• A-
    A+

СТЕГУРА ОКСАНА ВАСИЛІВНА

вчителька математики Ужгородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 12 Ужгородської міської ради Закарпатської області 

Педагогічний стаж: 21 рік.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії.

Педагогічне звання: старший учитель.

Освіта: Ужгородський державний університет, 1993 рік (нині – Ужгородський національний університет).

Самоосвіта: курси вчителів математики, (2020, 2018);

дистанційний курс «Організація освітнього середовища засобами Google Classroom»;

дистанційний курс «GeoGebra» для вчителів математики;

семінар-практикум «Інноваційні інтреактивні методи дистанційного навчання».

Педагогічна ідея

Державний стандарт базової і повної середньої освіти  визначає значення математичної освіти для життєдіяльності особистості в сучасному суспільстві. В ньому зазначено: «…Якість математичної підготовки молодого покоління – індикатор готовності суспільства до соціально – економічного розвитку, мобільності особистості в освоєнні і впровадженні нових технологій, розумінні принципів будови і правильного використання сучасної техніки, сприйманні наукових і технічних ідей. Тобто від якості математичної підготовки залежить науковий, технічний, технологічний, економічний і оборонний потенціал держави.»

Якісну математичну підготовку неможливо надати молодому поколінню, використовуючи лише традиційні прийоми та методи навчання. Сучасному педагогу необхідно так планувати навчальний процес, щоб кожен здібний учень мав змогу повністю проявити себе, тим самим підвищити якість знань та свій творчий потенціал. За таких умов в сучасній освіті не обійтись без використання педагогічних інновацій.

Актуальність теми пов’язана із сучасними тенденціями в педагогіці. В наш час як теоретична так і практична педагогіка характеризується переосмисленням й зміною багатьох поглядів і підходів, відмовою від деяких застарілих традицій і стереотипів. Сьогодення потребує від педагога-практика високого професіоналізму, володіння сучасними технологіями навчання та виховання, бажання та вміння постійно вчитися та самовдосконалюватися, поєднувати творчий підхід, прагматичність та раціоналізм.

Над проблемою «Формування математичних компетентностей учнів на уроках математики шляхом використання інтерактивних технологій» працюю вже 3 роки.

Головна мета педагогічної діяльності:

технологізація педагогічних процесів шляхом впровадження новітніх технологій, методик, сучасних інформаційних засобів навчання;

впровадження особистісно орієнтованого навчання шляхом застосування педагогічних інновацій;

підвищення якості знань учнів;

підвищення вихованості учнів.

Головною в роботі стала проблема зробити навчання цікавим: для учня це означає посильним і успішно-результативним. Виховання ж інтересу передбачає реалізацію багатьох методичних прийомів, пошук і застосування різних технологій навчання.

Використання на уроках математики інноваційних технологій сприяє професійному зростанню вчителя, змінює атмосферу на уроці, викликає робочий настрій у дітей, і як наслідок, покращується якість набутих знань.

Саме з появою нових педагогічних інструментів – комп’ютерних технологій – суттєво змінюють не тільки форми й методи навчання, але й підходи до виховання особистості. Процес використання сучасних комп’ютерних технологій у повсякденному житті готує молодь до реальної і потрібної суспільству трудової діяльності, формує в неї позитивне ставлення до засобів нових інформаційних технологій, переконаність в ефективності цих технологій навчання та виховання. Відомо також і те, що чим раніше дитина починає працювати з комп’ютерними засобами, тим швидше вона долає психологічний бар’єр, що виникає між традиційними формами, методами й засобами навчально-виховного процесу й навчанням з використанням комп’ютерних технологій.

Школа повинна підготувати людину мислячу, котра не тільки має знання, але й уміє використати їх у житті. Тому спрямованість на формування розумових здібностей дитини та передання навиків ефективного оперування засобами пізнання повинна виступити як головний пріоритет із самого початку навчання. Безумовно, значна частина таких засобів базується на впровадженні ІКТ.

Перш за все, добираючи до уроку програмне забезпечення та електронні засоби навчання, враховую, що вони повинні відповідати певним вимогам, а саме:

  • бути цікавими і викликати позитивні емоції у школярів;
  • активізувати пізнавальну та розумову діяльність учнів;
  • викликати у дитини бажання навчитися працювати самостійно;
  • відповідати психолого-педагогічним вимогам;
  • розвивати творчі здібності дитини;
  • носити навчально-контролюючий характер.

Мету моєї педагогічної діяльності досягаю через використання інформаційної компетенції учнів, поєднанням викладання математики з одночасним застосуванням методів і засобів, організаційних форм притаманних інформаційній діяльності.

Тестові технології

Завдання на тестовій основі отримали широке поширення в практичній діяльності. Я їх використовую на різних етапах уроку, в ході індивідуальної, групової та фронтальної роботи, в поєднанні з іншими засобами та прийомами навчання. Сьогодні існують різноманітні варіанти тестів. На мій погляд, тести, створені самим учителем, дозволяють найбільш ефективно виявляти якість знань, індивідуалізувати завдання, враховуючи особливості кожного учня.

Тестові завдання складаю з урахуванням завдань уроку, специфіки досліджуваного матеріалу, пізнавальних можливостей, рівня готовності учнів. Тестова технологія допомагає при контролі знань учнів. Тест забезпечує суб’єктивний фактор при перевірці результатів, розвиває у дітей логічне мислення, уважність.

Тестові завдання відрізняються за складністю та формою варіантів відповідей. Використання тестових завдань дозволяє здійснити диференціацію та індивідуалізацію навчання учнів з урахуванням їхнього рівня пізнавальних здібностей. Починаючи вивчати якусь тему, ставлю на меті подивитись динаміку засвоєння матеріалу. Тести по можливості створюю до кожного уроку. Даю невеликі гуглформи, щоб потім проаналізувати, який матеріал учнями засвоюється гірше. Це традиційні математичні диктанти, «усний рахунок», тести, самостійні роботи. Позитивним фактором є те, що всі учні щодня приймають участь у опитуванні. Залучаю учнів до тестування під час уроків в школі за допомогою мобільних телефонів, вдома з використанням комп’ютера.

Уроки з використанням мультимедійних засобів

Основну роль в розробці уроків приділяю реалізації відомих інтерактивних методів навчання («Продовжи речення», «Мікрофон», «Мозковий штурм» та інші) за допомогою мультимедійних засобів. До уроків готую презентації,  в які включаю не тільки теоретичний матеріал, який обов’язково треба вивчити, алгоритми розв’язування вправ, а «Інтерактивні вправи», «Математичні диктанти», «Завдання на відповідність», «Тести». Це дає змогу мені організувати навчання так, щоб усі учні були залучені до процесу пізнання, формування висновків, досягнення певного результату, коли кожен робить індивідуальний внесок, обмінюючись знаннями, ідеями, способами діяльності з іншими.

Використання вправ Learningapss

В уроки з молодшими школярами намагаюсь включати ігрові форми навчання. В цьому мені допомагають вправи Learningapss. Діти їх виконують із захопленням. Самі створюють вправи і публікують їх після консультації зі мною. Це вправи тренувального характеру, тому ними зручно користуватись на уроці, якщо є можливість працювати з мультимедійним обладнанням. Звичайно як тренінг учні їх використовують  вдома.

Я вважаю, що використання на уроках ігрових технологій забезпечує досягнення єдності емоційного й раціонального в навчанні. Так включення в урок ігрових моментів робить його цікавішим, створює в учнів гарний настрій, полегшує подолання труднощів. Я використовую їх на різних етапах уроку.

Результативність представленого досвіду

Кожен з методів навчання має певні переваги і недоліки. Ефективність їх застосування визначається специфікою конкретного процесу навчання. Універсальних рекомендацій щодо складу і застосування методів навчання не існує. Кожен із нас самостійно приймає рішення про використання того чи іншого методу на основі свого власного досвіду, врахування особливостей учнівської аудиторії з метою максимальної ефективності процесу навчання.

У ході інтерактивного навчання учні вчаться критично мислити, вирішувати складні проблеми на основі аналізу ситуацій і відповідної інформації, приймати продумані рішення, брати участь у дискусіях, спілкуватися з іншими людьми.

Інтерактивні методи відкривають нові можливості для ефективної взаємодії учителя й учнів: учитель стає наставником саморозвитку учня, провідником в інформаційному просторі, а учень в свою чергу, перетворюючись на суб’єкта пізнавальної життєдіяльності протягом уроку, набуває особистісних компетентностей.

Інтерактивне навчання розвиває в учнів комутативні вміння та навички, забезпечує виховну мету, привчає їх працювати в команді, знімає нервове навантаження. Стійка динаміка якості знань учнів є підтвердженням ефективності впровадження досвіду та обґрунтовує доцільність використання інноваційних методів для формування компетентної особистості.

Досвід використання таких вправ на уроках математики впродовж останніх двох років (у мене був10, 11 клас) показав, що діти набагато краще орієнтуються в різноманітних завданнях, швидше з ними справляються, розуміють, що від них вимагається, в порівнянні з тими учнями, які це не робили. Наприклад, використання тестів допомагали їм при підготовці до ЗНО. Після кожного уроку повторення вони мали можливість перевірити свої знання.

Навчальні заняття для мене та моїх учнів – постійний пошук, спільна праця, в основі якої довіра та спільне бажання досягнути бажаний результат.

Посилання на відеорезюме: 

https://drive.google.com/file/d/1I6yKgvMTebRjeCWYt7SaoHZBNR1bJP4g/view?usp=sharing

 

 


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux