• A-
    A+

МАРГАРІТ ЛЮДМИЛА АНАТОЛІЇВНА

вчителька математики та інформатики Болградського навчально-виховного комплексу «Спеціалізована школа І-ІІІ ступенів-ліцей» Болградської районної ради Одеської області 

Педагогічний стаж: 21 рік.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії.

Педагогічне звання: старший учитель.

Освіта: Одеський державний університет ім. І. І.Мечникова, 1999 рік (нині – Одеський національний університет імені І. І. Мечникова).

Самоосвіта: практичний ІКТ-курс вчителів математики ЕОР «Мій клас» та практичний курс «Сучасні технології онлайн навчання» вчителів математики ЕОР «Мій клас»  (2020);

Всеукраїнський онлайн-марафон «Траєкторія розвитку сучасного педагога» ТОВ «Всеосвіта» (2020).

Педагогічна ідея

«Використання інноваційних технологій для розвитку логічного мислення та життєвих компетентностей на уроках математики»

«Математику слід вивчати у школі

так, щоб одержані знання були

корисні для звичайних потреб у житті»

(М. І. Лобачевський).

Сьогодні позаду вже 21 рік моєї педагогічної роботи й стільки ж років безперервного навчання. За цей проміжок часу я зрозуміла, що головне призначення вчителя – не просто дати знання, а навчити здобувати їх, вміти їх застосувати. Тому у своїй роботі багато часу приділяю тому, щоб навчити учнів самостійно та логічно мислити, знаходити потрібну інформацію, зіставляти факти, тобто розвивати навички, які точно стануть у нагоді й по завершенні навчання у школі. Сучасний учень – «нове чудо світу», озброєне мобільним, планшетом, що проводить дозвілля в Інтернеті, і саме тому вчити дітей так, як учили нас, уже неприйнятно, учитель повинен постійно вдосконалюватися. Педагог, який добре володіє комп’ютером, орієнтується в сучасних гаджетах має унікальну можливість інтенсифікувати навчальний процес, зробити його більш наочним та динамічним.

Як сучасний вчитель, я почала шукати нові методи, форми роботи, нові інтернет-технології, щоб зацікавити дітей, щоб не позбавити їх бажання вчитися, зробити процес навчання корисним, таким, що розвиває життєві компетентності учнів, а насамперед: математичну, інформаційно-комунікативну, громадянську та соціальну, підприємливість та фінансову грамотність, вміння навчатися впродовж життя.

На практиці у своїй роботі використовую інформаційні комп’ютерні технології, диференційоване навчання, групове навчання, проблемне навчання, розвиваю критичне мислення, ігрові та проєктні технології.

Для розвитку математичної компетентності та фінансової грамотності на своїх уроках знайомлю учнів з певними типами задач, способами їх розв’язання та життєвими ситуаціями, коли отримані знання можуть знадобитися в реальному житті; формую в кожної дитини уміння розв’язувати різні рівняння, нерівності, системи; вчу складати математичні моделі; аналізувати відповіді інших тощо.

Важливим є вміння школярів самостійно визначати результати роботи на уроці. Для цього впроваджую прийом «Очікувані результати». Він дає змогу кожній дитині проаналізувати в кінці уроку, чи досягнув він поставленої мети, визначити, над чим ще слід попрацювати. Працюю з учнями індивідуально, за їх потребами. Врахування рівня знань і можливостей кожного вихованця завжди приносить результат. Вже зовсім звичайними на уроках стали прийоми інтерактивного навчання, у своїй практиці впроваджую роботу в групах, парах. Групи використовують інформаційні, творчі, дослідницькі завдання. Такими видами робіт вчу дітей співпраці в команді, допомагаю усвідомити власний внесок у спільну справу. Участь кожної дитини в роботі групи учні оцінюють спільно або індивідуально, що сприяє критичному ставленню до себе, відповідальності, вдосконаленню та соціалізації, розвиває громадянську та соціальну компетентності.

Щоб заохотити до активності й почути думку кожного учня, впроваджую різні прийоми («мікрофон», «продовжи речення», «мозковий штурм», «спіймай помилку») та форми (парна, групова, проектна).

Моїй роботі допомагають нестандартні форми уроку, які стимулюють пізнавальну активність учнів, вміння діяти в незвичних ситуаціях, використовувати власний досвід, адаптацію до змін. Використовую уроки-подорожі, уроки-пошуку істини, уроки-дослідження, уроки-представлення проектів тощо. З появою в кабінеті інтерактивної панелі використовую її можливості: як інтерактивну дошку, де всі записи можна переглянути та зберегти; для проведення уроків з використанням презентацій, для проведення тестових та навчальних завдань в режимі онлайн. Урок-презентація забезпечує одержання більшого обсягу інформації й завдань за короткий період, а знання про математичні об'єкти, поняття і їх властивості учень отримує в результаті власної навчально-пізнавальної діяльності. Однією з сучасних інноваційних технологій оцінки навчальних досягнень учнів є форма контролю у вигляді електронних тестових завдань – тестові технології. Правильне, розумне використання тестів на уроках збагачує навчальний процес, готує учнів до ЗНО. Актуальним це стало в період дистанційного навчання. У поєднанні з іншими видами перевірки, використовуються електронні тестові завдання, які є досить ефективним інструментом. Оскільки в наш час є доступ до електронного варіанту, подібне оцінювання на уроці можна проводити в будь-який момент вивчення матеріалу: і при перевірці домашнього завдання, і при закріпленні вивченого матеріалу, і при узагальненні та систематизації набутих знань тощо. На уроках математики я використовую електронне тестування освітнього проєкту «На урок», ЕОР «Мій клас», навчальні вправи на сайті «LearningАpps». Учні не тільки використовують інтернет-ресурси для перевірки знань, а також для самоосвіти, для пошуку нових способів розв’язання задач, для підготовки до уроку. Все це розвиває у дітей інформаційно-комунікативну компетентність.

Всі мої зусилля, застосування доступних засобів навчання та кропітка праця з учнями дали результати під час ЗНО, олімпіад та конкурсу учнівських науково-дослідницьких робіт членів Малої академії наук.

Я хочу бути впевненою в тому, що все, що я можу дати своїм учням на уроках математики, обов’язково їм стане корисним у житті: для того щоб вчилися, працювали й застосовували в повсякденному житті. Не раз я замислювалася про те, чи правильно обрала професію. Сьогодні з упевненістю можу сказати, що моє призначення – бути поруч з учнями, віддавати їм частинку свого серця й душі. І це величезне щастя – закладати фундамент майбутнього покоління!

Посилання на відеорезюме: 

https://youtu.be/KZ6T-rQkw6k

 


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux