ДОЛГА УЛЯНА ІГОРІВНА
вчитель трудового навчання Запорізької загальноосвітньої школи I-III ступенів № 84 Запорізької міської ради Запорізької області
Педагогічний стаж: 20 років.
Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії.
Педагогічне звання: учитель-методист.
Освіта: Криворізький державний педагогічний університет, 2006 рік.
Самоосвіта: онлайн-курси на платформі EdEra «Бери й роби», «Про дистанційний та змішаний формати навчання», «Навчайся. Грай. Працюй», «Ефективні рішення Google for education для хмарної взаємодії» (2020 р.);
курси підвищення кваліфікації на базі КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради за програмою «Учителі образотворчого мистецтва», захист досвіду з теми «Формування медіаосвітнього простору на уроках предметів естетичного циклу та трудового навчання» (2019 р.);
курси підвищення кваліфікації на базі КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради за програмою «Учителі трудового навчання, обслуговуючої праці та курсу «Технології», захист досвіду з теми «Ефективні технології викладання інтегрованого курсу мистецтва та технологій в умовах становлення Нової української школи» (2018 р.);
майстер-класи «Сучасні тренди в мистецтві та творчості – техніка нанесення Мехенді», «Технологія виготовлення виробів із вторинної сировини», «Практичне застосування 3D-ручки», «Виготовлення сувенірної продукції» (2019 р.);
спікер Всеукраїнського фестивалю STEM-освіти Ukrainian Education Festival (2019 р.), міських методичних навчань «Створення медіаосвітнього простору на уроках предметів естетичного циклу» (2019 р.), I Міської науково-практичної конференції «Мистецтво країн Європейського регіону у просторі світової культури», доповідач з теми «Тривимірна графіка – сучасний прийом створення об’ємних об’єктів пам’яток архітектури Європейського регіону» (2020р.), наукової конференції «Мистецтво в культурі сучасності», доповідач з теми «Моя рідна школа – школа майбутнього» (2018 р.);
переможниця медіапроєкту «Відеоканал Комунарської освіти» в номінації: «Майстерність вчителів» (2018 р.), Міської педагогічної виставки 2019-2020 в номінації «Нова українська школа: оновлення змісту викладання навчальних предметів», доповідач з теми: «Педагогічний коучинг як технологія професійного розвитку сучасного викладача в системі мистецької та технологічної освіти»;
лауреатка другого (обласного ) туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2020» у номінації «Образотворче мистецтво», районного фестивалю «Інклюзивний світ розвитку» у номінації «Раннє втручання. Дидактичні ігри на розвиток дрібної моторики» (2020 р.);
фіналістка проєкту «Управлінська сотня кадрового резерву» (2019 р.);
учасниця проєкту «Країна мрій» на отримання грантів за підтримки Запорізької міської ради (2019 р.), Дванадцятої міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти - 2021» в номінації «STEM-освіта: сучасні формати й практичні рішення від дошкільника до компетентного учня і студента».
Педагогічна ідея
«Стартап як нова форма реалізації творчих проєктів – новий рівень менеджмент-коучингу в системі технологічних та мистецьких дисциплін»
Суть моєї педагогічної ідеї полягає у використанні певної сукупності методів, прийомів, технологій та інновацій, що сприяють розвитку ключових та предметних компетентностей, творчих здібностей, інтересів, умінь і навичок та інших інтелектуальних чинників у сучасних школярів. Ідея набула актуальності саме зараз, у час, коли вітчизняні освітні практики використовують STREAM-підходи для розвитку здібностей учнів, намагаючись виховати спеціалістів технологічних компаній та засновників власних стартапів.
У педагогічній діяльності використовую елементи менеджмент-коучингу як інноваційної технології науково-методичного супроводу освітнього процесу, яка підвищує його якість, формує у педагога конкурентоспроможність відповідно до європейських стандартів і найкращих вітчизняних традицій, створюючи єдиний диференційований акмеологічний освітній простір для неперервного розвитку педагогічної майстерності коуч-вчителя та творчої реалізації учнів. На особистому прикладі демонструю, як можна хобі перетворити в успішну підприємницьку діяльність, організувавши власний стартап: пошив швейних виробів, виготовлення сувенірної продукції, мила, випікання пряників.
Головне завдання сьогодні – відібрати зі своїх методичних надбань усе прогресивне і змінити, модернізувати, трансформувати освітній процес так, щоб використовувати медіаосвітній простір, ураховуючи всі вподобання підлітків та форми навчання (як дистанційну, так і змішану). Тому в пріоритеті у мене – діджиталізація, яка допомагає адаптувати навчальну програму до потреб сучасності. Практикую проведення квестів, QR-вікторин, онлайн-олімпіад, конкурсів, тестування, створення хмар слів, флеш-карток, ментальних карт, тематичних відеороликів. Це дає змогу підвищити ефективність навчання, створити умови для активної взаємодії зі здобувачами освіти; розвивати їхні інтелектуальні, творчі здібності; виховувати гармонійну особистість; готувати учнів до життя в розвиненому інформаційному середовищі.
На уроках трудового навчання використовую мережу Internet, освітній процес організовую за допомогою хмарних технологій Google та інших онлайн-застосунків: мультимедійні дидактичні вправи LearningApps, комікси Storyboard That, тести Kahoot, флеш-картки, чат-бот в Telegram, GIF-анімації, спільні хмари слів Mentimeter, веб-квести, комп’ютерні ігри.
Запроваджена система роботи забезпечує:
- продуктивну командну співпрацю та партнерську взаємодію;
- індивідуалізацію та диференціацію освітнього процесу;
- умови для підвищення якості освіти;
- формування ключових та предметних компетентностей здобувачів освіти;
- економію часу та раціональність його використання;
- формує активну життєву позицію;
- мотивує до свідомого проєктування власної професійної діяльності відповідно до своїх вподобань.
На основі власного багаторічного досвіду розробила ряд творчих проєктів, підготувала переможців щорічних Всеукраїнських конкурсів «Знай і люби свій край», «Писанковий рай», «Таланти міста Z» та активних учасників екологічних акцій і челенджів: «Мішечок School Recycling World», «10 ECO днів». Значну увагу приділяю волонтерській діяльності: «Великодній кошик», «Дай лапу, друже!». Цього року пріоритетним питанням обрала глобальну екопроблему збереження лісів та переробки вторинної сировини, проводячи експерименти в лайфхак-лабораторіях. Впевнена, що стартап «Виготовлення прикрас та сувенірів із вторинної сировини» – успішний приклад реалізації моєї провідної педагогічної ідеї.
Посилання на відеорезюме: