Малієнко Юлія Борисівна
старший науковий співробітник відділу суспільствознавчої освіти Інституту педагогіки НАПН України
Освіта: Київський державний університет ім. Тараса Шевченка, історичний факультет (1983).
Кандидат педагогічних наук (2007), учитель-методист.
Науково-методичний доробок дослідниці – це понад 83 опублікованих праць, рекомендацій, програм і статей. Ю. Б. Малієнко – автор і співавтор підручників: «Історія України (Вступ до історії)» (5 клас), «Всесвітня історія. Історія України. Інтегрований курс» (6 клас), «Всесвітня історія» (7 клас); посібників та навчально-методичної літератури для школярів і вчителів: «Книга для читання з історії Середніх віків», робочих зошитів та книги для учителя з всесвітньої історії (7-8 класи), програми і посібника профільного курсу «Досліджуємо історію України».
Життєве кредо: «Навчаючи, вчимося» спонукає науковця і вчителя до пошуку нового, дослідження невідомого і усвідомлення невичерпності пізнання.
Сфера наукових інтересів: всесвітня історія, зокрема історія Середніх віків, методика компетентнісного навчання історії у загальноосвітній школі.
Малієнко Ю.Б. була членом спеціалізованої вченої ради К.26.452.03 (2016-2018), експертом Всеукраїнського конкурсу підручників з історії, членом журі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року» у номінації «Історія» (2016), учасником робочої групи Інституту педагогіки НАПН України з підготовки експертів для експертизи електронних версій проектів підручників для учнів 8 класів загальноосвітніх навчальних закладів (2017). Є членом робочої групи розробників Державного стандарту базової середньої освіти (2018-2020). Входить до складу Комісії з історії Науково-методичної ради з питань освіти МОН України.
Малієнко Ю. Б. має нагрудні знаки: «Відмінник освіти України» (МОН України), «Василь Сухомлинський», «Ушинський К. Д.» (НАПН України).
Лауреат Всеукраїнського конкурсу «Учитель року» у номінації «Історія» (2000).Багато років поспіль цікавиться конкурсами для вчителів. За її словами, ці змагання її ніколи не розчаровували. Юлія Малієнко сподівається, що цьогорічний конкурс також об’єднає креативних, мислячих, небайдужих, успішних учителів, здатних конкурувати і перемагати.