БЕЛЬМЕГА АНАТОЛІЙ МИХАЙЛОВИЧ
вчитель трудового навчання (технологій) Іспаського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів імені Миколи Марфієвича Вижницької міської ради Вижницького району Чернівецької області
Педагогічний стаж: 20 років.
Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії.
Педагогічне звання: старший учитель.
Освіта: Південноукраїнський державний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського, 2005 рік.
Самоосвіта: курси підвищення кваліфікації при Інституті післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області (2020, 2021 рр.);
курси підвищення кваліфікації при ТОВ «Всеосвіта» за видом «Вебінар» (2020 р.).
Педагогічна ідея
«Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках трудового навчання»
Сучасна українська держава має потребу в людях творчих, діяльних, обдарованих, інтелектуальних. Наші учні – майбутній цвіт нації, інтелектуальна еліта, гордість, честь України, її світовий авторитет. Я переконаний у тому, що кожна дитина обдарована і по-своєму неповторна. Хтось має здібності до музики чи малювання, хтось пише вірші чи оповідання, хтось виявляє здібності до точних наук, а хтось має золоті руки.
Василь Сухомлинський у своїй книзі «Сто порад учителю» писав: «Немає абстрактного учня. Мистецтво й майстерність навчання і виховання полягає в тому, щоб розвивати сили й можливості кожної дитини, дати їй радість успіху в розумовій праці». І з цим важко не погодитись. Як вчитель трудового навчання намагаюсь допомагати кожному учневі знайти себе в житті, пробудити й розвинути в дитині ті творчі здібності, які закладено від народження. Особливо звертаю увагу на розвиток фантазії, логічного мислення і майстерності, оскільки без фантазії неможлива творча робота в жодній галузі культури.
Кожен учень – індивідуальність, яка потребує особливого підходу. Важливо допомогти дитині пізнати себе, свої здібності, нахили, тому поряд з формуванням національної самосвідомості, оволодінням дітьми культурою, мистецтвом, народними традиціями та звичаями у центр уваги поставлена проблема розвитку творчої особистості та формування конкурентоспроможного учня. Давня мудрість говорить: «Хто стоїть на місці, той відстає». Тому місія сучасного вчителя – рухатися вперед, не зупинятися, досягнувши вершини – підійматися вище.
Реалізуючи свою педагогічну ідею, перед собою ставлю мету:
- формувати знання про основи виробництва, економічні знання; вміння знаходити, сприймати інформацію, застосовувати комп’ютерні технології;
- розвивати технічне мислення, вміння працювати з необхідними в повсякденному житті інформаційними системами, базами даних, конструювати об’єкти за допомогою комп’ютера;
- виховувати у школярів елементи інформаційної культури, формувати вміння вільно орієнтуватися в інформаційному суспільстві, адаптуватися до нього.
На своїх уроках використовую різні традиційні та інноваційні форми, методи, прийоми та засоби освітньої діяльності – головне, щоб вони давали бажаний результат. Серед них: створення ментальних карт, розгадування кросвордів, асоціативний кущ, відкритий мікрофон, створення ситуації успіху. Працюючи над творчим завданням, учні об’єднуються у пари або малі групи. Поряд із традиційними уроками проводжу нестандартні: урок-екскурсія, урок-конкурс, мистецтвознавчий турнір, майстер-клас, творчий проєкт. Особливе місце займає застосування вебресурсів: YouTube, WordWall, jamboard, pinterest, paddle тощо.
Під час виконання практичних робіт на уроках трудового навчання школярі виконують технологічні операції, застосовуючи при цьому свої знання та уміння; розробляють творчі проєкти, результатом яких є вироби, які знаходяться на постійно діючих виставках. Мої учні є неодноразовими переможцями ІІ та ІІІ-го етапів Всеукраїнської учнівської олімпіади з трудового навчання.
Реалізовуючи творчі задуми, значну увагу приділяю позакласній роботі. Веду гурток «Різьблення по дереву», в якому навчаю та прививаю любов до декоративно-прикладного мистецтва. Виготовлені учнями вироби представляю на різних конкурсах: «Космічні фантазії», «Чисті роси», «Наш пошук і творчість – тобі Україно», «Галерея мистецтв», «Український сувенір».
Разом з учнями збираємо інформацію про творчих людей рідного краю, зокрема с. Іспас. На основі зібраного матеріалу створили такі творчі проєкти: «Гуцульські майстри різьби по дереву», «Роль мистецтва в житті людини», «Сім’я Шкрібляків», сформували альбом-презентацію «Майстри с. Іспас».
Своїми доробками ділюся на сторінках педагогічних видань «Молодий вчений», Інтернет-ресурсах для сучасного вчителя: «На урок», «Всеосвіта», «Методпортал», «Учительський журнал» та особистому сайті, де розміщую цікаві матеріали.
У своїй роботі керуюсь принципом: допомогти дитині знайти свій ключ до успіху, створити умови, у яких вона розкриватиме свої здібності, творитиме своє життя, зростатиме духовно, творчо, інтелектуально і самовдосконалюватиметься. У науці й досі ведуться дискусії з проблеми: чи можна навчити творчості? Спираючись на інноваційний пошук та власний досвід роботи, стверджую: «Що творчості можна і треба вчитися!!!».
Посилання на відеорезюме: