• A-
    A+

КУЛИК ВІКТОРІЯ АНДРІЇВНА

вчителька математики Роменського закладу загальної середньої освіти I-III ступенів № 1 ім. П. І. Калнишевського Роменської міської ради Сумської області 

Педагогічний стаж: 5 років.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст другої категорії.

Освіта: Сумський державний педагогічний університет ім. А. С. Макаренка, 2016 рік.

Самоосвіта: курси «Розвиток креативної компетентності педагогічних працівників у системі неперервної освіти», «Анкетування, тести та квести за допомогою Google форм»; «Проведення уроків у Zoom. Ефективні інструменти та можливості під час проведення дистанційного уроку»; «Цифрові інструменти дистанційної освіти»; «Міжпредметна інтеграція як елемент сучасної освіти. STEM-підхід» (2020);

всеукраїнські онлайн-конференції «Педагог на часі змін. Інструменти вчителя 2021», «Організація навчального процесу. Новий освітній простір», «Педагог майбутнього. Практичні навички», платформа «Рух. Освіта»; «Навчальний рік 2020-2021: виклики та можливості», освітній онлайн портал для вчителів «На Урок», «Інтерактивні інструменти практиків НУШ. Обмін досвідом»; «Методологія вчителя з сучасними дітьми», платформа «Рух. Освіта»; «Перспективи та способи впровадження STEM-освіти в навчальну діяльність», платформа «Рух. Освіта»; «Змішане навчання: очікування та досвід упровадження», освітній онлайн-портал для вчителів «На Урок» (2020);

вебінари «STEM – лабораторія з використанням сучасного ігрового освітнього інструментарію», «Математика у стилі Startup», «Креативні ідеї створення онлайн-тестів на «Всеосвіті» та їх практичне застосування у навчанні», онлайн-платформа «Всеосвіта» (2020);

вебінари «Нумікон: проста математика для всіх», «Створення онлайнового освітнього середовища під час карантинних заходів», «Використання методів ейдетики під час вивчення тригонометричних формул», «Оцінювання, само- та взаємооцінювання в умовах дистанційного навчання», «Краще раз побачити: універсальні інтернет-ресурси для унаочнення навчального матеріалу», «Готуємось до навчального року з онлайн-тестами «На урок»: плануємо наперед», «Як зробити вивчення математики цікавим і веселим», «Можливості «На урок» для змішаного навчання», «Технологія ХХІ ст.: перевернуте навчання на уроках математики з використанням платформи GIOS», «Використання онлайн-тестів під час дистанційного навчання», «Онлайн-сервіси для дистанційної роботи: Google Meet, Skype, Zoom»,  освітній онлайн-портал для вчителів «На Урок» (2020);

онлайн-тренінги: «Освітня мнемотехніка», «Візуалізація навчального контенту за допомогою майндмепінгу, або як навчати цікаво та захоплююче», «Цікаві уроки: інтернет-ресурси для створення завдань, квестів та побудов», «Підвищення пізнавальної активності учнів через використання технологій (Excel, Greenshot, OCam, PoerPoints, Zoom)», «Методичні лайфхаки інтерактивного уроку», «Лайфхаки сучасного вчителя», «Інструменти цікавого дистанційного уроку», «Інтерактивні вправи в освітньому процесі», «Організація освітнього середовища засобами GSUITE FOR EDUCATION», «Інформаційна інфраструктура навчальної дисципліни», «Проєктна діяльність – як ключ до навчання», «STEM: форма та зміст. Практичні настанови», «Використання сучасних ІКТ під час дистанційного навчання», платформа «Рух. Освіта» (2020);

онлайн-семінар з підвищення кваліфікації Goethe-Institut «ES CLILT – тематично орієнтований урок мови та мовно орієнтований фаховий урок» (2020).

Педагогічна ідея

«Використання програми динамічної математики GeoGebra як засобу комп’ютерної візуалізації у процесі навчання учнів математиці»

На уроках математики застосовуються інформаційно-комунікаційні технології для посилення візуальної та експериментальної складової навчання математики, реалізації практичної спрямованості програми з математики. Саме візуалізація навчальної інформації, комп’ютерне моделювання досліджуваних об’єктів, організація «математичного експерименту» для аналізу та дослідження математичних закономірностей чи властивостей об’єктів сприяє продуктивному засвоєнню учнями нового матеріалу, формуванню ключових та математичних компетентностей. Тому, систематичне використання програми динамічної математики GeoGebra як засобу комп’ютерної візуалізації у процесі навчання учнів математиці є актуальним, дозволяє підвищити ефективність освітнього процесу, посилити експериментальну складову навчання математики, реалізувати практичну спрямованість.

У процесі навчання математики програму динамічної візуалізації GeoGebra використовую як засіб для візуалізації досліджуваних математичних об’єктів, виразів; ілюстрації методів побудови; як середовище для моделювання та емпіричного дослідження властивостей об’єктів, що вивчаються; як інструментально-вимірювальний комплекс, що надає учням набір спеціалізованих інструментів для створення й перетворення об’єкта, а також вимірювання його заданих параметрів.

Педагогічну ідеї реалізую на основі діяльнісного та евристичного підходу, за рахунок упровадження елементів експерименту та дослідження у процес навчання математики.

За допомогою інструментів GeoGebra створюю інтерактивні комп’ютерні моделі, які використовую на різних етапах уроку:

- як динамічні наочні посібники (актуалізація опорних знань і вмінь, засвоєння нових знань і способів дій);

- для організації евристичного навчання (закріплення нових знань і способів дій);

- для автоматизації обчислень (закріплення нових знань і способів дій);

- як вправи на готових кресленнях (актуалізація опорних знань і вмінь; засвоєння нових знань і способів дій).

Використовувати програму динамічної математики GeoGebra на уроках математики починаю вже в 5 класі (тема «Прямокутний паралелепіпед. Куб»), використовуючи інтерактивні комп’ютерні моделі як динамічні наочні посібники ( https://cutt.ly/thdjkIe) на етапі засвоєння нових знань і способів дій. Під час вивчення многокутників, рівних фігур, пропоную творче завдання «Танграм» ( https://cutt.ly/1hdjzOR).

У 6 класі на уроках математики з допомогою GeoGebra розв’язуємо задачі на побудову перпендикулярних і паралельних прямих, знаходження координат точки ( https://cutt.ly/nhdjgN3), відпрацьовуємо навики обчислення довжини кола та площі круга.

У процесі навчання алгебри (7-9 класи) використовуємо програму динамічної математики GeoGebra для побудови графіків функцій і рівнянь, заданих аналітично; дослідження їх властивостей; графічного розв’язування рівнянь і їх систем; знаходження координат точок перетину графіків двох функцій на заданому проміжку; графічного розв’язування нерівностей і їх систем; перетворень графіків функцій ( https://cutt.ly/ahdjiJh). На уроках геометрії (7-9 класи) інструментарій GeoGebra застосовуємо для розв’язування задач на побудову геометричних фігур на площині; обчислення площ; знаходження: градусної міри кута, довжини відрізка, периметра многокутника, довжини вектора, відстані від точки до прямої; перетворення фігур на площині; знаходження точок перетину двох фігур.

У курсі геометрії 7 класу при вивченні теми «Сума кутів трикутника», «Нерівність трикутника» проводимо дослідницькі практичні роботи, використовуючи інтерактивні комп’ютерні моделі. Учні після проведення відповідних досліджень (самостійних або під керівництвом учителя) не тільки зможуть «відкрити» теорему про суму кутів трикутника або нерівність трикутника, але й знайти ідею доведення цих теорем і самостійно їх довести.

На етапі засвоєння нових знань і способів дій (тема «Дотична до кола») програма динамічної візуалізації GeoGebra використовується нами як засіб для візуалізації досліджуваних математичних об’єктів, ілюстрації методів побудови. За допомогою цієї програми здійснюємо побудову вписаного кола в трикутник та описаного кола навколо трикутника, досліджуємо розміщення центрів цих кіл ( https://cutt.ly/bhdjdfH).

У процесі пошуку закономірностей між параметрами математичних об’єктів (наприклад, сума кутів трикутника, теорема Фалеса, відношення довжини кола до його діаметра) використовую евристичні методи навчання (метод евристичних запитань, метод евристичного дослідження, метод конструювання понять, метод гіпотез), евристичні прийоми (аналіз на основі синтезу, порівняння, абстрагування, узагальнення, систематизація, класифікація).

Застосовую оптимальні форми організації навчальної діяльності учнів (індивідуальна, парна, групова, фронтальна, кооперативна), які надають можливість учням реалізувати індивідуальну освітню траєкторію, використовуючи різні форми активного самостійного набуття знань.

У курсі геометрії 8 класу під час математичного експерименту досліджуємо властивості чотирикутників та обчислюємо їх площі; у процесі вивчення нового матеріалу наочно демонструю метричні співвідношення в прямокутному трикутнику та теорему Піфагора ( https://cutt.ly/JhdjpMi).

Використання програми динамічної математики GeoGebra допомагає учням 9-го класу при опануванні геометрії сформувати поняття правильного многокутника, рівняння прямої та кутового коефіцієнта прямої; розвинути навики геометричних перетворень (паралельному перенесенні, осьовій та центральній симетрії, повороту, гомотетії).

З ускладненням навчального матеріалу в 10-11 класах збільшуються можливості використання комп’ютерного моделювання за допомогою інструментів GeoGebra. Середовище GeoGebra використовую при дослідженні властивостей та графіків степеневої, логарифмічної, показникової та тригонометричних функцій. За допомогою інструментів цієї програми учні розв’язують показникові, логарифмічні, тригонометричні рівняння та нерівності; застосовують при вивченні геометричного змісту похідної та інтеграла, обчисленні визначеного інтеграла, знаходженні площі криволінійної трапеції та об’єму тіла.

Застосування 3D-графіки в системі GeoGebra на уроках геометрії в 10-11 класах сприяє створенню та перетворенню моделей базових просторових об’єктів, виконанню перерізів багатогранників площинами, обчисленню об’ємів та площ поверхонь багатогранників і тіл обертання, вимірюванню відстаней та кутів, побудові розгорток необхідних фігур ( https://cutt.ly/Khdjt69).

Опрацьовуючи тему «Об’єми та площі поверхонь геометричних тіл» курсу геометрії 11 класу, використовую методи евристичного спостереження та евристичного дослідження.

Дослідницькі методи застосовую, здійснюючи експериментальні випробування за допомогою GeoGebra у процесі навчання елементам теорії ймовірностей та математичної статистики для візуалізації закономірностей чи їх характеристик (наприклад, вивчення геометричного та статистичного означення ймовірності через «кидання» великої кількості точок).

Використання програми динамічної математики GeoGebra у процесі розв’язування задач на екстремум і аналіз числових значень досліджуваної функції зменшує вагу аналітичних розрахунків, дозволяє змоделювати потрібну конструкцію, урахувати залежності між її параметрами, візуалізувати окремі позиції можливих результатів, знайти шукану функцію, для якої потрібно визначити екстремум.

Моделювання математичних об’єктів та спостереження за процесом їх динамічних змін за допомогою інтерактивних креслень програми GeoGebra формує в учнів уміння виділяти характерні ознаки, встановлювати закономірності, робити узагальнення та висувати гіпотези.

Це дозволяє: оптимізувати освітній процес, використовуючи час більш раціонально на різних етапах уроку; здійснювати диференційований підхід у навчанні; проводити індивідуальну роботу, використовуючи мобільні пристрої; знизити емоційне напруження на уроці, застосовуючи елементи гри та ситуації успіху; сприяти розвитку пізнавальної активності учнів; реалізовувати міжпредметну інтеграцію.

Розв’язування учнями математичних задач прикладного спрямування методом моделювання за допомогою інструментарію GeoGebra формує в учнів  навики проєктної та дослідницької діяльності, спонукає їх до математичної творчості, стимулює їхню ініціативність, самостійність.

Використання технології BYOD (Bring Your Own Device) дозволяє моїм учням працювати в режимі онлайн, у візуально зрозумілій формі опрацьовувати навчальний матеріал.

Експрес-опитування учнів на різних етапах уроку проводжу за допомогою сервісу Plickers. Це дозволяє отримати зворотній зв’язок, усвідомити прогалини в знаннях учнів і скоригувати навчальну діяльність.

Перевірку ефективності використання GeoGebra здійснюю за допомогою тестових технологій сучасних онлайн-середовищ: Quizizz, Kahoot, створених тестів на платформах «На урок», «Всеосвіта» ( https://cutt.ly/Ohdh3qO).

У процесі навчання проводжу інтегровані уроки з математики та німецької мови у рамках проєкту «Мережа сталого розвитку CLIL у моїй школі» у співробітництві з Goethe-Institut Ukraine ( https://cutt.ly/Rhdh6a8). Упроваджуючи CLIL, предметно-мовне інтегроване навчання, формую ключову компетентність – здатність спілкуватися іноземною мовою (німецькою). Реалізую STEM-освіту через розв’язування практичних навчальних завдань дослідницького характеру за допомогою TANGRAM; проведення пленерних уроків.

Систематичне використання програми динамічної математики GeoGebra підвищує результативність навчання. Ефективність використання GeoGebra математики підтверджує динаміка якості знань навчальних досягнень учнів (2018-2019 н. р. – якість знань складала 64 %; 2019-2020 н.р. – 78 %).

За 5 років роботи підготувала 9 призерів ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики. Щороку 73% моїх учнів беруть участь у Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру» (за 5 останніх років учні отримали 27 відмінних та 179 добрих результатів).

Також працюю керівником гуртка для учнів 9-х класів «Актуальна математика», другий рік співпрацюю з Goethe-Institut Ukraine та беру участь у проєкті «Мережа сталого розвитку CLIL у моїй школі». Є активним учасником творчої лабораторії молодих вчителів міста Ромни, провела серію майстер-класів для вчителів школи та міста «Застосування GeoGebra на уроках математики».

Посилання на відеорезюме: 

https://www.youtube.com/watch?v=2Z3jFzSLXGs&feature=youtu.be

 

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux