• A-
    A+

ПЕТРЮК ОЛЕСЯ ІВАНІВНА

вчителька математики Мамаївського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Чернівецької області 

Педагогічний стаж: 16 років.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії.

Освіта: Чернівецький національний університет ім. Ю. Федьковича, 2004 рік.

Самоосвіта: практичний курс «Сучасні технології онлайн-навчання «Цифрове освітнє середовище «МійКлас» (2020);

курси підвищення кваліфікації «Теоретичні та практичні основи конструювання уроку математики з компетентнісним підходом» на базі Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області (2020);

методична студія для вчителів математики за участю методистів Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області;

обласний семінар для методистів, які здійснюють супровід організації освітнього процесу з математики та інформатики з проблеми «Розвиток критичного мислення школярів через участь у міжнародних проєктах» (2019);

щорічна участь у Всеукраїнському та Міжнародному конкурсі «Кенгуру», Всеукраїнській олімпіаді з математики.

Педагогічна ідея

«Формування ключових компетентностей на уроках математики шляхом використання інформаційно-комунікативної технології»

Сучасний етап розвитку суспільства характеризується інтенсивністю і глибиною інформатизації всіх його інститутів. Тому впровадження комп’ютерних технологій в освіту можна охарактеризувати як логічний і необхідний крок у розвиток сучасного інформаційного світу.

Процес використання сучасних комп’ютерних технологій у повсякденному житті готує школярів до реальної і потрібної суспільству трудової діяльності, формує в них позитивне ставлення до засобів нових інформаційних технологій, переконаність в ефективності цих технологій навчання та виховання. Відомо також і те, що чим раніше дитина починає працювати з комп’ютерними засобами, тим швидше вона долає психологічний бар’єр, що виникає між традиційними формами, методами й засобами навчально-виховного процесу й навчанням комп’ютерних технологій.

Сучасна школа повинна підготувати людину мислячу, котра не тільки має знання, але й уміє використати їх у житті. Тому спрямованість на формування розумових здібностей дитини та передання навиків ефективного оперування засобами пізнання повинна виступити як пріоритет із початку навчання. Безумовно, значна частина таких засобів базується на основі інформаційно-комунікативних технологій. Перш за все, добираючи до уроку програмне забезпечення та електронні засоби навчання, враховую, що вони повинні відповідати певним вимогам, а саме: бути цікавими і викликати позитивні емоції у школярів; активізувати пізнавальну та розумову діяльність учнів; викликати в дитини бажання навчитися працювати самостійно; відповідати психолого-педагогічним вимогам; розвивати творчі здібності дитини; носити навчально-контролюючий характер.

Сьогодні існує велика кількість технологій, які дозволяють відійти від традиційних уроків, усунути монотонність навчального процесу. Сучасні освітні технології використовуються для реалізації пізнавальної і творчої активності школяра в навчальному процесі дають змогу підвищувати якість освіти; вони орієнтовані на індивідуалізацію, дистанційність і варіативність освітнього процесу, академічну мобільність учнів,  незалежно від віку та рівня освіти.

Моя педагогічна ідея – це використання на уроках математики інформаційно-комунікативної технології для формування ключових компетентностей учнів.

Вибір застосування мною даної технології полягає у використанні візуальних джерел, адже більша частина інформації засвоюється за допомогою зорової пам’яті. Візуальні джерела у вигляді слайдів я використовую на різних етапах уроку: при поясненні нового матеріалу, закріпленні, повторенні, контролі.

За допомогою комп’ютерних технологій на уроках я використовую такі форми роботи як: навчальний тренажер, ігрове навчальне середовище, моделюючий стенд.

Для підвищення інтересу вивчення математики за допомогою комп’ютера можна легко створити на уроці цікаву ігрову ситуацію. Учні з захопленням відправляються на пошуки піратських скарбів, фантастичних світів, у космічні подорожі, але для цього їм доведеться засвоїти певні математичні знання та отримати необхідні математичні навички.

Уже другий рік мої учні беруть активну участь у Міжнародному освітньому проєкті з математики «Матіфік». Matific – це збірник математичних онлайн-вправ, за допомогою яких учні вчаться розв’язувати та критично мислити в процесі пізнання. Міністерство освіти й науки України підписало меморандум про співпрацю та впровадження пілотного проєкту з австралійською освітньою платформою «Матіфік» щодо безкоштовного використання системи Матіфік для всіх учнів 1-6 класів, тому навчальна послідовність Matific враховує навчальну програму. Matific використовує ігрові принципи, щоб заохотити учнів навчатися через відкриття. Наприклад, на уроці математики в 5 класі з теми «Числові вирази» для закріплення знань я пропоную виконати такі завдання з Matific, як представлення текстових задач у вигляді алгебраїчних рівнянь, вирази з невідомими, дужки. Дані завдання формують критичне мислення та концептуальне розуміння, розвивають винахідливість та допитливість, що робить процес вивчення математики  цікавим та легким.

Учні індивідуально опановують математику та мають різні рівні підготовки. Даний освітній ресурс дозволяє мені призначати школярам цільові та персоналізовані вправи.

Для оцінювання знань здобувачів освітив Matific існує вбудована система звітності в реальному часі, за допомогою якої я відстежую успіхи учнів по засвоєнню теми на кожному етапі уроку. Також даний сервіс застосовую для роботи з обдарованими дітьми та невстигаючими учнями в позаурочний час – призначаючи індивідуальні завдання.

Для реалізації педагогічної ідеї на уроках математики в 7-8 класах я використовую освітню платформу «МійКлас». «МійКлас» – електронна освітня платформа, розроблена з метою забезпечення організації та контролю навчального процесу і є хорошим тренажером як для дітей, так і для вчителів у напрямку застосування інформаційно-комунікаційних технологій у навчанні. Дана програма містить велику кількість типових завдань. Виконуючи їх, діти напрацьовують навички розв’язання конкретної задачі. Після кожного перезапуску завдання «MiйКлас» автоматично створює нові умови вправи, змушуючи учня вирішувати однотипні завдання в режимі «нескінченного тренування», та для кожної задачі відображаються кроки розв’язання завдань.

У 7 класі на уроці алгебри з теми «Степінь з натуральним показником» для перевірки домашньої роботи пропоную учням виконати тести «Що таке степінь із натуральним показником».

Використання платформи «МійКлас» дає мені можливість швидко оцінити роботу учнів з тестами, а також прокоментувати їх помилки.

Для закріплення матеріалу учні, звичайно, повинні виконувати великий об’єм тренувальних вправ. Для урізноманітнення цього процесу використовую програми- тренажери. Наприклад, при вивченні теми «Додавання і віднімання дробів з різними знаменниками» у 8 класі я використовую «МійКлас». Учні, розв’язуючи завдання, мають можливість вчитися на власних помилках, оскільки програма після вирішення завдання відображає кроки їх розв’язання. Та в разі неправильної відповіді програма генерує повторне типове завдання.

Дана програма забезпечує самостійне виконання роботи учнями й виключає можливість списування.

Як вчитель маю можливість проаналізувати виконання завдань та переглянути, на які задачі скільки спроб використовувалося. Також зручним є автоматична перевірка завдань та генерування звітів за результатами учнівських досягнень, що значною мірою економить час учителя.

Проведення тестування під час уроку – це миттєва перевірка знань школяра, яка дозволяє  оцінити рівень засвоєння матеріал у всіх учнів класу на будь-якому етапі вивчення теми. Для електронного тестування я використовую програми для тестування, такі як: «На Урок» та «Мій Клас». Дані платформи містять велику бібліотеку готових онлайн-тестів з математики, алгебри та геометрії, а також дають можливість вчителю створювати власні тести.

На уроках алгебри та геометрії у 7-8 класах я використовую програму «Динамічна геометрія», Gran1, Gran-2D, Gran-3D, Advanced Grapher, Grapher 3D.

У 7-му класі при вивчені тем «Паралельні прямі», «Перпендикулярі прямі», учні можуть побачити, як потрібно будувати паралельні та перпендикулярні прямі, а також самостійно виконати малюнок. Також при вивченні теми «Геометричні побудови» учні можуть виконувати основні геометричні побудови за допомогою комп’ютера. Під час таких уроків розвиваються творчі здібності учнів, інтерес до математики.

У 11 класі  при вивченні теми «Призма. Пряма і правильна призма. Перерізи призми» зручно використовувати GRAN 3D, щоб продемонструвати їм наочно, як відбувається поворот фігур та виконання перерізів опуклих многогранників площинами. За допомогою комп’ютера учні можуть виконувати перерізи многогранників площинами; обчислювати об’єми та площі поверхонь многогранників, вимірювати відстані та кути.

Подібні завдання сприяють розвитку вмінням учнів спостерігати, аналізувати, робити висновки та узагальнення.

Сьогодні, одним із найактуальніших питань є збереження здоров’я учнів. Саме тому на уроках використовую прислів’я, афоризми, цитати як епіграф до уроку, змістом яких є здоров’язбереження дітей. Щоб запобігати  втомі школярів змінюю форми, види діяльності: усна, письмова, самостійна, робота з підручником, робота в парах, групова, творчі завдання, – я вважаю, що це необхідні умови кожного уроку. Не потрібно забувати про фізкультхвилинки. Наприклад, можна запропонувати учням «написати» очима цифри від 0 до 8, ця вправа корисна для профілактики порушень зору.

Досить часто на уроках пропоную різнотипні задачі про культуру гармонійного життя та збереження здоров’я.

Також, на уроках математики використовую інтерактивні методи: мозковий штурм, асоціативний кущ, «Мікрофон», «Лови помилку», «Знайди співвідношення». Проте не слід забувати про традиційні методи навчання, оскільки також дуже важливим є освоювання всього своїми руками: і графічні побудови, і письмові обчислення (дії в стовпчик), і вимірювання за допомогою лінійки, транспортира реальних об’єктів, чи моделей геометричних фігур, чи вимірювання на місцевості.

Велику увагу приділяю систематичному виконанню усних вправ. Усне опитування на уроках математики є однією з основних форм оперативної перевірки знань і вмінь учнів. Для формування стійкого пізнавального інтересу до математики використовую логічні задачі, загадки, ребуси.

Це дає змогу мені організувати навчання так, щоб усі учні були залучені до процесу пізнання, формування висновків, досягнення певного результату, коли кожен робить індивідуальний внесок, обмінюючись знаннями, ідеями, способами діяльності з іншими. Завдяки гармонійному поєднанню традиційних та інноваційних форм, засобів і методів подання нового матеріалу та формування знань та навичок в учнів  дає можливість підвищити якість знань школярів та результативність уроків математики.

Отже, використання інформаційно-технологічних методів навчання позитивно впливає на мотивацію учнів до вивчення математики, оскільки враховує індивідуальні освітні можливості, потреби, інтереси, надає широкий вибір змісту, форм, методів, засобів одержання й обробки інформації для здійснення навчально-дослідницької, проєктної діяльності; розкриває творчий потенціал учнів; сприяє формуванню інформаційно-комунікативної компетентності учнів та ін.

Вважаю, що справжній учитель завжди повинен самовдосконалюватись, підвищувати рівень педагогічної майстерності, тому вивчаю досвід колег та ділюся власним досвідом роботи.

Посилання на відеорезюме: 

https://www.youtube.com/watch?v=Oj8TKbz5CEQ&feature=youtu.be

 

 


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux