєї ролі передаю учням – бути консультантом, помічником, спостерігачем, інколи і пасивним, а не виконавцем головної ролі. До таких уроків потрібна попередня підготовка, чіткі інструкції щодо виконання практичних завдань, створення готових виробів. Для виконання практичної роботи необхідно підготувати відповідний набір матеріалів, тому про завдання попереджаю учнів завчасно.

Учні застосовують знання, здобуті під час проєктної діяльності, на уроках, у всеукраїнських інтерактивних конкурсах, олімпіадах. Крім того, діти вчаться відстоювати свою власну думку, водночас знаходячи компроміс, підтримувати інших під час виступу. Це поліпшує відносини у колективі.

Більшість уроків із підприємницьким тлом спрямовую на формування вмінь і навичок під час виконання практичної роботи, оскільки це допоможе планувати свою діяльність, робити вагомі кроки для втілення планів у життя, передбачати ризики, оцінювати їх, використовувати шанси, в майбутньому відкрити власну справу, створювати речі своїми руками, вклавши в них частинку душі, та робити світ прекрасним. У глобалізованому світі, де переважає масове виробництво, вироби, створені індивідуально, в одному екземплярі, часто з національним колоритом, користуються більшим попитом. Етнічні мотиви у виробах і аксесуарах дають можливість виділятися будь-якій людині, дають волю її здібностям і фантазіям, а їх оформлення в етностилі сприяє пропагуванню етнокультури, традицій та звичаїв українського народу, розкриваючи генетичний код українців.

Посилання на відеорезюме: 

https://www.youtube.com/watch?v=0x0lIf3suRU&feature=youtu.be


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux