• A-
    A+

КОЗАЧУК МАРИНА ЛЕОНІДІВНА

вчителька математики Білокриницького ліцею Білокриницької сільської ради Рівненського району Рівненської області

Педагогічний стаж: 12 років.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст другої категорії.

Освіта: Приватний вищий навчальний заклад «Європейський університет», 2019 рік; Рівненський державний гуманітарний університет, 2008 рік.

Самоосвіта:  курси підвищення кваліфікації для педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти (2021), вчителів математики (2020),  вчителів фізики, математики та інформатики (2018) на базі Рівненського обласного інституту підвищення педагогічної освіти;

онлайн-школа для вчителів математики закладів загальної середньої освіти з теми «Використання цифрових інструментів у роботі вчителя математики» (2021);

курс «Ефективні рішення GoogleforEducation для хмарної взаємодії» (2020);

Міжнародна практична конференція «Європейський культурний простір і українські перспективи (2019);

вебінари «Особливості навчання математики в закладах ЗСО» (2021), «День Безпечного Інтернету 2018 разом з CiscoAcademy» (2018).

Педагогічна ідея

«Використання інноваційних форм та технологій у педагогічному процесі сучасного закладу освіти»

Актуальність теми пов’язана із сучасними тенденціями в педагогіці. В наш час як теоретична так і практична педагогіка характеризується переосмисленням й зміною багатьох поглядів і підходів, відмовою від деяких застарілих традицій і стереотипів.

Сьогодення потребує від педагога-практика високого професіоналізму, володіння сучасними технологіями навчання та виховання, бажання та вміння постійно вчитися та самовдосконалюватися, творчого підходу з одного боку й деякої прагматичності та раціоналізму з іншого.

У законі «Про повну загальну середню освіту» та в рамках Нової Української школи було виділено 10 ключових компетентностей, серед яких я, як вчитель математики, акцентувала увагу на таких:

Математична грамотність.

Культура логічного і алгоритмічного мислення. Уміння застосовувати математичні (числові та геометричні) методи для вирішення прикладних завдань у різних сферах діяльності. Здатність до розуміння і використання простих математичних моделей. Уміння будувати такі моделі для вирішення проблем.

Компетентності в природничих науках і технологіях.

Наукове розуміння природи і сучасних технологій, а також здатність застосовувати його в практичній діяльності. Уміння застосовувати науковий метод, спостерігати, аналізувати, формулювати гіпотези, збирати дані, проводити експерименти, аналізувати результати.

Інформаційно-цифрова компетентність.

Інформаційно-цифрова компетентність передбачає впевнене, а водночас критичне застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією на роботі, в публічному просторі та приватному спілкуванні. Інформаційна й медіа-грамотність, основи програмування, алгоритмічне мислення, робота з базами даних, навички безпеки в інтернеті та кібербезпеці. Розуміння етики роботи з інформацією (авторське право, інтелектуальна власність тощо)

Уміння вчитися впродовж життя.

Здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок, організації навчального процесу (власного і колективного), зокрема через ефективне керування ресурсами та інформаційними потоками, вміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення, вибудовувати свою освітньо-професійну траєкторію, оцінювати власні результати навчання, навчатися впродовж життя.

Ініціативність і підприємливість.

Уміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя з метою підвищення як власного соціального статусу та добробуту, так і розвитку суспільства і держави. Вміння раціонально вести себе як споживач, ефективно використовувати індивідуальні заощадження, приймати доцільні рішення у сфері зайнятості, фінансів тощо.

Проаналізувавши «Національний звіт за результатами міжнародного дослідження якості освіти PISA-2018», у якому було рекомендовано більше уваги приділяти прикладній спрямованості математики, використовувати завдання, спрямовані на розвиток умінь бачити математику в реальному світі, застосовувати вивчені формули та способи розв’язування математичних задач для досягнення особистих (повсякденних, життєвих) цілей і потреб та ознайомившись з досвідом прогресивних освітніх систем країн Європи та спрямованістю Нової Української школи до переходу на компетентнісну основу освіти, я поставила перед собою питання «Як навчати сучасних дітей?», «Хто ж вони – наші учні???».

Наші здобувачі освіти – це діти нового покоління, діти, народжені у III тисячолітті. Це діти, які потребують швидких результатів та оцінок, ось чому такої популярності у них набувають лайки та репости у соціальних мережах; це діти, які швидко сприймають інформацію, але затримати увагу на об’ємному тексті їм дуже складно; це діти яким легше працювати з короткими підписами, схемами, таблицями і малюнками. Вони не шукають інформацію на спеціалізованих сайтах. А більш довіряють соціальним мережам…

Яким має бути сьогодні вчитель, щоб навчати дітей нового покоління? Суспільству потрібні творчі особистості, які можуть бути активними будівельниками життя, повернути учням інтерес до математики, зробити навчання цікавим, посилити бажання учитися. Особистості, які йдуть в ногу з часом. Це та інше спонукає мене до пошуків. Я цілком погоджуюся з висловом Джона Дьюї: «Якщо ми будемо навчати наших дітей сьогодні так, як навчали вчора – ми вкрадемо у них завтра!»

Нове покоління здобувачів освіти передбачає і нові освітні технології, нові засоби навчання, у пошуках яких я і працювала протягом певного часу.

Вивчення математики у закладі загальної середньої освіти відіграє важливу роль. Завдяки математиці в учнів виховуються такі якості, як посилення логічного мислення, можливість швидкого і правильного прийняття рішень. Тому уроки математики повинні бути насамперед цікавими, збуджувати в учнів прагнення більше знати, розуміти, підвищувати інтерес учнів до математики, глибше засвоювати матеріал, формувати науковий світогляд і критичне мислення. Розв’язання даної проблеми можливе завдяки застосуванню активних та інтерактивних технологій навчання, що сприяють розвитку навичок критичного мислення та пізнавальних інтересів учнів.

Велика кількість різних програмних засобів відкриває перед нами принципово нові можливості організації освітнього процесу.

В умовах дистанційного та змішаного навчання  важливого значення набувають нові методи і форми навчання, які передбачають організацію спільної інтерактивної взаємодії учителів та учнів, надання здобувачам освіти можливості самостійної роботи з навчальними матеріалами.

На своїх уроках я використовую різні інтернет-ресурси: Classroom, Zoom, Meet, Padlet, Jamboard, Plickers, QR-codes, Kahoot, Quizizz, GoogleForms.

Під час дистанційного навчання активно використовувала онлайн-платформу Classroom, у перевагах якої переконалися усі: вчителі, учні та батьки. Використовуючи Zoom чи Meet проводила онлайн-уроки і онлайн-екскурсії з учнями та онлайн-зустрічі з батьками.

Для ефективного управління педагогічним процесом мені необхідний постійний зворотній зв'язок з учнями: як вони засвоїли новий навчальний матеріал, як вони опрацювали матеріал вдома, з якими проблемами зустрілися? Важливо, щоб будь-який контроль знань і навичок сприймався учнем не як покарання, а як засіб для здійснення мною моніторингу результативності навчальної діяльності учнів. Організувати зворотній зв'язок швидко, якісно і завжди мати доступ до його результатів, дають мені можливості сервіси для здійснення опитування, анкетування, тестування: Plickers, QR-codes, Kahoot, Quizizz, GoogleForms.

Використання GoogleForms дозволяють створити вікторину, анкету, форму зворотного зв’язку або тест з додаванням питань різних типів: відкриті запитання; з декількома правильними варіантами відповідей; з однією правильною відповіддю; питання з картинкою або відео.

Розвивати інформаційно-комунікативні навички в учнів і в ігровій формі відповідати на запитання дають можливість Kahoot та Quizizz. За допомогою цих програм можна провести швидке опитування і мати статистику успішності всього класу, що мотивує та зацікавлює учнів.

Padlet, Jamboard – мультимедійні ресурси для створення, спільного редагування та зберігання інформації. За допомогою цих віртуальних дощок здійснюю актуалізацію, налаштовую позитивний настрій, використовую їх для проєктної роботи учнів, підводжу підсумки уроку та рефлексію.

Якісно, швидко, результативно перевірити домашнє завдання або засвоєння знань учнів на уроці в класі мені допомагає Plickers. Велика перевага його полягає в тому, що в ігровій формі за допомогою свого смартфону зчитую відповіді дітей з карток, які вони піднімають і відразу бачу результат.

Освітній процес можна урізноманітнити за допомогою QR-кодів, шляхом кодування посилань на домашні завдання або ж проведення квесту. З одного боку, учням зручно зчитувати цікаву інформацію та оперативно зберігати її в пам'яті мобільних пристроїв, з іншого – такий підхід дозволяє задіяти додатковий (тактильний) канал сприйняття інформації. До того ж, залучення новітніх технологій у навчальний процес дозволяє збільшити зацікавленість школярів до навчання, а для вчителя є зручною формою організації навчального процесу.

Активне залучення учнів до участі в конкурсах і олімпіадах дає позитивну мотивацію у навчанні. Серед  моїх вихованців є учасники і призери районного туру олімпіади з математики (2017 рік – Ханенко Ярослав ІІІ місце, 2018 рік – Ханенко Ярослав ІІ місце, 2019 – Мельничук Євніка І місце), є учасники і переможці  ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН (2017 рік – Лящук Любомир 2 місце, 2018 – Лящук Любомир 4 місце), є учні, які вже традиційно декілька років беруть участь у міжнародних конкурсах з математики «Кенгуру» та мають відмінний та добрий результат.

Головним результатом використання  інноваційних форм та технологій стає підвищення інтересу учнів до освітнього процесу, можливість самостійної і самоосвітньої діяльності учнів і як наслідок достатньо високий рівень знань.

Я вважаю, що в практиці необхідно узагальнити кращі педагогічні ідеї і застосовувати те, що відповідає потребам сьогодення, індивідуальності вчителя.

Педагогічні інновації потребують багато часу для підготовки вчителя. Необхідно зібрати й опрацювати оригінальні вчительські знахідки, професійні секрети, практичні приклади від колег та опрацювати їх на власному досвіді. Після кількох ретельно підготовлених уроків з використанням інновацій учитель зможе відчувати, як змінилася атмосфера на уроці, що слугуватиме додатковим стимулом для роботи з новітніми педагогічними технологіями.

Перевагами програм, які я обрала для використання є те, що вони:

безкоштовні;

мають зручний і інтуїтивно зрозумілий інтерфейс;

мають просту технологію, яку кожен учитель може опанувати і застосувати на своїх уроках;

постійно оновлюються розробниками.

Я переконана, що навчання цікавішим й ефективнішим роблять не найсучасніші засоби навчання, а вчитель, що дидактично обґрунтовано й педагогічно доцільно використовує ці засоби. Тому я постійно стараюся дотримуватися свого кредо: «Щоб запалити вогонь в очах дитини – самому потрібно горіти», яке і є тією рушійною силою, що надихає мене до нових ідей та на досягнення поставлених цілей. За такої умови дійсно можна підвищити ефективність навчання, змінити акценти в методиці викладання предмета, підвищити інтерес учнів до свого предмету, а також залучити до активної роботи на уроці як сильних, так і слабких учнів.

Посилання на відеорезюме: 

https://youtu.be/Kg1XjGVPHUc

 

 


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux