• A-
    A+

КОВАЛЕВСЬКА ВІКТОРІЯ ВІКТОРІВНА

вчителька математики Полтавської гімназії № 17 Полтавської міської ради Полтавської області

Педагогічний стаж: 6 років.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст другої категорії.

Освіта: Полтавський державний педагогічний університет ім. В. Г. Короленка, 2006 рік (нині – Полтавський національний педагогічний університет ім. В. Г. Короленка); Полтавський університет економіки і торгівлі, 2010 рік.

Самоосвіта: онлайн-марафон STM «Учень-Вчитель-Математика» (ГО «Контора Пі», 2021);

курси підвищення кваліфікації вчителів математики на базі Полтавського обласного інституту підвищення педагогічної освіти ім. М. В. Остроградського (2020);

онлайн-курси «Використання веб-квестів в освітньому процесі», «STEM-школа 2020»; круглий стіл з питань впровадження програми STEM Lab (2020);

програма підвищення кваліфікації педагогічних працівників «Наскрізне формування та оцінювання громадянських і соціальних компетентностей в закладах загальної середньої освіти. Педагогічна майстерня» (2020);

тренінг з актуальних питань розвитку математичної освіти, тренінг «Інструменти фасилітації у педагогічній діяльності; спеціальна дослідницька група «Індивідуальна освітня траєкторія в сучасній школі» (2020); зустріч-тренінг молодих вчителів математики та фізики з психологами з проблеми «Ефективна взаємодія вчителя та учня під час уроку» (м. Полтава, 2019); тренінг «Участь громадян у процесі прийняття рішень на рівні місцевого самоврядування. Прозорість влади як інструмент взаємодії з громадою» (2018);

регіональна (не)конференція для шкільних педагогів магістральний MINI-EDCAMP Poltava 2020 «Ми змінюємо освіту, освіта змінює нас», MINI-EDCAMP Poltava 2019 «Збагачуємо не лише власне життя, а й робимо світ кращим для всіх»;

семінар «Використання ІКТ та інновацій на уроках природничо-математичних дисциплін» (2019-2020 н.р.);

конкурс Global Teacher Prize Ukraine – 2019;

інтерактивна школа творчого вчителя «Ранок»: зимова сесія 2018/2019;

Всеукраїнська серпнева онлайн-конференція «Особливості організації освітнього процесу у 2019/2020 навчальному році», конференція «ГАШ – питання розбудови та розвитку» (м. Полтава, 2019), VII Обласна науково-практична конференція «Пізнання історичної минувшини в іменах – підґрунтя освіти нації», Всеукраїнська конференція «STEM – світ інноваційних можливостей. Реалізація програми інноваційного освітнього проєкту всеукраїнського рівня «Я – дослідник», Alfred Nobel University Open Conference (2019).

Педагогічна ідея

«Життя прекрасне двома речами:

можливістю вивчати математику

й можливістю викладати її»

(С. Пуассон).

Математика, не дивлячись на свою абстрактність, містить у собі багато художнього, образного – і в шляхах творення, і в характері існування. Альберт Енштейн називав математику «поезією логіки ідей» та зазначав, що «як мистецтво дарує людині красу чуттєвого, так математика дарує людині красу розумового».

Тема моєї самоосвіти «Функціональна математична грамотність: проблеми формування математичної компетентності».

Питання формування функціональної математичної грамотності особливо гостро постало після оприлюднення результатів міжнародного математичного моніторингу якості освіти PISA-2018. Україна, яка вперше брала участь у цьому дослідженні, на жаль, показала невисокий рівень грамотності учнів: 39 місце у загальному рейтингу серед 80 країн-учасників (математична грамотність – 453 бали, що відкинуло нашу країну на 43 сходинку рейтингу).

Дослідження PISA виявило здатність учнів розв’язувати задачі, що допускають прямі умовиводи, та використовувати інформацію з одного джерела, представлену в одній формі. Зрозуміло, що такий рівень математичної грамотності не є достатнім для успішного функціонування та розвитку у сучасних умовах. Відсутність зв’язку математики з життям, невміння учнів (а потім і дорослих) вирішувати життєві питання математичними методами, аналізувати дані, робити обґрунтовані висновки – усе це провокує загальне зниження грамотності населення, у тому числі фінансової, що, у свою чергу, відкриває шлях маніпуляції, махінаціям та агресивно-деструктивним настроям населення країни в цілому. Саме тому особливу увагу приділяю формуванню функціональної математичної грамотності, розкриттю зв’язку математики та її проявів в усіх аспектах життєдіяльності.

Поняття функціональна грамотність означає здатність здобувача освіти розуміти та використовувати різні типи інформації з метою успішного функціонування у побутовому, професійному та громадському житті. Математична грамотність – це здатність людини формулювати, застосовувати й інтерпретувати математику в різноманітних контекстах: математичні міркування, застосування математичних понять, фактів та інструментів для опису, пояснення й прогнозування явищ. Вона допомагає зрозуміти роль математики у світі, робити аргументовані умовиводи й приймати рішення.

Вважаю, що ефективне формування функціональної математичної грамотності неможливе без розв’язування великих сюжетних прикладних задач типу PISA, що, у свою чергу, потребує великої витрати часу. На сьогодні ми спостерігаємо, що брак часу і неможливість «вплести» таку задачу в урок призвели до відокремлення математики від життя. Для себе це питання я вирішила завдяки використанню задач-коміксів, знайомство з якими виявилося досить цікавим для учнів та зайняло значно менше часу, ніж зазвичай займають такого роду задачі. Така діяльність мотивувала їх до створення та презентування власних задач-коміксів на уроках. В такий спосіб діти вчаться ставити правильні запитання, працювати з громіздкою умовою, спостерігати міжпредметні зв’язки та застосовувати математичні прийоми для розв’язання життєвих ситуацій.

З метою підготовки учнів до життя в широкому аспекті та до досліджень PISA, для вчителів математики мною створено та підготовлено до друку «Збірник завдань для підготовки учнів до Міжнародного оцінювання якості освіти РISA» (на основі матеріалів РISA та задач вчителів міста).

Оскільки впровадження інноваційних технологій та методик навчання і виховання сприяє різнобічному розвитку школярів, зацікавленості учнів і викладачів, то на своїх уроках я намагаюся використовувати різноманітні методи навчання, надаючи перевагу нетрадиційним:

метод кейсів – техніка навчання, що використовує реальні економічні, соціальні та бізнес ситуації;

STEM-методи: ігровий, проєктний, конструкторський, пошуковий тощо;

методи змішаного та дистанційного навчання: веб-квест; перевернутий клас; відеоконференція; онлайн-тестування; створення задач-коміксів та відео для YouTube-каналу;

інтегровані методи навчання.

У процесі організації навчальної діяльності, опановую та активно використовую численні освітні програми та цифрові платформи. Велику увагу приділяю розвитку фінансової грамотності, що забезпечую шляхом розв’язування задач відповідного змісту. Впроваджую елементи математичного моделювання у навчальний процес.

Така робота дозволяє розвивати в учнів активне пізнання на уроках, сприяє розвитку їх мислення, допомагає вирішити, розплутати, придумати, зуміти застосовувати свої знання на практиці у нестандартних ситуаціях, мислити логічно. Та найголовніше, що така робота сприяє позитивному ставленню дітей до навчання, появі постійного прагнення до самовдосконалення та саморозвитку у контексті вивчення саме математики. Зокрема учні 7-М класу створили групу для спілкування «Math is my superpower» (Математика – моя суперсила) та YouTube-канал «Математичний клас», який постійно та активно поповнюється математичним контентом.

Самостійно (або разом з колегами) організовую STEM-уроки, навчальні конференції, квести, презентації лепбуків, інженерні тижні тощо. Участь у цих заходах, на мою думку, є необхідною умовою цілісної та всебічно розвиненої особистості у сучасному світі, адже я хочу, щоб кожен мій вихованець відчував себе дослідником, конструктором, новатором, винахідником…

Я пишаюся досягненнями своїх вихованців. Так, у шкільних олімпіадах з математики мої учні завжди показують доволі високі результати. Зокрема:

2018 р., 5 клас: 1 місце (Попов К.), 3 місце (Зубарєв Т. та Стась М.);

2019 р., 6 клас: 2 місце (Попов К.), 3 місце (Кокарєва Л.);

2020 р, 7 клас: 1 місце (Попов К.), 2 місце (Гриб М. та Назаров Я.).

Костянтин Попов нагороджений дипломом ІІІ ступеня на обласній олімпіаді з математики в Полтавській області та Дипломом ІІ ступеня на відкритій обласній олімпіаді з математики в Івано-Франківській області (2021).

Гринь Валерія (5 кл.) посіла 1 місце на обласному турнірі «Математичний олімп»  (с. Н. Кочубеївка, 2018).

На VII обласній науково-практичній конференції «Пізнання історичної минувшини в іменах – підґрунтя освіти нації» (2019) відзначився Шаповал Андрій (11 кл., з доповіддю про шанованого у світі математика, нашого сучасника, Працьовитого Миколу Вікторовича).

Цього року діти вперше брали участь у Міжнародному математичному конкурсі Caribou, де показали чудові результати: Попов Костянтин (7-М) зайняв 1 місце у світі, увійшовши у ТОП-100 кращих знавців математики серед учнів 7-8 класів, а в ТОП-20% увійшов Гриб Микита (7-В), який зайняв 2 місце по місту, 3 місце по області, 21 місце по Україні, 1975 місце у світі.

На міському етапі конкурсу МАН у 2018 учень Шаповал Андрій (10-М) посів 2 місце, а у 2019 – вже 1 місце, та став учасником обласного етапу. Також мої учні є переможцями та призерами математичного конкурсу «Кенгуру» та онлайн-олімпіад з математики на освітніх платформах «Всеосвіта» та «На Урок».

Займаюся поширенням власного педагогічного досвіду. Зокрема, у журналі видавничої групи «Основа» «Математика в школах України» № 7-9 (595-597) надруковано, розроблений спільно з колегами, позакласний захід «Математики Полтавщини. 5 клас». Численна кількість авторських матеріалів додана до бібліотеки освітнього порталу «На Урок».

Сучасний світ постійно змінюється, сучасні учні мислять і пізнають світ по-новому. Ми теж повинні змінюватися, розвиватися, опановувати нові технології… Лише так ми залишатимемося для них цікавими, а отже, зможемо формувати математично грамотну, всебічно розвинену особистість.

Я люблю математику та вважаю, що необхідно запалювати цю любов у серцях своїх учнів!

«Успіх у навчанні – єдине джерело внутрішніх сил дитини, яке породжують енергію для подолання труднощів, бажання навчатися»

(В. О. Сухомлинський).

Посилання на відеорезюме: 

https://drive.google.com/file/d/1aVOr0a5vgMA30xynpEiyDvDlZD1Iw9jl/view?usp=sharing

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux