• A-
    A+

ДЕМ’ЯНЮК ГАННА ВОЛОДИМИРІВНА

вчителька математики ліцею № 7 м. Гайсин Гайсинської міської ради Вінницької області

Педагогічний стаж: 15 років.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії.

Педагогічне звання: старший учитель.

Освіта: Вінницький державний педагогічний університет ім. М. Коцюбинського, 2005 рік.

Самоосвіта: курси підвищення кваліфікації за формою «Школа інтерактивного навчання освітян області» з тем «Технологія створення та управління персональним блогом, сайтом в освітній діяльності. Додатки Google», «Використання різноманітного програмного забезпечення для побудови графічних функцій та розв’язання графічних математичних задач» та «Розвиток креативного мислення педагогів» (2020);

онлайн-курси «Критичне мислення для освітян» на платформі Prometheus,  «Ефективне використання онлайн-ресурсів для навчання математики» та участь у вебінарах «Інтернет-середовище для професійного розвитку вчителів математики», «Створення онлайн-середовища під час карантинних заходів» «STEM у школі: методичні рекомендації щодо впровадження на уроках», «Математика у стилі Startup», «Візуалізація в освітньому процесі: скрайбінг, скрейчноутінг, інтелект-картки», «Математична грамотність: PISA-2018», у тренінгу «Цифрові інструменти в онлайн та офлайн навчанні», «Використання інструментів фасилітації в онлайн середовищі»  (2021, 2020, 2019, 2018);

міжнародний польсько-український проєкт «Активний вчитель з харизмою» (2019);

публікація власних матеріалів на таких освітніх сайтах: «Всеосвіта», «На Урок», «Шкільне життя», «ВсімОсвіта».

Педагогічна ідея

«Розвиток творчих та інтелектуальних здібностей учнів на уроках математики як необхідна умова формування їх життєвих компетенцій»

«Своєчасно знайти, виховати й розвинути задатки і здібності

у своїх вихованців, своєчасно розпізнати у кожному

 його покликання –  це завдання стає основним

у системі навчально-виховного процесу»

(В. О. Сухомлинський).

Інтелектуальним осередком будь-якого народу є творчі, яскраві, мислячі особистості. Завдання учителя – вміти виявляти таких дітей, допомогти їм знайти себе, підтримувати їхній розвиток.

Поділяю думку А. Колмогорова, який зазначав, що не з кожного учня вийде вчений, але необхідно працювати так, щоб кожному була знайома радість відкриття нового, радість творчого усвідомлення життя.

Чітка логічна схема міркувань, точність, лаконічність мови, послідовна аргументація – саме цих принципів дотримуюсь під час процесу навчання, адже це сприяє вихованню розумової культури школярів. Саме тому моя діяльність, як учителя, на уроці і в позаурочний час спрямована на те, щоб навчити учнів визначати, розуміти, а потім самостійно ставити перед собою завдання; учити їх використовувати раціональні методи роботи, які сприяють успішному оволодінню матеріалом; формувати в учнів навчальні мотиви, пізнавальний інтерес до процесу навчання.

Переконана, що виховати творчу особистість може тільки творчий учитель, який застосовує сучасні технології, ефективні прийоми, цікаві форми навчання, учитель, який працює на майбутнє. Значну роль приділяю розвитку предметних та ключових компетентностей особистості, здійснюю підбір завдань практичного спрямування у різних галузях. Уроки намагаюсь проводити динамічно, жваво, але разом з тим, для контролю знань та умінь, велику роль приділяю самостійним формам роботи, які яскраво демонструють реальні знання учнів. Саме з цією метою розробляю тестування та інтерактивні вправи на платформах «Мій клас», «Всеосвіта», «На урок», «Learning Apps» та впроваджую їх у навчальний процес з метою викликати інтерес в учнів до програмового матеріалу, використовую різноманітні наочні засоби (макети фігур, таблиці, презентації, динамічні моделі), розробляю уроки науково-практичного спрямування, враховуючи вікові особливості дітей, практикую диференціацію у навчанні шляхом використання індивідуальних карток, додаткових творчих завдань, випереджувальних вправ.

Можливості додатку CleverBooks – доповнена реальність – дозволяють використовувати різні прийоми візуалізації, проводити практичні дослідження геометричних фігур, що підвищує не лише інтерес школярів до науки, але й розвиває їх абстрактне мислення. That Quiz

Для перевірки теоретичних знань пропоную учням кросворди, ментальні карти, хмари слів, урізноманітнюю урок цікавими завданнями за допомогою таких програм That Quiz, Area Maze, Оnline Тest Рad.

У своїй роботі практикую також бінарні та інтегровані уроки. Тому іноді наші заняття проходять в кабінеті інформатики, де діти самостійно працюють з динамічними моделями. Програма Geo Gebra дозволяє не лише дослідити властивості фігур, але й самостійно їх побудувати. Під час узагальнення знань застосовую метод проєктів, уроки-тренінги, майстер-класи. З метою розвитку творчих здібностей діти систематично отримують завдання пошуково-дослідницького характеру.

Організувати ефективне дистанційне навчання мені допомагають такі програми, як Zoom, Microsoft Whiteboard, Jamboard, додатки Google, інтерактивна панель Padlet. Значну роль в організації взаємодії з учнями, їх батьками та колегами відіграє мій персональний блог, в якому розміщена велика кількість методичних напрацювань, важливі посилання тощо.

Уже другий рік у своїй роботі використовую можливості електронної освітньої платформи «Мій Клас». Ресурс дозволяє дітям самостійно засвоювати матеріал, навчаючись на власних помилках, а градація завдань за складністю дозволяє створити «зону ближнього розвитку», що дозволяє усім дітям просуватися уперед, не заважаючи при цьому один одному. З’являється довіра, інтерес і мотивація, оскільки учень може працювати так, як йому зручно і з прийнятним особисто йому темпом.

Значну увагу приділяю позакласній роботі з обдарованими дітьми. Це підготовка учнів до Всеукраїнської олімпіади з математики, Чемпіонату логічних задач, міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру», а також проведення консультацій під час написання наукових робіт в Малій академії наук.

Намагаюсь так організовувати свою взаємодію з учнями, щоб в них на першому місці завжди були прагнення самостійно мислити, здатність орієнтуватися в новій ситуації, щоб вони вміли знаходити раціональний підхід у розв’язанні будь-якого завдання, мали критичну думку до суджень інших.

Позакласна робота з математики дуже важлива для пробудження в школярів інтересу до математики. Велику роль надаю розвитку здорової конкуренції між учнями, адже це чудовий стимул для саморозвитку дитини. З цією метою організовую шашкові турніри, конкурси усного рахунку, логічних задач, квести, вікторини, математичні змагання, які сприяють підвищенню математичної культури, розширюють і поглиблюють здобуті на уроках знання, демонструють застосування їх на практиці, розвивають мислення, математичні здібності.

Самоосвіта вчителя є основною формою підвищення його педагогічної компетентності. Саме тому постійно працюю над вдосконаленням своєї методики викладання, беру участь у різних конкурсах, вебінарах, курсах. Показником ефективності та результативності втілення моєї педагогічної ідеї у навчальний процес є висока успішність школярів, їх активність у позакласній діяльності, підвищення інтересу до математики. Вважаю, що справжні досягнення вчителя – це досягнення його учнів. Мої вихованці є учасниками та призерами міжнародних і всеукраїнських математичних конкурсів та олімпіад, а також дистанційних олімпіад на освітніх платформах «Всеосвіта», «На урок», «Олімпус».

Щорічно маю переможців ІІ та ІІІ етапу всеукраїнської учнівської олімпіади з математики, за що нагороджена відповідними грамотами Департаменту освіти та науки Вінницької обласної адміністрації та подяками Гайсинської районної державної адміністрації (2008-2013, 2017-2020), є керівником науково-дослідницьких робіт з математики Вінницького територіального відділення Малої академії наук України (маю призерів та переможців ІІ етапу конкурсу); маю подяки та нагороди від проекту «На урок», сайту «Всеосвіта» за залучення учнів до участі у Всеукраїнських конкурсах та інтернет-олімпіадах та підготовку переможців і призерів відповідних конкурсів, а також за розміщення власних матеріалів на цих освітніх ресурсах (2019, 2020), також маю подяку за впровадження і активне використання електронного освітнього ресурсу «Мій Клас» (2019); є неодноразовим переможцем та призером шкільного конкурсу «Педагогічна майстерність» (2007-2012, 2016-2019). Крім того, за впровадження інформаційних технологій у навчально-виховний процес, підготовку проєкту та його презентацію на конкурсі грантів обласної Ради та обласної державної адміністрації нагороджена подякою (2018).

Бути вчителем не просто, але цікавість в дитячих очах до математики, високі показники у навчанні, пробудження інтересу до вивчення науки – все це варте того, щоб учитель став новатором, організатором, ентузіастом. А головне – взірцем для своїх вихованців. Адже саме завдяки активності творчих особистостей у суспільстві не припиняється процес інновації, внаслідок яких саме суспільство змінюється і прогресує.

Бути вчителем – це велика відповідальність, не лише перед учнями, їх батьками, але і перед майбутнім нашої країни.

Посилання на відеорезюме:  https://youtu.be/AxUorLFrsQw   

Посилання на інтернет-ресурси, де учасник представлений: 

персональний блог https://bit.ly/2ImtEQf

фотозвіти позакласної діяльності https://bit.ly/3n6aBsf.

досягнення учнів https://bit.ly/3b5jcbj

нагороди https://bit.ly/37Xkxz7

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux