• A-
    A+

МАЗУР ТЕТЯНА ВОЛОДИМИРІВНА

вчитель трудового навчання  комунального закладу загальної середньої освіти «Луцький ліцей № 27 Луцької міської ради Волинської області» 

Педагогічний стаж: 9 років.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст другої категорії. 

Освіта: Рівненський державний гуманітарний університет, 2011 рік.

Самоосвіта: курси підвищення кваліфікації на базі Волинського інституту післядипломної педагогічної освіти «Формування ключових та предметних компетентностей учнів на уроках трудового навчання» (2019 р.);

онлайн-курси студії онлайн-освіти EdERA «Історія зародження української нації», «Недискримінаційний підхід у навчанні», «Домедична допомога» (2019 р.);

участь у семінарах «Формування позитивної мотивації на уроках трудового навчання», «Розвиток творчих здібностей учнів як передумова формування креативності у дітей» (2019 р.);

участь у конкурсі «Творчі сходинки педагогів Луцька», розробка методичних рекомендацій «Плани-конспекти та тестова контрольна робота з трудового навчання для 5 класу з розділу «Технологія виготовлення народної ляльки»» (2019 р.).

Педагогічна ідея

«Технологія виготовлення української Ляльки-Мотанки як одна із складових формування творчих здібностей учнів на уроках трудового навчання (обслуговуючої праці)»

Формування творчих здібностей учнів на уроках трудового навчання є важливим етапом освітнього процесу. Як відомо, кожна дитина – талановита, унікальна та творча особистість, а вчитель, у свою чергу, повинен зуміти організувати роботу учнів таким чином, щоб вони могли реалізувати всі свої творчі задуми та проєкти. Крім того, педагог організовує співпрацю в колективі, стимулює та зацікавлює школярів до навчання, мотивує та розвиває їхні креативні ідеї.

Розвиток творчих здібностей потребує особливих умов, від яких залежить його ефективність. Цьому великою мірою сприяють уроки трудового навчання в закладі освіти, що характеризуються диференційованим підходом та вимогами до кожного учня, наданням школярам максимальних можливостей щодо виявлення та розкриття творчих здібностей. Уважаю, що кожен здобувач освіти під впливом сприятливої та позитивної атмосфери, колективної співпраці, умілого та професійного педагогічного впливу здатен продукувати своє бачення створення того чи іншого виробу на уроках трудового навчання.

В умовах Нової української школи розвиток творчих здібностей учнів є успішним за умови вивчення українських традиційних народно-ужиткових ремесел, адже наш народ має багату та самобутню культуру, надбану тисячоліттями. Українці вміли відчувати природу, черпати здоров’я, силу й красу з її лона; усі творчі сили людини були спрямовані на зміцнення сім’ї, свого роду. Одним із таких символів родинного оберегу та жіночої мудрості вважають Ляльку-Мотанку, технологія виготовлення якої є темою моєї педагогічної ідеї.

Під час вивчення теми «Українська Лялька-Мотанка» намагаюся надихнути  дітей на нові творчі рішення, використовуючи різноманітні методи, прийоми та форми роботи, зокрема:

  • метод демонстрацій (показ фільмів, презентацій, майстер-класів тощо);
  • метод дослідження (самостійно-пізнавальна діяльність учнів спрямована на дослідження історії виникнення Ляльки-Мотанки, види народної ляльки та вивчення традицій, пов’язаних із нею);
  • методи «Мікрофон», «Інтерв’ю», «Усний журнал» (кожен учень має змогу висловити свою думку та поділитись цікавою інформацією про Ляльку-Мотанку з іншими);
  • «Навчаючись-учусь» (дозволяє поділитись своїми знаннями та вміннями з іншими під час парних та групових форм навчання);
  • майстер-клас з виготовлення виробу.

Велику увагу у своїй педагогічній діяльності щодо розвитку творчих здібностей учнів приділяю практичній роботі, під час якої діти використовують свій творчий потенціал: одягають ляльку, фантазують над її зачіскою та головним убором, моделюють її подальше призначення, визначають, що вона символізує, створюють її історію. Часто спостерігаю, що саме під час практичної роботи учні вносять власні творчі корективи, тому остаточна модель ляльки не завжди співпадає з проєктованим виробом, адже, під час виконання роботи в учнів є можливість творчо попрацювати над самим образом. На мою думку, це і є творчий процес, що передбачає поглиблення та вдосконалення раніше здобутих компетентностей.

Уроки з вивчення та виготовлення Ляльки-Мотанки здійснюю за етапами:

І етап. Створення образу Ляльки-Мотанки. Перед початком виготовлення Ляльки-Мотанки пропоную учням уявити образ майбутнього виробу, вказуючи його розміри та матеріали. Таким чином школярі зможуть визначитись із виробом, пофантазувати над образом ляльки та спланувати покроково свої подальші дії щодо створення її образу;

ІІ етап. Виконання ескізного малюнка з використанням кольорових олівців, аплікацій тощо;

ІІІ етап. Вибір матеріалу: тканин, ниток, декору, начиння тощо;

ІV етап. Створення частин тіла Ляльки-Мотанки; 

V етап. Декорування Ляльки-Мотанки;

VІ етап. Презентація виробу;

VІІ етап. Підсумок, аналіз «Що вдалося? Що викликало труднощі? Що я відчуваю, коли дивлюся на свою Ляльку-Мотанку?».

Під час уроків намагаюсь розвивати в учнів естетичні почуття, смак, виховувати зацікавленість та шанобливе ставлення до народно-ужиткової творчості.

Пройдуть століття, змінюватимуться покоління, але вічними в нашій історичній пам’яті залишаться народні обереги та символи, серед яких унікальною та самобутньою була, є і буде Лялька-Мотанка, тема вивчення якої займає провідну роль в системі предметів художньо-естетичного та гуманітарного циклів. Тому вважаю, що моя педагогічна ідея є важливою складовою в створенні сучасного освітнього процесу Нової української школи.

Посилання на відеорезюме:

https://youtu.be/1GZUXDmReu8


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux