• A-
    A+

ЯЦЕНКО НАТАЛІЯ СТАНІСЛАВІВНА

вчителька математики Хажинської загальноосвітньої школи I-III ступенів Семенівської сільської ради Житомирської області

Педагогічний стаж: 20 років.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії.

Освіта: Житомирський державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2000 рік.

Самоосвіта: дистанційні курси підвищення кваліфікації вчителів математики, фізики, інформатики та астрономії (2021);

курси підвищення кваліфікації на базі Житомирського обласного інституту підвищення педагогічної освіти вчителів математики (2020), вчителів фізики та математики (2017);

інтернет-конференція «Професійний розвиток вчителів математики», (освітній портал «На урок», 2020);

всеукраїнський конкурс «Учитель року-2018» у номінації «Фізика», I місце у першому турі.

Педагогічна ідея

«Формування математичної компетентності учнів – це місія математичної освіти»

Указом Президента України 2020-2021 н. р. оголошено Роком математичної освіти. Також у цей період ми готуємось до дослідження математичної грамотності PISA. Тому особливо у цей рік актуально популяризувати свій предмет і показати його значущість.

У своїй діяльності використовую «Принцип бамбука». Після того, як посадили бамбук, він 3-4 роки росте досить повільно, але за цей час формується потужна коренева система, що за наступні 6 тижнів виростає на 25-30 метрів. Бамбук міцніший, ніж сталь та твердіший, ніж дуб. Це прекрасний матеріал для сейсмостійкого будівництва. Так і для досягнення успіху спочатку необхідно сформувати знання, вміння, навички – досить значний запас міцності, а вже потім – швидке зростання.

Для цього працюю у напрямку застосування новітніх технологій навчання під час викладання математики. Готуючись до уроку, ставлю перед собою мету та визначаю, якими методами буду її досягати та які при цьому форми роботи обиратиму. Це залежить від рівня успішності учнів, їх вікових та психологічних особливостей, технічного забезпечення та інших чинників. Для мене важливим є внутрішній настрій учнів для реалізації активних форм роботи, використання комп'ютерних технологій, проведення нестандартних уроків, створення умов для самовираження дитини в різних видах діяльності. І від того, наскільки вдалим буде вибір технології навчання на певному етапі уроку, залежить досягнення поставленої мети.

На початку уроку використовую технологію проблемного навчання, яка формує нові знання, навички та розвиває здібності, активність, зацікавленість, ерудицію. У 6 класі під час вивчення ознак подільності ставлю такі запитання: – Як можна перевірити, чи ділиться число без остачі на 2, 3, 5, 9? (Так, діленням у стовпчик). – А чи можна відповісти на це запитання швидше, не використовуючи ділення? Проведемо гру-експеримент: ви називаєте число, я одразу відповідаю на це запитання, а ви перевіряєте ділення на калькуляторі. Чим же я користуюся під час відповідей? Проблемну ситуацію створено.

Наприклад, під час вивчення теми «Кут. Вимірювання кутів» на уроці геометрії в 7 класі я пропоную учням побудувати кут 90⁰ за допомогою шаблона кута 27⁰.Проблемну ситуацію створено.

Велику увагу приділяю усному рахунку, майже на кожному уроці виділяю на це 2-3 хвилини.

Використовую мнемонічні правила. Мнемотехніка – це процес засвоєння нової інформації за допомогою спеціальних методів і прийомів. Це нова освітня технологія, що допомагає кожній дитині комфортно та легко здобувати знання у будь-якому віці. Мнемотехніка використовує природні механізми пам’яті мозку і дозволяє повністю контролювати процес запам’ятовування, збереження і пригадування інформації.

Так, під час вивчення формул зведення у 10 класі на уроках алгебри я використовую мнемонічні правила – хитання головою.

1. При переході через горизонтальний діаметр функція не змінюється – хитання головою вправо-вліво – «ні, функція не змінюється».

2. При переході через вертикальний діаметр функція змінюється –  хитання головою вверх-вниз – «так, функція змінюється».

У 6 класі на уроках математики під час вивчення теми «Розкриття дужок» також використовую мнемонічне правило – знак «мінус» має привітатися за руку з кожним, хто стоїть в дужках.

У 9 класі під час розв’язування лінійних нерівностей мої учні користуються таким правилом: «дзьобик» знаку нерівності показує напрям штриховки.

У своїй діяльності я використовую наскрізні лінії. Виокремлення в навчальних програмах таких наскрізних ліній ключових компетентностей як «Екологічна безпека і сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність» спрямоване на формування в учнів здатності застосовувати знання й уміння у реальних життєвих ситуаціях.

У 5 класі під час вивчення теми «Множення натуральних чисел», у 6 класі під час узагальнення знань з теми «Відсотки» та у 8 класі під час вивчення теми «Площа прямокутника» реалізовую наскрізну лінію «Підприємливість і фінансова грамотність», розв’язуючи такі задачі:

Якщо не закрити кран під час чищення зубів, то дарма виллється 3л води. Петрик і Оленка чистять зуби двічі на день. Минулого тижня Петрик забув закрити кран тричі, а Оленка тільки один раз закрила. Скільки води витекло даремно через неуважність дітей?

У який банк ви б поклали свої гроші на депозит: туди, де нараховують 14% річних, чи туди, де нараховують 19% річних?

Один банк надає кредит під 12% річних, а інший – під 18% річних. У якому банку ви б узяли кредит?

Батьки вирішили зробити ремонт у ванній кімнаті, довжина якої 160 см ширина – 150 см. У магазині було запропоновано три види плитки для підлоги: 40×40 см по 51 грн за 1 плитку; 30×30 см по 38 грн за 1 плитку; 20×50 см по 24 грн за 1 плитку. 1. Обчисліть: площу ванної кімнати у см2, площу однієї плитки кожного виду; кількість плиток кожного виду, потрібну для підлоги цієї ванної кімнати і їх вартість. Перевірте правильність своїх обчислень на макетах: 40×40 30×30 20×50.

Під час вивчення теми «Додавання натуральних натуральних чисел» реалізовую наскрізну лінію «Екологічна безпека і сталий розвиток», розв’язуючи таку задачу:

Із метою відновлення лісового масиву учні п’ятих класів висаджували дерева. Усі разом вони посадили 58 дерев. Учні 5-А і 5-В класів посадили 35 дерев, а учні 5-Б і 5-В класів – 38 дерев. Скільки дерев посадили учні кожного класу?

Під час проведення уроків математики я впроваджую Steam-освіту. Така система освіти навчає дитину жити у реальному швидкоплинному світі, який постійно змінюється, вміти реагувати на ці зміни, критично мислити, бути загально розвиненою творчою особистістю. Існує така думка, що діти, які проходять навчання за такою системою, беззаперечно стають лідерами соціуму, легко адаптуються та знаходять своє місце в житті.

У 8 класі під час узагальнення теми «Чотирикутники та їх властивості» на початку уроку кожен учень обирав один із видів чотирикутника, завчасно мною виготовлених. Таким чином, утворились чотири групи. Кожна група отримала ватман, на якому діти клеїли свої фігури, записували їхні властивості та все, що вони могли знайти цікавого про даний чотирикутник. Кожен учень захищав свій проєкт.

У 6 класі під час вивчення теми «Координатна площина» запитую в дітей: чи можна побудувати жирафеня, застосовуючи знання з математики? А далі працюємо і будуємо жирафеня, а також інші тваринки. Дітям дуже подобаються такі уроки.

У 5 класі під час узагальнення теми «Геометричні фігури»  пропоную учням скласти казку, використовуючи геометричні фігури, намалювати ілюстрації до неї та презентувати свою роботу.

У цьому навчальному році в рамках проекту Семенівської ОТГ «Наша школа в цифрах» математики нашої школи разом з дітьми долучились до нього і створили три проєкти: «Гарно і затишно», «Смачно і корисно», «Тепло і комфортно».

Основною формою моєї роботи є урок, але важливе місце у формуванні математичної компетентності, розширенні кругозору учнів, їх творчого мислення, займає позаурочна робота. Учні із задоволенням приймають участь у математичних змаганнях, конкурсах, вікторинах. Уже багато років діти нашої школи є учасниками міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру».

Результати учнів у предметних олімпіадах:

2019-2020 н. р. – Аніщенко Максим, 6 клас – II місце в районній олімпіаді з математики.

2018-2019 н. р. – Титарчук Інна, 10 клас, – III місце в районній олімпіаді з математики.

2017-2018н. р. – Титарчук Інна, 9 клас – II місце в районній олімпіаді з математики.

Результати учнів у ЗНО:

2014-2015 – Лучук Денис 192 бали.

Посилання на відеорезюме: 

https://drive.google.com/file/d/1J7dB66Dkpx6tWmg9Rwx7QAK3njSmna6E/view?usp=sharing

 

 


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux