• A-
    A+

ТИХА ІННА ВОЛОДИМИРІВНА

вчителька математики та інформатики Лиманського навчально-виховного комплексу «гімназія - загальноосвітня школа І ступеня» Лиманської міської ради Донецької області

Педагогічний стаж: 17 років.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії.

Освіта: Слов’янський державний педагогічний університет, 2003 рік (нині – Державний вищий навчальний заклад «Донбаський державний педагогічний університет»).

Самоосвіта: курси підвищення кваліфікації вчителів математики та інформатики при Державному вищому навчальному закладі «Донбаський державний педагогічний університет» (2018);

курси підвищення кваліфікації експертів (тренерів) з питань проведення інституційного аудиту в закладах загальної середньої освіти при Донецькому обласному інституті підвищення педагогічної освіти  (2020).

Педагогічна ідея

Моїм педагогічним кредо є вислів Д. Пойа: «Найбільш глибокий слід залишає те, що тобі вдалося відкрити самому», який відображає педагогічну ідею – формування математичної грамотності учнів засобами інновацій. Математика виникла з потреб людини. Тому важливо, щоб учитель математики якомога частіше показував життєві ситуації, де людині допомагає математика. Своє завдання бачу в тому, щоб знайти такі прийоми, які б розвивали навички:

вміння бачити і розв’язувати проблему комплексно і нестандартно;

проводити дослідницьку діяльність;

уміти використовувати ІКТ;

вміти спілкуватися рідною та іноземними мовами;

вміти працювати в команді;

не боятися брати на себе відповідальність.

Мета навчання математики в закладах освіти на засадах компетентнісного підходу полягає насамперед у формуванні в учнів предметної математичної компетентності на рівні, достатньому для забезпечення життєдіяльності в сучасному світі, успішного оволодіння знаннями з інших освітніх галузей у процесі шкільного навчання, забезпечення інтелектуального розвитку учнів, розвитку їхньої уваги, пам’яті, логіки, культури мислення та інтуїції.

Тому для реалізації цих завдань на своїх уроках використовую:

прийоми та методи ІКТ;

проєктні технології;

технології розвитку критичного мислення;

інтерактивні та ігрові технології.

З п’ятого класу впроваджую елементи ігрового навчання (настільна гра, ділова гра, квест, екскурсія тощо). Більша частина учнів уже у 8-9 класах уміють оформлювати інформацію у вигляді логічних схем і алгоритмів, створювати ментальні мапи (MindMaps). Формую цифрову компетентність учнів, використовуючи на уроках Інтернет-ресурси (Learning, Padlet, онлайн-тести тощо), розвиваю критичне мислення дітей за технологію «Кубик Блума». Учні навчились інформацію сприймати, потім аналізувати, перш ніж перетворити у знання. Працюючи у групах, вони прислухаються до співрозмовників, навіть тоді, коли не згодні з думками інших, оцінюють різні судження і роблять висновки на основі доказів. Вагомим результатом вважаю показники ЗНО 2019 та 2020 (80%-90%), результативність участі в олімпіадах.

Впроваджую елементи STEM-освіти: дослідницький метод (навчання сприймається як природний процес, що задовольняє цікавість учня), вимірювання, використання ІКТ для розв’язування задач, конструювання тощо. Наприклад, уже в п’ятому класі при вивчені теми «Відрізок та його вимірювання» за допомогою навчально-дослідницької діяльності учні набувають досвіду вимірювання довжин, порівняння довжин відрізків, використання методів: вимірювання, спостереження, порівняння, аналіз, формулювання власних думок та припущень (так я впроваджую елементи  STEM-освіти).

Уже сьогодні кожен учитель готується працювати за принципами Нової української школи. Саме НУШ приділяє значну увагу формуванню математичної компетентності, прикладній спрямованості математики, а також формуванню життєвих компетентностей дітей. Тому уроки будую так, щоб кожен учень усвідомлював значення математики для повноцінного життя в сучасному суспільстві та міг використовувати математичні навички в життєвих ситуаціях, які обов’язково пропоную на кожному уроці (виконувати розрахунки при покупках, підраховувати витрати при підготовці до туристичного походу, робити обчислення при ремонті будівлі, розподілити витрати при користуванні мобільним зв’язком, розрахувати добову норму молока дитини тощо).

Переконана, що учитель повинен бути координатором, зацікавити учнів, викликати інтерес навіть до нецікавих на перший погляд тем. Впроваджую «Педагогіку партнерства», де намагаюсь бути консультантом дитини. Але одночасно з цим, пам’ятаю, що урок повинен вирізнятися організованістю, насиченістю, високим темпом.

Я постійно в пошуку, працюю над підвищенням своєї педагогічної майстерності. Черпаю нові ідеї у навчально-методичній літературі, на онлайн-курсах і вебінарах, конференціях, курсах підвищення кваліфікації.

Посилання на відеорезюме:  https://youtu.be/2JLx1xAOyH0

Посилання на інтернет-ресурси, де учасник представлений:

https://sites.google.com/view/tyhainna/%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B0


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux