• A-
    A+

ОЛЕКСЕНКО ОЛЕНА ВІКТОРІВНА

вчитель трудового навчання комунального закладу «Лозівський ліцей № 7» Лозівської міської ради Харківської області

Педагогічний стаж: 28 років.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії.

Освіта: Слов’янський державний педагогічний інститут, 1998 рік.

Самоосвіта: очно-дистанційні курси при КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» за напрямом «Трудове навчання. Технології» (2019 р.);

спецкурси при КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» за напрямами «Образотворче мистецтво та художня культура» (2018 р.), «Керівники гуртків» (2020 р.);

онлайн-курси на освітньому порталі «На Урок» «Викладання трудового навчання в умовах карантину» (2019 р.), «Проєктні методи навчання» (2020 р.);

«Онлайн-тести. Принципи успішної взаємодії під час дистанційного навчання» (2020 р.);

онлайн-курси на платформі «Edera» «Про дистанційний та змішаний формати навчання», на платформі «Всеосвіта» «Створення та ведення блогу» (2020 р.);

Афілійована (не)конференція miniEdCamp «Антикризовий національний онлайн-ЕdCamp 2020: школа зараз і у «світі після»;

майстер-клас для вчителів трудового навчання закладів загальної середньої освіти Лозівської МТГ «POP-UP конструкції лепбуків як STEM-напрямок на уроках трудового навчання».

Педагогічна ідея

«Проєктно-технологічна діяльність у контексті соціально-комунікативної взаємодії вчителя та учня»

Нове спрямування української освіти, сучасні діти, які народилися в епоху цифрових технологій і мають творити в процесі трудової діяльності – це основні виклики, які спонукали мене організувати уроки трудового навчання і технологій в інноваційному форматі, діяти на випередження, під новим кутом зору поглянути на власний професійний підхід до навчання дітей, використовуючи практики продуктивних засобів навчання.

Упровадження моєї педагогічної ідеї забезпечує реалізацію наскрізних змістовних ліній в освітньому процесі, формування ключових і предметних компетентностей учнів, зокрема вміння вчитися протягом життя, підготовку школярів до продуктивної діяльності в умовах інформаційного суспільства.

У період карантинних обмежень актуальності набуло інформаційно-освітнє середовище, що спрямоване на розвиток здібностей здобувачів освіти з акцентом на врахування всіх технологічних можливостей та Інтернет-ресурсів з активним використанням сервісів і платформ для дистанційної комунікації в умовах онлайн-освіти.

Ураховуючи, що сучасні учні мають трансактивну пам’ять і кліпове мислення, використовую для організації проєктно-технологічної діяльності офісне та спеціалізоване програмне забезпечення, електронні посібники й підручники, що допомагає мені готувати навчально-методичний матеріал (шаблони, діаграми, таблиці, презентації), використовувати PowerPoint, Google-презентації та Google-форми, щоб надавати учням результати виконання завдань в електронній формі. Наприклад, на уроках трудового навчання під час вивчення тем «Поясний швейний виріб», «Плечовий швейний виріб» (7-8 класи) застосовую демоверсії систем автоматизованого проєктування «Leko», що дає можливість учням ознайомитись із системою автоматизованого проєктування САПР та перевірити свої здібності щодо побудови креслень.

У роботі над проєктом «Виготовлення виробів в етнічному стилі» (9 клас) використовую програму PatternMaker, яка призначена для створення та перегляду схем для вишивання. За її допомогою вподобана учнем картинка легко перетворюється на схему для вишивання хрестиком. Крім того, програма включає безліч корисних функцій: добір видів стібків, кольорів ниток різних фірм-виробників (з розрахунком необхідної для вишивання довжини), редагування на свій смак кольору елементів композиції.

На уроках технологій (10-11 класи) активно використовую безкоштовну онлайн-програму Canva для створення оригінального дизайн-проєкту, що робить його простим і цікавим. Не потрібно бути професіоналом, щоб створювати чудові роботи. Це дозволяє публікувати готові дизайн-проєкти одразу в Instagram чи WhatsApp, надсилати їх поштою або просто зберігати на своєму пристрої.

Засоби інтерактивних технологій разом із використанням інформаційних технологій дають можливість упроваджувати на уроках трудового навчання сугестивні технології, використовуючи такі групи методів:

  • експресивні впливи;
  • створення емоційних ситуацій;
  • арт-терапія.

Для організації зворотного зв’язку з учнями, поєднання текстової, графічної, анімаційної, відео- та звукової інформації застосовую сервіс для зберігання та синхронізації файлів Google Диск. Одночасне використання кількох каналів сприйняття інформації дозволяє підвищити рівень засвоєння навчального матеріалу. Користуюся готовими мультимедійними засобами, а також створюю власні додатки до уроків трудового навчання та технологій, які активно популяризую на освітніх платформах.

Ураховуючи вікові особливості учнів, на уроках трудового навчання та технологій упроваджую мультимедійні засоби навчання в таких форматах:

  • моделювання процесів проєкту, що вивчаються (використовую матеріали YouTube каналу: відеофрагменти окремих технологічних операцій, майстер-класи, фрагменти телепередач і віртуальних екскурсій);
  • візуалізація абстрактної інформації (збір інформації за допомогою додатка PinterestUkraine);
  • забезпечення зворотного зв’язку, контролю та перевірки засвоєння навчального матеріалу (індивідуальні вправи для учнів на сервісі LearningApps.org);
  • організація роботи над груповими проєктами (використання інтерактивної дошки Padlet);
  • забезпечення міжпредметних зв’язків (хімічні та фізичні властивості конструкційних матеріалів, історичний та географічний вплив на розвиток декоративно-ужиткового мистецтва України).

Для дистанційного навчання застосовую системи комп’ютерного супроводу (Українська електронна освітня система для дистанційного навчання «Мій клас»). Зберігаю всі матеріали в папках на Google Диску, проводжу тестування  через Google Форми та на платформі «На Урок», для спілкування користуюсь платформою Discord або Zoom. Завдання на відтворення для зворотного зв’язку використовую з поділом на основні, які мають дедлайни, та за вибором, що створюють індивідуальну траєкторію навчання й дають додаткові бали. Поряд із завданнями на відтворення пропоную творчі завдання. Наприклад, підібрати свій дрес-код шкільного одягу, топ-зачіски для тинейджера, топ-одяг для відпочинку тощо, сфотографувати й надіслати відповідь, підписавши прізвище або нікнейм. А далі ці відповіді з роздруківками розміщую на онлайн-ресурсі; з них можна зробити колаж. Упроваджую системи оцінювання учнів відповідно до загальних критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у вигляді карток самостійного оцінювання (чек-листи), взаємного оцінювання (віртуальна дошка Padlet) тощо.

Під час проведення уроків зосереджуюся на тому, щоб навчити дітей аналізувати за певним алгоритмом отриману інформацію та вміти використовувати її в житті.

Такі локальні підходи в контексті комунікативної взаємодії вчителя та учня мотивують здобувачів освіти до розвитку академічних, соціокультурних, інформаційно-комунікативних та інших компетентностей і роблять їх успішними.

Мої вихованці беруть активну участь в інтелектуальних та творчих конкурсах різних рівнів, завжди отримують сертифікати, грамоти, дипломи, цінні подарунки за участь та перемоги. 

Вибудовуючи свою індивідуальну освітню траєкторію, постійно прагну до вдосконалення професійної компетентності, маю:

диплом і цінний подарунок у конкурсі навчальних розробок «Вчительська десятка»;

сертифікат учасника Всеукраїнського фестивалю «Щасливий Бути Вчителем» від інтегральної академії вчителів EdCoachSchool.

Посилання на відеорезюме: 

https://youtu.be/1fcy4TxddFk


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux